Het Café

User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Geen flauw idee. Maar de vorige eigenaar, uit het Hoge Noorden, weet dat ongetwijfeld.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Is wat lastig uit te leggen in tekst maar toch een poging, het is i.i.g. hijsgereedschap voor de GS motor
De gebogen strippen aan de ketting vallen om de uitlaatspruitstukken en lopen verticaal waar ze in de haken van de dikke ronde buis vallen.
De rond pen die je onderaan op het bord ziet met daaraan vast de schuine stang die links omhoog loopt valt in de slingerklauw.
De hoge basisplaat in het midden van de ronde buis heeft 2 gaten voor een harp/D-sluiting, het voorste gat gebruik je als alleen de motor getakeld wordt, de achterste voor motor met bak.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Het Café

Post by Alfred »

Een remklauw van een VW Golf gti.
Te hard op de rem gestamd? :o
Remklauw Golf gti.JPG
Remklauw Golf gti.JPG (180.88 KiB) Viewed 2045 times
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Het Café

Post by Alfred »

Ik moest een tijdje wachten in de werkplaats en toen leek het me leuk om wat bijzondere dingen op foto te zetten en hier te posten.

Deze remklauw is niet van te hard remmen maar van een crash met hoge snelheid tegen een betonnen blok met de zijkant van de wagen. Enkele jaren terug, een jonge gast met een Golf gti. Aan die zijde was de gehele voorwielophanging onder de wagen weggeslagen :shock:

Grt. Alfred.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik dacht aan zoiets als: "Zo zien ze er bij mij altijd uit" :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

En na de crash heeft ie een tijdje op de zeebodem gelegen, gezien de roest op het breukvlak?
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ja dat klopt! hij is dan ook niet van een Golf maar van een Renault die wereldberoemd geworden is door zijn aanwezigheid in het ruim van de Titanic. :lol: ( die van Steamy Windows)
"La meilleure voiture française jamais construite"
Alfred
Posts: 296
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Het Café

Post by Alfred »

Door de klap is de remklauw helemaal in zee geslingerd en door een duiker weer boven water gehaald.
Voor de foto heb ik eerst de alg en schelpen verwijderd :P

Men vond ook nog een petje, die was nog heel.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

:thumbup: :thumbup: :thumbup: :lol: :lol: :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Dat was schrikken:

Alto peilstok kapot.jpg
Alto peilstok kapot.jpg (170.77 KiB) Viewed 1896 times
Zo zag plotseling de oliepeilstok van het k*t-Japannertje van mw Breeze er uit.

Gelukkig was een nieuwe niet NFP.

Alto peilstok, oud en nieuw.jpg
Alto peilstok, oud en nieuw.jpg (155.09 KiB) Viewed 1896 times

Maar wat is er nu gebeurd. Het onderste deel zit (zat) met een perspassing vast aan de stok en ligt nu hoogstwaarschijnlijk onderin de carterpan. Kan hoogstwaarschijnlijk geen kwaad, te groot voor de aanzuig van de oliepomp. Hoogstens kan hij wat blokkeren en in het ergste geval wordt hij gepakt door een big-end en tot kleine scherpe metaaldeeltjes vermalen. Of ben ik nu te pessimistisch? Bij de volgende beurt toch maar de carterpan (laten) trekken.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply