Page 11 of 16
Re: Bert's break
Posted: Fri Mar 06, 2020 9:58 pm
by bthomas
Bedankt voor de waarschuwing Henk! Ik heb op internet gezocht en de antwoorden varieerden van "kan absoluut geen kwaad" tot "desastreus voor de motor". Ik heb er vandaag weer een hoop water bijgedaan dus het moet op zijn minst verdund zijn. Ik zal in ieder geval even aan Bart doorgeven dat ik dat heb gedaan want dat ben ik wel vergeten.
Re: Bert's break
Posted: Sat Mar 07, 2020 12:29 pm
by henkr
Ik begrijp het Bert, dat zijn antwoorden waar je niks aan hebt, in een aantal van de gevallen zal het natuurlijk zo zijn dat auto's waarbij plotseling grote hoeveelheden kvs bijgevuld moeten worden al ergens in het vooronder een serieus probleem hadden.
Vast staat alleen dat een mengsel van water/alcohol/spiritus totaal andere (oplossende) eigenschappen zal hebben dan water/ethyleenglycol.
Zo las ik ook ooit ergens dat een systeem vullen met aquadest al helemaal fout is omdat er weliswaar geen kalkvorming optreedt maar het oplossend vermogen te groot is.
Groet Henk
Re: Bert's break
Posted: Sat Mar 07, 2020 1:34 pm
by H@ns
wat een verhaal zeg! Ik ou inderdaad eens een hartig woordje met die garage gaan spreken en dan vooral bedingen dat je hem ergens anders laat repareren.
Sterkte er mee!
Re: Bert's break
Posted: Sat Mar 07, 2020 2:41 pm
by henkr
Even vloeken in de kerk:
Een paar jaar geleden zei ik nog: "Als mijn AL4 de geest geeft gaat ie volledig gereviseerd/vervangen worden"
Heb mijn mening bijgesteld, als er nu zoiets zou opdoemen is het Xantia-Exit.
Ben onderhand helemaal klaar met alles waar NFP achter staat en een nieuwe echte Citroën wordt niet meer gemaakt.
Stel je voor, je komt in een restaurant, je zoekt iets lekkers uit van de menukaart en de serveerster zegt: "sorry meneer, dit gerecht is NFP maar u kan wel een patatje oorlog krijgen"
Tegenover de Citroëndealer in Groningen staat een heel mooi pand waar Volvo op de gevel staat.
Groet Henk
Re: Bert's break
Posted: Sat Mar 07, 2020 6:46 pm
by H@ns

Volvo is wel heeeel ver overstaand hoor! koop er dan ook meteen een niergordel bij
Waarom niet een knappe C5 1?
Re: Bert's break
Posted: Sat Mar 07, 2020 6:55 pm
by henkr
Dacht gisteren even wat onderdelen te bestellen voor een C5(2), bijkans net zoveel NFP als bij de Xantia.
Bij Volvo kan je trouwens als optie luchtvering krijgen, moet naar men zegt Citroën benaderen en dan heb je gelijk een fatsoenlijk toegestaan aanhangergewicht
Vrijwel iedere C5(1) zal trouwens in een slechtere staat verkeren dan mijn Xantia.
Re: Bert's break
Posted: Sat Mar 07, 2020 9:43 pm
by H@ns
Ja hé, da's niet eerlijk hè; elke auto van die generatie zal in mindere staat verkeren dan jouw Xantia denk ik

Re: Bert's break
Posted: Sun Mar 08, 2020 8:56 am
by Menno
En onderdelen beschikbaarheid van een nieuwe Chinese auto vergelijken met een oude Franse , tja ,... idd daar zal alles nog verkrijgbaar zijn , dat is ook bij een nieuw Franse automobiel het geval

Re: Bert's break
Posted: Sun Mar 08, 2020 3:25 pm
by henkr
De knuppel in het hoenderhok werkt nog steeds!
Groet Henk
Re: Bert's break
Posted: Sun Mar 08, 2020 6:25 pm
by Menno