Ik word vaak door Microsoft gebeld.
Nou ja, dat zeggen ze dan.
Iemand meldt zich in het Engels met een Chinees/Oosters accent en vertelt me dat er iets mis is met mijn computer.
(Eigenlijk klopt dat ook wel want er staat Windows op

).
Op de achtergrond klinken vele andere stemmen en geven de indruk dat je een helpdesk aan de lijn hebt.
Het nummer is te lang voor mijn vaste telefoon om het volledig te zien, alleen de laatste 11 cijfers worden getoond. De nummers zijn telkens verschillend behalve het eerste deel.
Dit is meerdere keren gebeurd en ik brak het dan steeds af door neer te leggen.
Na enige tijd werd ik nieuwsgierig en dacht het spel eens een eindje mee te spelen om te zien wat ze willen.
Bij de volgende melding dat er iets mis was met mijn computer vroeg ik in het Engels terug welke computer hij bedoelde, want ik heb er meerdere (dat is ook zo). Toen schrok ik want hij vermeldde precies een van de computers bij naam en type. Bovendien sprak hij me toen aan bij mijn achternaam
Toen ik het nog even mee speelde bleek de bedoeling dat ik een bestandje moest downloaden zodat ze remote mijn computer konden overnemen. Daar ben ik afgehaakt.
Nadien ben ik opnieuw meerdere keren door 'Microsoft' gebeld. De laatste keer deed ik alsof ik geen enkel woord Engels sprak en praatte zo plat mogelijk met een Achterhoeks accent terug (daar als kind ooit gewoond). Dat gaf een grote communicatieve chaos en vanaf hier hebben ze het blijkbaar opgegeven.
Grt. Alfred.