Met pijn in mijn hart moet ik afscheid nemen van mijn Xantia Break. De auto is goed onderhouden en op kosten is nooit bezuinigd. Onderhoud is steeds uitgevoerd bij de officiële Citroën garage.
Helaas worden de retourslangen minder en/of moeten vervangen worden. Deze reparatie wordt door het hoge uurloon van de garage te duur en zelf kan ik de vereiste reparaties niet (meer) uitvoeren. Voor een goed bod mag de auto weg, voor iemand die de auto wil opknappen.
De Xantia staat in ieder geval tot eind volgende week in Emmen en is niet rijvaardig vanwege het LHM lek.
- km stand: 116000
- Kleur: grijs metallic
- APK tot maart 2024
- eerste eigenaar
- Alle bollen zijn recent op druk gebracht (Chyparse)
- Nieuwe katalysator in 2020
- Airco werkt
- Interieur: uiterst netjes, geen vlekje, geen slijtage te zien
- De blanke lak op het dak heeft te lijden gehad onder weersinvloeden (sneeuw, ijs, UV-straling)
- een paar jaar geleden is een nieuwe accu, startmotor en nieuwe stuurcilinder gemonteerd
- de distributieriem is vervangen volgens de voorschriften van Citroën (interval van 10 jaar)
- alle originele gebruikersboekjes et cetera zijn aanwezig