De V6 Break van Breeze

Maak hier een Topic van je eigen Xantia m.b.t. aanpassingen,nieuwe aankopen, problemen of restauratie etc.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by henkr »

Da's eigenlijk best wel bijzonder, nooit op gelet dus, mijn 93'er T1 had een vast trekoog net als bij die van Adri.
Mogelijk een T1A/T1B verschil?
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1032
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

Nee, want ik heb twee keer een 1B en Adri had dat ook. Wel zijn mijn beide 1B's van modeljaar '97. Misschien had modeljaar '96 nog wel een vast trekoog en hebben ze het daarna aangepast? @Adri, van wanneer was je 1B?
Breeze
Posts: 970
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

nov ‘97. Dus één van de laatste, de T2 was ook al verkrijgbaar maar ietsje duurder. Nooit spijt van gehad.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
User avatar
Feije
Posts: 1032
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

Ervan uitgaande dat je ORGA-nummer niet veel ouder was dan je kenteken was die dan nog nieuwer dan mijn beide Xantia's. Komt wel eens voor trouwens: mijn Turbo CT is bijna een jaar ouder dan zijn kenteken. De keuze voor een T1 destijds juich ik trouwens toe :P.
Breeze
Posts: 970
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Waarom?

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
_rb_
Posts: 62
Joined: Mon May 20, 2019 11:07 pm
Location: Haaglanden

Re: De V6 Break van Breeze

Post by _rb_ »

Feije wrote: Sun Oct 17, 2021 9:23 pm Nee, want ik heb twee keer een 1B en Adri had dat ook. Wel zijn mijn beide 1B's van modeljaar '97. Misschien had modeljaar '96 nog wel een vast trekoog en hebben ze het daarna aangepast? @Adri, van wanneer was je 1B?
Het verschil met het trekoog is waarschijnlijk te verklaren tussen de normale bumper van Adri z'n toenmalige 1.8 vs. de dikkere bumpers op de TCT / V6 van jou.
Toevallig kwam ik de onderstaande afbeelding van de week tegen op het Duitse forum en dat was de eerste keer dat ik het trekoog zag zitten aan de motorkap. Het leek me ook een goede oplossing voor een T2, i.v.m. de door Adri al beschreven mogelijke belemmeringen om 'm in noodgevallen snel bij de hand te hebben.

Image
Breeze
Posts: 970
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Da's inderdaad een mooi plekkie. Paar gaatsjes boren, 2 tiewrappies en klaar.

Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Breeze
Posts: 970
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Breeze »

Feije wrote: Sun Oct 17, 2021 11:26 pmErvan uitgaande dat je ORGA-nummer niet veel ouder was dan je kenteken
X Break 1,8i (8V) SX
ORGA 7445 = 28 mrt '97

Adri
Last edited by Breeze on Mon Oct 18, 2021 6:41 pm, edited 1 time in total.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
User avatar
Feije
Posts: 1032
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: De V6 Break van Breeze

Post by Feije »

Breeze wrote: Mon Oct 18, 2021 12:00 amWaarom?
Puur omdat ik een type 1 zelf mooier vind, meer niet :lol:.
_rb_ wrote: Mon Oct 18, 2021 10:16 amHet verschil met het trekoog is waarschijnlijk te verklaren tussen de normale bumper van Adri z'n toenmalige 1.8 vs. de dikkere bumpers op de TCT / V6 van jou.
Dat denk ik ook inderdaad! Het zit bij mijn Xantia's ook zoals op die foto. Nooit geweten dat het alleen bij een T1 met "dikke" bumpers zo zat. Mooie Xantia trouwens!
Breeze wrote: Mon Oct 18, 2021 1:55 pmORGA 7445 = 24 mrt '97
Da's nog best een groot verschil met het kenteken, maar inderdaad wel nieuwer dan mijn beide Xantia's.
User avatar
JW-C5
Posts: 359
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: De V6 Break van Breeze

Post by JW-C5 »

Feije wrote: Mon Oct 18, 2021 5:49 pm
Breeze wrote: Mon Oct 18, 2021 12:00 amWaarom?
Puur omdat ik een type 1 zelf mooier vind, meer niet :lol:.
......
Dat vind ik bij de Berline ook.
Maar de iets langere neus van de T2 vind ik bij de Break beter passen, zó heeft dat míjn voorkeur.
Ik heb ze beide gehad, de eerste was een breedneus T1, oftewel een TCT uit '96. De tweede een 2.0i-16V uit 2000.

Groet,
JW
Post Reply