Via je VIN: toen jouw Xant de fabriek verliet was 'ie uitgerust met 6J15 Belfast velgen met daaromheen 195/55-15 banden.Stars_Falling_93 wrote: ↑Thu Jun 09, 2022 8:45 pm Ik vind het ook vreemd dat het blijkbaar net geen volwaardige reservewielen zijn, maar ook niet iets wat we tegenwoordig als thuiskomer zouden kwalificeren. Aangezien de velg van mijn reservewiel gewoon 15 inch is zoals de rest van de wielen, heb ik besloten dat daar t.z.t. 195/55 R15 om komt te liggen zodat het een volwaardig reservewiel is.
Ik zal mijn VIN even naar je PB'en. ORGA 6069 is wel vroeg genoeg, toch? Van wat ik heb gezien bij mijn eigen auto qua kleine afwijkingen en hier lees over vroege T1's met thuiskomers zouden die ook wel eens dingetjes van het begin van productie kunnen zijn.
En er zat een stalen 6J15 reservewiel bij, daar zou je dan dezelfde maat band om verwachten.
Maar bij de band van het reservewiel staat "STLN WIEL + NIET STD BAND". Dat zou dus een andere maat kunnen zijn dan wat er onder de auto zit.
Ik heb ook nog een VIN van een andere '93-er 2.0i, met ORGA 6101 (juli '93). Daar zitten 5 stalen velgen onder/bij, in de maat 5.5J-14 met daaromheen 185/65-14 banden onder de auto. Ook hier weer die opmerking over de band om het reservewiel
En onder een 1.8i uit juli '93 blijken 5 stuks 5.5J14 velgen te liggen, met daaromheen 175/70-14 banden. Met ook die opmerking over de band om het reservewiel.
In geen van deze gevallen kom ik een thuiskomertje tegen op een smalle velg.
Groet,
JW