Ik ben inmiddels wat verder:
Om olie en kvs ook gebruikt strikt gescheiden te houden heb ik er maar een goedkoop extra afzuigapparaat bijgekocht:

Bij de 106jes werkt dat perfect, de zuigslang komt zonder veel moeite tot onderin de onderste radiatorslang:

Om ook via de plug in het blok zonder morsen te kunnen aftappen daarvoor een hulpstukje gemaakt van een Xantia benzineslang en een haaks stukje 106 kachelslang:

Voor de Xantia is het een iets ander verhaal, om de dunne harde kunststofslang de diverse bochten en overgangen te laten passeren heb ik eerst via de empirische methode het uiteinde met een remleidingbuigtang en wat warmte in een bocht gezet:

zodat uiteindelijk na wat draaien en drukken de slang tot onderin de radiator uitkwam, je voelt hem passeren als je in het onderste stuk slang knijpt, totaal zat ie er zo'n 78cm in.

De linkerkant van de auto ietsje opgekrikt om het laatste beetje vloeistof naar rechts te laten lopen:

Het blok aftappen ging perfect, minder dan 1 theelepel gemorst:

Nadien zoals gebruikelijk het systeem vacuüm-gevuld, dat gaat echt supersnel:

Resultaat: Ik ben best wel tevreden, denk dat de hele klus zo'n 20 minuten duurt.
