De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

@JW: Heb je ook inzage in het historisch archief (als dat bestaat) m.b.t. de SB leiding voor de 2.0-16V-AL4?
Hij had een ander nummer dan die voor de handbak en was nog redelijk recent leverbaar.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Voor de handbak is dat een leiding uit een stuk, artikelnummer 4023H8.
Die is nog leverbaar maar er hangt een prijskaartje aan van € 363,29 :shock:

Voor de AL4 uitvoering staan ze op NFP, en dat zijn leidingen met daarin dat 4-weg tussenstuk.

En iets van een "historische DB" is er niet beschikbaar op Service.Citroën, daar doen ze niet aan ;)

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Zoals gemeld heeft mijn AL4 nooit dat tussenstuk gehad en is de tekening nog niet zo lang geleden verwijderd/veranderd.
Vaak neem ik een print mee naar de dealer als ik een onderdeel bestel, dat is onderhand een hele stapel maar die SB leiding zit er natuurlijk net niet tussen. :(
Toen was het trouwens zo dat alleen de automaatleiding leverbaar was en die voor de handbak stond op NFP.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Ik heb m'n ouwe VM even opgestart, daarin staat nog het oude document met gegevens van Cits zoals ik dat vroeger gebruikte.

Daarin staat dit document, uit 2010, met daarin de slangen van de AL4 uitvoering.
En ook daar zie je die gedeelde leiding, met dat 4-weg stuk ertussen.

Dat is hetzelfde als wat er op dit moment op SC staat, die stuklijst/tekening is van 2011.
Het enige verschil is dat er inmiddels wat meer op NFP staat.....


Groet,
JW
Attachments
Toevoerslang Stuurinrichting (600 x 441).jpg
Toevoerslang Stuurinrichting (600 x 441).jpg (79.82 KiB) Viewed 1831 times
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Dan zou ik dus 4023N0 moeten hebben in aanmerking genomen dat mijn orga boven de 8300 ligt en die is/was toen nog leverbaar.
Wat kan ik verder doen om duidelijk te maken dat ik dat 4-weg stuk niet heb? :cry:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Je denkt toch niet dat ik twijfel aan je waarnemingsvermogen :o :lol:

Ook via de oude documenten kan ik jouw layout dus niet terugvinden.
Maar met die 4023N0 heb je maar een klein gedeelte van die leiding, tot aan dat 4-wegstuk wat jij dus niet hebt.
Welke je dan wél moet hebben, is langs deze weg niet terug te vinden.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Of men heeft zich wat vrijheden gepermitteerd door weliswaar de juiste nummers te vermelden die overeenkomen met de groene tekst maar heeft het daarbij niet nodig gevonden de bijbehorende tekening exact weer te geven.
Dat zou dus betekenen dat mijn N0 gewoon 1 lange leiding is.
Zo zitten er wel wat meer 'dichterlijke vrijheden" in, om bijvoorbeeld de leidingen (2) slangen te noemen getuigt wel van een ongebreidelde fantasie. :lol:
Puur uit interesse: Is er bekend tot hoe hoog de druk kan oplopen in het SB circuit?
Ik verwacht dat dat heel behoorlijk zal zijn aangezien gesprongen leidingen toch wel met enige regelmaat voorkomen, maar of het ergens in de buurt komt van de 170 bar die de HP pomp max kan leveren? die vervolgens zo uit mijn hoofd 140-145 wordt na de regelaar?
edit: Nog een mogelijkheid:
De Xantia werd met 4-weg stuk door Citroën geleverd en naar Heuliez gestuurd.
Omdat de zaken bij Heuliez toen al slecht gingen sloopte monsieur Heuliez persoonlijk in de nachtelijke uurtjes de 4-weg stukken eruit en verkocht die op de zwarte markt, de rest verving hij door een leiding uit 1 stuk. 8-) :lol: 8-)
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Als jou redenering mbt de slang/leiding 4023N0 zou kloppen, dan zou er niet ook nog die #3 >> 4023K4 opgeroepen worden via jouw VIN.
Denk ik zo....

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Kunnen we dan heel voorzichtig stellen dat de mogelijkheid bestaat dat er een foutje in de database zit? :oops:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Bergrijp ik daaruit dat je denkt dat die 4023N0 misschien wél oké is, en de hele afstand overbrugt tussen pomp en stuurinrichting?
Als dat zo zou zijn, staat er inderdaad iets verkeerd in de DB.

Maar het kan ook zo zijn dat men, bijvoorbeeld uit overwegingen van monteerbaarheid, besloten heeft die leiding op te delen, en dat nu standaard zo te leveren.
En dan staat het correct in de DB.

Groet,
JW
Post Reply