TCT break project

Alles wat niet in de andere categorieen past.
Breeze
Posts: 996
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: TCT break project

Post by Breeze »

Dec '14 heb ik mijn gebutste rechterdorpel tussen A- en B stijl gerepareerd. Verslag geschreven op XCNL, maar dat is net niet meer zichtbaar op de WayBack machine.

Roest.jpg
Roest.jpg (73.41 KiB) Viewed 7119 times
Hier een foto van de reparatie met de roest binnenin de koker.
TRXke wrote: Mon Apr 13, 2020 1:15 pmDe pasvorm is best ok mits je wat ervaring in plaatwerken hebt kan je deze er toch mooi inlassen.
Voor het laswerk had ik een professionele beunhaas gevonden en die bezwoer mij om vooral een originele inzetdorpel te kopen omdat al het andere qua pasvorm crap is. Gelukkig was het nog verkrijgbaar.

TRXke wrote: Mon Apr 13, 2020 1:15 pmDe deuren moeten hier niet voor verwijderd worden, dat lukt zo ook wel.
Hij wilde dat ik beide rechterdeuren + spatbord verwijderde. Voor hem gemakkelijker, voor mij een crime. Je moet bij de deuren heel nauwkeurig documenteren waar en hoe alle aansluitingen zitten, anders ga je bij montage de mist in.

Dorpel inzetstuk.jpg
Dorpel inzetstuk.jpg (74.22 KiB) Viewed 7119 times
Dorpel inzetstuk ingelast.jpg
Dorpel inzetstuk ingelast.jpg (70.09 KiB) Viewed 7119 times

Uitgebreid en professioneel alles gespoten en afgewerkt en via de openingen onderin de dorpel de anti-roest ingespoten tot uit alle kieren en gaten het spul op de grond droop. Gelukkig was er geen hond in de buurt.

Jij veel succes met het vervolg.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
User avatar
TRXke
Posts: 93
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

Na lange tijd nog een update ivm het TCT project.
Ondanks het feit dit dit voor mij nog steeds een geweldige auto is die ik wil houden in mijn collectie worstel ik al langer met het idee om de auto te verkopen.
Grootste probleem voor mij is de gewijzigde berekening voor het in verkeer brengen en daar aan gekoppeld de berekening voor de jaarlijkse verkeersbelasting hier in België.
Dit word berekend op euronorm/cilinderinhoud/uitstoot en fiscale pk, omdat het een Nederlandse wagen is en het chassisnummer niet bekend is in België kan er niet met zekerheid berekend worden wat het mij gaat kosten (ik krijg bedragen rond de 2000euro...)
Dat + het feit dat ik nog andere Citroëns in mijn collectie heb die ik wil houden en het feit dat mijn bedrijf te leiden heeft van de nasleep van de corrona crisis en geteisterd word door allerhande milieuverplichtingen die uit het niets opduiken en volledig belachelijk zijn maar mij wel handen vol geld kosten, zie ik op dit moment geen andere mogelijkheid om de auto toch te gaan verkopen.
De auto is nog niet af maar wat er aan te doen is zijn eigenlijk nog wat details zoals oa de deurstrips monteren (die opnieuw gespoten zijn) het interieur grondig reinigen en hier en daar een dingentje...

Bij interesse kan je terugkijken in dit topic en de meeste zullen het project ook gevolgd hebben op het oude forum, voor diegene die het project niet kennen en interesse hebben wil ik hier wel nog een verslag maken van in het begin en er foto's bij plaatsen.
Kort gezegd is er geen tijd en geld gespaard om deze Xantia weer helemaal mooi en goed te krijgen, bijgevolg maakt dit ook dat de auto een prijskaartje heeft en ik hem niet kan weg doen voor minder dan 5000 euro.

Interesse stuur een mailtje naar cx_mania at hotmail dot com, hier op het forum kom ik echter nog zeer zelden.
User avatar
H@ns
Posts: 653
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: TCT break project

Post by H@ns »

Toch leuk om je hier weer te zien trxke!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
TRXke
Posts: 93
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

Niemand interesse om deze wagen over te nemen?
User avatar
TRXke
Posts: 93
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

De kans is groot dat ik toch doorga met de TCT.

Weet er er iemand wat het onderdeelnummer is van de kachelslang voor de TCT?
User avatar
Feije
Posts: 1040
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: TCT break project

Post by Feije »

Leuk dat je ermee doorgaat! Die koelslang heeft nummer 6464 LA, maar die is al zeker een jaar of 15 niet meer leverbaar. De Franse Activaclub kan je verder helpen, maar die zijn hun webshop momenteel aan het updaten. Je kunt daar sowieso een complete set koelslangen krijgen voor een Xantia Turbo CT (voor een paar honderd euro, dus voor één slangetje zou ik dat niet doen), maar je kunt ook de aansluiting die op je kachelradiateur zit los krijgen. Dan kun je daar vervolgens zelf slangen op zetten. Negen van de tien keer is het die aansluiting die sneuvelt als je hem lostrekt.
User avatar
TRXke
Posts: 93
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

Bedankt voor je antwoord!
Ik had het opgelost met een slangenset van een vroege 2.0i dacht ik (weet niet of het in dit topic staat of op het oude forum) en dat is ok.
Maar het lijkt erop dat er een nieuwe productie is van kachelslangen, aangezien ik enkele jaren terug er ook geen meer vond voor mijn toenmalige 1.8i 16v en ze er nu blijkbaar zijn van meerdere leveranciers...

Verder nog een vraag, ik had namelijk jaren terug een foto van een Xantia break van het net geplukt die ik bijhoud als voorbeeld van hoe ik de mijne wil.
Het gaat dan in de eerste plaats om de velgen die er onderstaan.
Ik heb de maker van de foto 2x gecontacteerd met de vraag voor meer info helaas zonder enige reactie, dus daarom post ik de foto nu hier met de vraag of iemand meer kan vertellen over de velgen die onder deze Xantia staan.
Als de foto dient verwijderd te worden ivm met copie recht dan wil ik dit uiteraard onmiddellijk doen.
Image
Menno
Posts: 538
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: TCT break project

Post by Menno »

Lijkt gewoon een standaard 16 inch aftermarket dezent velg …

https://www.velgenland.nl/stalen-velgen ... tt-162943/

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
User avatar
TRXke
Posts: 93
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

Ik vraag mij af welke velg breedte ze dan hadden icm met de ET. Origineel zijn de velgen op een xantia 6J (duim) dacht ik, maar de meeste aftermarket velgen zijn 7j, en dan is de vraag hoeveel ET je dan moet nemen.
Menno
Posts: 538
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: TCT break project

Post by Menno »

De link die er staat zijn ook geschikt voor de Xantia …
Of dat nog ergens verkrijgbaar is weet ik niet.

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Post Reply