De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Alfred wrote: Thu Jul 28, 2022 9:49 am Verder wel met je eens hoor, mensen die zelf aan een Xantia sleutelen moeten hier niet steeds posten :lol:
Wie blijven er dan nog over?
Kon wel eens heel stil gaan worden.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Stars_Falling_93
Posts: 236
Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
Location: Utrecht

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Stars_Falling_93 »

Of anders misschien hier. Stuurbekrachtigingsleidingen staan er weliswaar niet tussen, maar onderaan de pagina staat dat je contact kan opnemen voor niet genoemde onderdelen.
henkr wrote: Fri Jul 29, 2022 10:19 am
Alfred wrote: Thu Jul 28, 2022 9:49 am Verder wel met je eens hoor, mensen die zelf aan een Xantia sleutelen moeten hier niet steeds posten :lol:
Wie blijven er dan nog over?
Kon wel eens heel stil gaan worden.
Dan houden we het delen van garagebezoeken en APK-rapporten over :lol:.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Stars_Falling_93 wrote: Fri Jul 29, 2022 1:24 pm
Dan houden we het delen van garagebezoeken en APK-rapporten over :lol:.
Dan heb ik niks meer te melden, in een garage kom ik nooit en mijn APK rapporten zijn uitermate saai. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: De V6 Break van Breeze

Post by H@ns »

Ach jawel! voor mij zijn die APK bezoeken altijd weer een reden tot juichen. Bij mijn laatste APK moest ik even uitleggen dat de anti-zink bol/klep niet meer helemaal lekker is. "even op laten komen voordat je de remmen gaat testen aub!" Dan moeten ze dat maar net weer onthouden, dus altijd wel iets spannends aan die APK wat mij betreft. (nog afgezien van een achtergordel die niet lekker terug wil en dus ook niet lekker aanspant. Maar ik klik ze er zelf altijd in voor ik hem wegbreng dus dat gaat meestal goed.
Ow en... het airbaglampje passagiersstoel die af en toe spontaan gaat branden (slechte soldeerverbinding in het weerstandje) ook dat is altijd weer spannend.

Maarja Henk is natuurlijk geen graadmeter voor APK gerelateerde dingen :mrgreen:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Henk, die Turkse site is veelbelovend. Op maat gemaakt voor € 137.
Heeft iemand ervaring met die club?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Heb er zelf nog niks besteld maar het lijkt me zeker een mogelijkheid om in overweging te nemen.
@Adri: kan je zien of jouw leiding identiek is aan degene die in de servicebox afgebeeld staat?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Hoewel hij nog wel op rijhoogte staat, kan ik uiteraard zonder brug niet onder de auto kijken om de leiding nader te beschouwen. Dat moet wachten tot na mijn vakantie en de vakantie van mijn dorpsgarage, waarvoor hij geparkeerd staat.
Wel kreeg ik van de Albl'damse Citgarage deze uitdraai, die de receptionist ter plaatse produceerde aan de hand van mijn kenteken:
Toevooerslang Stuurbekrachtiging.jpg
Toevooerslang Stuurbekrachtiging.jpg (149.18 KiB) Viewed 1643 times

Daaruit concludeerde ik het partnummer: 4023J0

Die autowereld is flink in beweging en niet altijd ten goede. Zo zag de Albl'damse Citgarage er tot voor kort uit:
Mulder Citgarage Albl'dam (oud).jpg
Mulder Citgarage Albl'dam (oud).jpg (220.8 KiB) Viewed 1643 times

Het hele Cit pand is nu van SlOpel en Cit is ingetrokken bij het zusje Peugeot. Maar je moet heel goed zoeken om nog een Cit logo te vinden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Ik zit het hele verhaal nog even te beredeneren en ik denk dat je vermoeden wel eens zou kunnen kloppen dat het die leiding nr. 3 is.
Als het lek in het eerste stuk (1) of in de slang zat zou de vloeistof er meer aan de voorkant uit spuiten, de kans dat het zo grof zou lekken vanuit het 4-weg stuk of manocontact / drukbegrenzer lijkt me een stuk kleiner.
Bovendien, als ik in mijn geheugen graaf zit de grootste hoeveelheid roest in het traject waar de leiding onder de langsligger loopt.
Dit zou dus gunstig kunnen zijn in die zin dat je de slang eerst ongemoeid kan laten en alleen het stuk "3" stalen leiding zou hoeven te vervangen.
Dat stuk kunnen ze bij bijvoorbeeld Citrotech/Renard/Chyparse zo voor je namaken, misschien zelfs wel in RVS.
Vooralsnog ga ik er tenminste vanuit dat het hier een stuk 6,35 mm leiding betreft.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Jammer dat die leiding 4023J0 op NFP staat, hij kost namelijk maar €21,23 incl. BTW
Die leiding #1, 4023A5 is heel wat prijziger, die kost € 186,78 bij de CitDealer.

Groet,
JW
Post Reply