Aangezien het Zesje niet door de APK kwam en aangezien het o.a. een lekkende veercilinder achter betrof en aangezien mijn dorpsgarage dat niet aandurft (eng HP systeem) en aangezien mijn garage 'Het Stoepje' al een aantal jaren gesloten is, ben ik hedenochtend afgereisd naar Beneden Leeuwen.
En ziet Garage Renard is sinds een jaar gesplitst in klassiek en modern Renard, maar ik heb er alle vertrouwen in dat hij bij Tom, zoals altijd, in goede handen is.
En toen kreeg ik een C1 als leenauto mee. 4-Deurs met een éénliter L3 pruttelaar. Dat was wel even wennen. Knoeperhard geveerd (alles is relatief hè) knoeperharde stoelen met onvoldoende verstelmogelijkheden, terwijl ik toch gemiddeld van lengte ben. Die 50 kW is voldoende, maar ook niet meer dan dat voor 900 kg massa. Het stuurgedrag viel me tegen. Onbekrachtigd, maar niet erg precies. Oh ja, hij loopt 21,7 km/dm3 gemiddeld, zeggen hullie.
Conclusie, met een bollenbak zijn we verwend.
Adri
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Lekke veercilinder, Waar??
Noormaal gesproken zou dan de lekolie in de lekzak terecht moeten komen toch?
Noormaal gesproken zou dan de lekolie in de lekzak terecht moeten komen toch?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik niet verder heb gevraagd of gekeken. Het was iig APK afkeur, want deel van remsysteem.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Oh en bovendien waren beide achterwiellagers gaar. Dat zat er al een poosje aan te komen en laat je liever doen door een Cit-specialist.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Poe! een totaal andere beleving dus, als het mij zou gebeuren dat een auto op zulke simpele punten afgekeurd werd en dus op punten die ik zelf niet eens gezien had dan ging ik op zoek naar de grote rode steen (de schaamsteen), daar zou ik onder kruipen en het eerste jaar sowieso niet meer tevoorschijn komen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Wil je nou zeggen dat Adri zich moet schamen?
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk hoor, maar ik kies voor Adri!
Ik wil niet stoken in een goed huwelijk hoor, maar ik kies voor Adri!
Re: De V6 Break van Breeze
Goh, 'k wist niet dat Henk en ik Angehaucht waren. Maar als dat al zo was, hierna natuurlijk niet meer.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Dat was niet de insteek Bert, puur een omschrijving van hoe ik het gevoelsmatig zou ervaren, hoe en of dat bij Adri het geval is mag hij zelf verwoorden (als ie er zin in heeft).
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Het raam linksachter zei ineens, na een luide knal, doe het zelf maar en zeeg in de diepte van de deur.
Uiteraard is een raammechanisme achter NFP en ook aftermarket niet meer verkrijgbaar. Het mechanisme vóór is nog wel te krijgen.
Weet iemand een andere leverancier/ingang?
Adri
Uiteraard is een raammechanisme achter NFP en ook aftermarket niet meer verkrijgbaar. Het mechanisme vóór is nog wel te krijgen.
Weet iemand een andere leverancier/ingang?
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
https://www.ebay.fr/itm/175631446171?mk ... media=COPY
De goedkoopste, er zijn er ook van rond de 90€
De goedkoopste, er zijn er ook van rond de 90€
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008