Vond ik wel opmerkelijk: Het Vzesje verkocht aan Omar voor ophalen dinsdag 12:00 tegen contante pegels. Word ik dinsdagochtend gebeld door de chauffeur van Autosloperij Zaanstad, met de vraag of ik straks om 12:00 klaarsta bij bij mijn hok. Dus ik zeg, helaas maar ik heb hem aan een ander verkocht en dat heb ik aan iedereen, dus ook aan jullie, keurig gecommuniceerd via een MP boodschap. Beduusde reaktie en ophangen. Even later belt Omar, hij is de baas van Autosloperij Zaanstad.
Koot & Bie noemde dat dommunicatie.
Adri
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
-
Dat de Rutte je goed gesmaakt mogen hebben !
Brandstoftank leeg tappen bij een break, heel simpel:
1. Klap de zetel van de rechterachterzitting omhoog
2. Haal de rubber dop uit de bodemplaat en u ziet de brandstofpomp
3. Maak de toevoerslang los, waarschijnlijk sloop de klem
4. Zet een slang van een meter op de slangpilaar van de pomp en uiteinde in jerrycan
5. Zet een 12 Volt acculader op de contacten van de pomp
6. Sluit acculader aan op 220 Volt middels stekkerdoos met schakelaar
De rest kan je raden, schakelaar aan en je pompt de brandstof in de jerrycan, als deze vol is schakelaar uit. Dit herhalen tot de tank leeg is of je jerrycans op zijn
Ervaringsdeskundige met de eerste rode break, distributie kaduuk met net een volle tank...
EDIT: Heb hier nog wel wat jerrycans liggen
Brandstoftank leeg tappen bij een break, heel simpel:
4. Zet een slang van een meter op de slangpilaar van de pomp en uiteinde in jerrycan
De rest kan je raden, schakelaar aan en je pompt de brandstof in de jerrycan, als deze vol is schakelaar uit. Dit herhalen tot de tank leeg is of je jerrycans op zijn
Ervaringsdeskundige met de eerste rode break, distributie kaduuk met net een volle tank...
EDIT: Heb hier nog wel wat jerrycans liggen
Ben, ik denk dat wij die rubber dop helemaal hebben gemist, terwijl Zwevend Tapijt echt niet voor de eerste keer een Xant Break leegpompte. Raarrr.
Adri
P.S. ja die Rutte is niet verkeerd. Gelukkig bederft dat niet want hij stond al jaren klaar.
Adri
P.S. ja die Rutte is niet verkeerd. Gelukkig bederft dat niet want hij stond al jaren klaar.
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Stond stomtoevallig gisteren met de V70 geparkeerd naast een (stekkerende) Ceed SW PHEV.
Ik was een beetje verbaasd hoe fors de KIA overkwam voor wat eigenlijk een C-segment stationcar is .
Ik was een beetje verbaasd hoe fors de KIA overkwam voor wat eigenlijk een C-segment stationcar is .
Qua afmetingen komt de PHEV Ceed in hoge mate overeen met de Xantia. 10 cm korter, maar wel 6 cm breder. De Xantia is D (midden) segment en de Ceed C (klein midden). Nu de Ceed hier voor de deur staat oogt hij ook zeker niet kleiner dan de Xantia.
Adri
Adri
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Precies ditzelfde zou ook werken bij een berline! Ik weet alleen niet of de ruimte om de tank heen misschien zodanig anders is dat je er bij een break makkelijker (of juist moeilijker) bij kunt. Wel weet ik dat de toegang tot de borgring van de brandstofpomp bij een t1 berline niet zo makkelijk is. Adri's truc met hamer en schroevendraaier is daardoor nogal lastig. Vanaf modeljaar '98 (wat dus nog steeds een t1 kan zijn!) is het gat boven de pomp iets groter. Dat zal zeker schelen.slimenslecht wrote: ↑Wed Oct 30, 2024 5:13 pm Brandstoftank leeg tappen bij een break, heel simpel:
Zelf gebruik ik bij brandstofpompen altijd onderstaande stukje gereedschap. Daarmee draai je 'm zelfs bij een t1 berline zo los. Kost een tientje bij HBM. Kwaliteit is het niet, maar het werkt in mijn ervaring goed genoeg. Ze noemen het een "Montagesleutel voor brandstofpompen".
En hoeveel hoger is 'ie?
Jou er zo naast ziend, lijkt hij hoger dan de Xant. Of ben jij intussen zó gekrompen
Groet,
JW
Kan het haast niet geloven, Ceed 4,5 cm hoger. En dan toch C (midden klein) segment.
Dus de fiets kan ik er haast blind ingooien. Moet dat nog wel uitproberen, maar er zijn nog zoveel andere dingen die ook nog even wil doen.
Adri
Dus de fiets kan ik er haast blind ingooien. Moet dat nog wel uitproberen, maar er zijn nog zoveel andere dingen die ook nog even wil doen.
Adri
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen