Wel vrijdagmorgen in de garage thuis een klein LHM vlekje om de vloer gezien, dit aan de rechter kant nabij rechter spatlap aan voorvleugel.
Weggeweest en terug gekomen, geen probleem.
Vandaag moest ik ergens naartoe en zag een grotere LHM vlek op de vloer.
?Nadat ik de motor had aangezet zag ik aan de hele rechter spatlap aan de voorvleugel, begin voordeur, regelmatig een druppel vallen.
Met draaiende motor dus.
Dan maar eens LHM niveau nagekeken en bleek gezakt te zijn. (Xantia in hoge stand gebracht en dan LHM vat nagekeken)
Kan echter nergens achter het wiel, noch bij nakijken nabij de rem, noch aan de rechter bol zelf een lek vinden of LHM ergens zien uitkomen.
Van waar zou dat lek vandaan kunnen komen?
iemand enig idee?
Bij het rijden, werken vering, stuur en remmen nu nog probleemloos, maar zal niet lang duren als lek blijft en ik de oorzaak niet kan vinden.
Voorraadbol?
Re: Voorraadbol?
Hebben we het wel over de juiste linker-en rechter kant? bij mij zit het voorrradvat links.
Het beeld lijkt verder wel heel veel op een defecte veerpootretourslang.
Het beeld lijkt verder wel heel veel op een defecte veerpootretourslang.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Voorraadbol?
Ja, het voorraadvat zit bij mij ook links, maar het lek dat er nu is, zit aan de rechterkant.
En waar zit die veerpootretourslang daar dan ergens?
Keek ook als eens op deze site https://xantia.pagesperso-orange.fr/rem ... _verin.htm
Zie wel op deze site niet goed waar die zit.
En waar zit die veerpootretourslang daar dan ergens?
Keek ook als eens op deze site https://xantia.pagesperso-orange.fr/rem ... _verin.htm
Zie wel op deze site niet goed waar die zit.
Re: Voorraadbol?
Gewoon aan de binnenzijde van de veerpoot, de gele verf was alleen voor plaatsbepaling omdat het aansluitblok precies voor een gaatje in de poot moet vallen ( de gele verf loste trouwens best wel op in LHM).
Het geheel wordt vastgezet met een speciale rvs klemband.
Het geheel wordt vastgezet met een speciale rvs klemband.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Voorraadbol?
Er zijn nu wel twee problemen vastgesteld... één probleem, vermoedelijk met voor- en achterruit reinigingsvloeistofleiding maar
dan ook een veel erger probleem met de gehele LHM-leidingen zelf
Zou nergens, sedert jaren, meer beschikbaar zijn. Zal dan wel geheel manuele herstelling van LHM-leidingen worden.
dan ook een veel erger probleem met de gehele LHM-leidingen zelf
Zou nergens, sedert jaren, meer beschikbaar zijn. Zal dan wel geheel manuele herstelling van LHM-leidingen worden.
Re: Voorraadbol?
Dat hoeft toch geen probleem te zijn?
Alle metalen leidingen, uitgezonderd de 10mm hydractiefleidingen kan je namaken in cunifer, beter dan origineel.
Alle metalen leidingen, uitgezonderd de 10mm hydractiefleidingen kan je namaken in cunifer, beter dan origineel.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Voorraadbol?
Gaat zeker nagekeken worden, maar zal wel wat tijd in beslag nemen.
Zou daarna nog wel graag met m'n Xantia ettelijke jaren en km's weer kunnen rijden zonder teveel problemen.
Zou daarna nog wel graag met m'n Xantia ettelijke jaren en km's weer kunnen rijden zonder teveel problemen.
Re: Voorraadbol?
Het leuke van zulke klusjes is dat je je al maanden van tevoren kan bezighouden met meet-en buigwerk zodat in de meeste gevallen het uiteindelijk plaatsen van de leiding een koud kunstje is.
"La meilleure voiture française jamais construite"