Zie eens hier: hoe Borgward trachtte naar model van Citroën de HP toe te passen op kleine autootjes die door hun veren zakten als 4 dikke Duitsers ...
rond minuut 7: https://www.youtube.com/watch?v=LrAADJ1Vtoo
groet, luk
Die Geschichte des hydraulischen Federung
Die Geschichte des hydraulischen Federung
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC
Re: Die Geschichte des hydraulischen Federung
Behalve dat: zie ik goed dat Borgward-Lloyd in 1958 al een dwarsgeplaatste motor had? en betekent dit dat Sir Alec Isigonis een jaar later met andermans veren pronkte?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Die Geschichte des hydraulischen Federung
Dit is het dokument. Kan er (nog) weinig sjokola van maken.
Overigens denk ik dat de president-direkteur (sorry bedoel natuurlijk CEO) van veel autofabrikanten, na de technische bom die in 1955 op de Salon ontplofte, wel even achter hun oren hebben gekrabd en vervolgen aan hun 'Bureau d'Etudes' opdracht hebben gegeven: kijk eens even naar dat malle HP systeem.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Die Geschichte des hydraulischen Federung
Henk, het is wel een primitief en erg principieel getekend schema, maar in de middelste grote gele rechthoek herken je toch een krukas in de lengte?
groet, luk
groet, luk
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC
Re: Die Geschichte des hydraulischen Federung
Ik bedoelde dan ook niet de tekening maar de beelden in het filmpje ongeveer van 1.56-2.06.
Lijkt me typisch het beeld van een "dwarsligger".
Lijkt me typisch het beeld van een "dwarsligger".
"La meilleure voiture française jamais construite"