De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Breeze
Posts: 974
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Vond ik wel opmerkelijk: Het Vzesje verkocht aan Omar voor ophalen dinsdag 12:00 tegen contante pegels. Word ik dinsdagochtend gebeld door de chauffeur van Autosloperij Zaanstad, met de vraag of ik straks om 12:00 klaarsta bij bij mijn hok. Dus ik zeg, helaas maar ik heb hem aan een ander verkocht en dat heb ik aan iedereen, dus ook aan jullie, keurig gecommuniceerd via een MP boodschap. Beduusde reaktie en ophangen. Even later belt Omar, hij is de baas van Autosloperij Zaanstad.
Koot & Bie noemde dat dommunicatie.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
slimenslecht
Posts: 85
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by slimenslecht »

Dat de Rutte je goed gesmaakt mogen hebben !

Brandstoftank leeg tappen bij een break, heel simpel:
1. Klap de zetel van de rechterachterzitting omhoog
2. Haal de rubber dop uit de bodemplaat en u ziet de brandstofpomp
3. Maak de toevoerslang los, waarschijnlijk sloop de klem
4. Zet een slang van een meter op de slangpilaar van de pomp en uiteinde in jerrycan
5. Zet een 12 Volt acculader op de contacten van de pomp
6. Sluit acculader aan op 220 Volt middels stekkerdoos met schakelaar

De rest kan je raden, schakelaar aan en je pompt de brandstof in de jerrycan, als deze vol is schakelaar uit. Dit herhalen tot de tank leeg is of je jerrycans op zijn ;)

Ervaringsdeskundige met de eerste rode break, distributie kaduuk met net een volle tank...

EDIT: Heb hier nog wel wat jerrycans liggen :lol:
Breeze
Posts: 974
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Ben, ik denk dat wij die rubber dop helemaal hebben gemist, terwijl Zwevend Tapijt echt niet voor de eerste keer een Xant Break leegpompte. Raarrr.

Adri

P.S. ja die Rutte is niet verkeerd. Gelukkig bederft dat niet want hij stond al jaren klaar.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
_rb_
Posts: 62
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: De V6 Break van Breeze

Post by _rb_ »

Stond stomtoevallig gisteren met de V70 geparkeerd naast een (stekkerende) Ceed SW PHEV.
Ik was een beetje verbaasd hoe fors de KIA overkwam voor wat eigenlijk een C-segment stationcar is :shock:.
Breeze
Posts: 974
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Qua afmetingen komt de PHEV Ceed in hoge mate overeen met de Xantia. 10 cm korter, maar wel 6 cm breder. De Xantia is D (midden) segment en de Ceed C (klein midden). Nu de Ceed hier voor de deur staat oogt hij ook zeker niet kleiner dan de Xantia.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
User avatar
Feije
Posts: 1032
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

slimenslecht wrote: Wed Oct 30, 2024 5:13 pm Brandstoftank leeg tappen bij een break, heel simpel:
1. Klap de zetel van de rechterachterzitting omhoog
2. Haal de rubber dop uit de bodemplaat en u ziet de brandstofpomp
3. Maak de toevoerslang los, waarschijnlijk sloop de klem
4. Zet een slang van een meter op de slangpilaar van de pomp en uiteinde in jerrycan
5. Zet een 12 Volt acculader op de contacten van de pomp
6. Sluit acculader aan op 220 Volt middels stekkerdoos met schakelaar
Precies ditzelfde zou ook werken bij een berline! Ik weet alleen niet of de ruimte om de tank heen misschien zodanig anders is dat je er bij een break makkelijker (of juist moeilijker) bij kunt. Wel weet ik dat de toegang tot de borgring van de brandstofpomp bij een t1 berline niet zo makkelijk is. Adri's truc met hamer en schroevendraaier is daardoor nogal lastig. Vanaf modeljaar '98 (wat dus nog steeds een t1 kan zijn!) is het gat boven de pomp iets groter. Dat zal zeker schelen.

Zelf gebruik ik bij brandstofpompen altijd onderstaande stukje gereedschap. Daarmee draai je 'm zelfs bij een t1 berline zo los. Kost een tientje bij HBM. Kwaliteit is het niet, maar het werkt in mijn ervaring goed genoeg. Ze noemen het een "Montagesleutel voor brandstofpompen".
hbm-174-17.jpg-1200x600-8ca3eebc88.jpg
hbm-174-17.jpg-1200x600-8ca3eebc88.jpg (42.04 KiB) Viewed 333 times
User avatar
JW-C5
Posts: 363
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Breeze wrote: Thu Oct 31, 2024 7:58 pm Qua afmetingen komt de PHEV Ceed in hoge mate overeen met de Xantia. 10 cm korter, maar wel 6 cm breder. De Xantia is D (midden) segment en de Ceed C (klein midden). Nu de Ceed hier voor de deur staat oogt hij ook zeker niet kleiner dan de Xantia.

Adri
En hoeveel hoger is 'ie?
Jou er zo naast ziend, lijkt hij hoger dan de Xant. Of ben jij intussen zó gekrompen :?: :( :mrgreen:

Groet,
JW
Breeze
Posts: 974
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Kan het haast niet geloven, Ceed 4,5 cm hoger. En dan toch C (midden klein) segment.
Dus de fiets kan ik er haast blind ingooien. Moet dat nog wel uitproberen, maar er zijn nog zoveel andere dingen die ook nog even wil doen.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Post Reply