zou het voor de werking veel uitmaken als je één wikkeling minder doet? In dat geval kun je het misschien net redden.
maar dit is, samen met de leiding naar de stuurbekrachtiging, ook wel de lastigste om exact op maat te maken hoor.
De xantiarode Xantia van Henk
Re: De xantiarode Xantia van Henk
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Ik zat juist i.v.m. de elastische eigenschappen van een koperlegering te denken aan meer windingen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Ja dat vroeg ik me ook nog af. Als je ziet hoe relatief makkelijk dat uitgegloeide koper te buigen is, is het dan wel bestand tegen schokken en steenslag en dergelijke?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De xantiarode Xantia van Henk
De leiding met krul in de hoofdtoevoerleiding (4½ mm) zit er nu ruim 4 jaar in en dat lijkt goed te gaan, naar wat ik begrepen heb krijgt deze ook gemene drukpulsen vanuit de HD regelaar.


"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Zoals eerder gemeld had ik een tijdje geleden nog een nieuwe aandrijfas rechts (de lange dus) gescoord voor de 2.0-aut.
Onder de auto zie ik dat de buitenzijde van beide assen wel identiek lijkt.
De vraag is dus: Als je het verlengstuk van de rechter as (dus het deel tussen differentieel en tussenlager) er af zou halen, hou je dan feitelijk een linker as over? dus inclusief de hele tripoïd ?
Onder de auto zie ik dat de buitenzijde van beide assen wel identiek lijkt.
De vraag is dus: Als je het verlengstuk van de rechter as (dus het deel tussen differentieel en tussenlager) er af zou halen, hou je dan feitelijk een linker as over? dus inclusief de hele tripoïd ?
"La meilleure voiture française jamais construite"
-
- Posts: 86
- Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Die ene leiding pakte ik standaard elk jaar voor de apk keuring even aan. Licht opschuren of losse deklaag er af halen en wederom een laagje of 3 tot 5 tectyl/underbodycoating erover heen spuiten. Dit nadat ik er ooit de nodige roestaanslag op aantrof.
En v.w.b. de aandrijfassen, ik zou het niet weten, maar wellicht klopt je theorie. Misschien heeft iemand nog een setje links en rechts los liggen om e.e.a. te controleren

Re: De xantiarode Xantia van Henk
Uiteindelijk zullen we het weten Ben!
Vandaag weer moeiteloos door de APK gerold tot 19-06-2023.


Vandaag weer moeiteloos door de APK gerold tot 19-06-2023.


"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Gefeliciteerd Henk. Maar het verbaast me niet echt. Afkeur op “te veel deinende vering”, handrem die “niets doet op de achterkant” of de remmen werken niet goed “nadat we hem met koude motor van buiten naar binnen hebben gereden rechtstreeks op de remmentestbank”. Dat zou pas nieuws zijn 

In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
- Stars_Falling_93
- Posts: 240
- Joined: Thu Nov 25, 2021 1:38 pm
- Location: Utrecht
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Gefeliciteerd Henk!
Als de schone staat van de onderzijde van je Xantia een richtlijn is voor de technische staat verbaast me dat niets
Als de schone staat van de onderzijde van je Xantia een richtlijn is voor de technische staat verbaast me dat niets
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Gefeliciteerd Henk! Ik mocht willen dat mijn Xantia er van onderen ook zo uitzag...