Jako's Xantia

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
Jako
Posts: 22
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

Tja, die jaarlijkse update klopt helaas wel. Maar eerlijk gezegd gebeurt er niet zo veel op dit forum.
De Facebook-groep Xantia is bijvoorbeeld veel levendiger, zie https://www.facebook.com/groups/1031612500195612
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
Jako
Posts: 22
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

Nog wel een update over het kaal wordende dak (intussen ook motorkap en koffer), dat laat ik zo. Over een paar jaar of 2 is de Xantia helemaal dof. Hier in de Buurt zie ik regelmatig een doffe nieuwe auto, is best mooi ;)
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Jako's Xantia

Post by Alfred »

Jako wrote: Fri Aug 16, 2024 8:28 am Maar eerlijk gezegd gebeurt er niet zo veel op dit forum.
De Facebook-groep Xantia is bijvoorbeeld veel levendiger, zie https://www.facebook.com/groups/1031612500195612
Het is hier inderdaad erg stil. Jammer hoor.
Zelfs op het citroen-forum is meer Xantia-activiteit dan hier.
Er schijnt ook nog een app-groep te zijn.
Op facebook zie ik niet meer dan:
About this group
Een pagina voor en door liefhebber van de Citroen Xantia. Op deze pagina mag je vragen stellen, leuke foto's delen, auto's of onderdelen te koop… See more
Private
Only members can see who's in the group and what they post.
Visible
Anyone can find this group.
History
Group created on January 5, 2016
Dat is dus ook niet de moeite waard.
Waarom zou ik allerhande accounts aanmaken om te volgen wat op de Xantia-website ooit is samengekomen? ;)
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Breeze »

Goed gesproken Alfred. Maar het is helaas niet anders (vrees ik).

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Tato
Posts: 91
Joined: Thu Feb 04, 2021 12:43 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Tato »

Jako wrote: Fri Aug 16, 2024 8:32 am ... Over een paar jaar of 2 is de Xantia helemaal dof. Hier in de Buurt zie ik regelmatig een doffe nieuwe auto, is best mooi ;)
Dan doet de doffe lak de Xant in waarde verdubbelen. :D
Grtz,

Maurice
Lbarré
Posts: 172
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Jako's Xantia

Post by Lbarré »

Ben in mijn omgeving bijna de enige die nog met een Xantia HDi 110pk rondrijd denk ik :roll:
Zie er ook wel nog een zeer mooi rijdende XM staan maar wel al met nieuwe nummerplaat. Dus heringeschreven na 2010....
In een Citroën / Peugeot garage nabij ook al wel een Xantia zeer mooi prachtig herstelde rijdende V6 dacht ik.
En dan 15 km verder dan nog een zeer mooie basis rijdende 1.8i uit 2001 gezien, ook al wel met nieuwe nummerplaat.
Hier echt nog heel weinig rijdende Xantia's, zowel type 1 als type 2, te zien :cry:
Jako
Posts: 22
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

About this group
Een pagina voor en door liefhebber van de Citroen Xantia. Op deze pagina mag je vragen stellen, leuke foto's delen, auto's of onderdelen te koop… See more
Private
Only members can see who's in the group and what they post.
Visible
Anyone can find this group.
History
Group created on January 5, 2016
Dat is dus ook niet de moeite waard.
Waarom zou ik allerhande accounts aanmaken om te volgen wat op de Xantia-website ooit is samengekomen? ;)
Van mij hoef je geen account aan te maken of lid te worden, maar ik heb via genoemde FB-groep al:
-interessante diskussies gevoerd
-Xantia-boeken gevonden (Haynes en Vraagbaak)
-een fraaie poster gescoord
-een fijne bijeenkomst in Schiedam gevonden, waar ik zeer vriendelijke mede-Xantianen ontmoet heb waaronder iemand die een prima werkende DAB+-radio voor me geregeld heeft
en ik ben nu bezig met een lederen interieur te regelen via dezelfde groep...

Kortom, voor mij is die groep zéér de moeite waard!
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Feije »

Dat interieur staat hier ook te koop ;). Desalniettemin gebruik ik FB inderdaad vooral om onderdelen te zoeken. Zonder dat had ik m'n account daar waarschijnlijk allang verwijderd.
Jako
Posts: 22
Joined: Wed Apr 07, 2021 3:48 pm

Re: Jako's Xantia

Post by Jako »

ah, dat interieur heb ik hier gemist...
Xantia 1.8 16v Plus 2001 Rouge Pivoine
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Jako's Xantia

Post by Alfred »

Jako wrote: Mon Aug 19, 2024 8:20 pm
Van mij hoef je geen account aan te maken of lid te worden, maar ik heb via genoemde FB-groep al:
...
Kortom, voor mij is die groep zéér de moeite waard!
Het zijn persoonlijke voorkeuren.
Een forum is handig met nazoeken van informatie, de andere media zijn dat niet.
Post Reply