Je slaat de spijker op de (bout)kop.
Adri
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Even een vraag (naar de bekende weg). Bij mij zit het trekoog achter, netjes achter een klepje. Maar vóór is dat klepje zo te zien weggevlogen. Correct? Wel jammer, want zo wordt de hele stroomlijn verpest.
Langzaam begint hij toch na 21 jaar uit elkaar te vallen.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Leger?! Is dat een typefout? Dus dat het lager moet zijn of was dat echt de conclusie toen?
@henk; juist niet toch? Het onderscheid zit ‘m al in de definitie denk ik
@henk; juist niet toch? Het onderscheid zit ‘m al in de definitie denk ik
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Op de foto lijkt jouw Xant wat laag te liggen in rust Adri. Klopt dat?
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Scherp gezien Hans:
Bij de wasbeurt gisteren had ik hem in de hoogste stand gezet voor de bereikbaarheid van wielkuipen en onderzijde. Achter staat hij daar nog maar vóór niet meer. Merkwaardig want er is toch maar één anti-zinkbol in het systeem. "Something is Leaking in the State of Denmark".
Adri
Bij de wasbeurt gisteren had ik hem in de hoogste stand gezet voor de bereikbaarheid van wielkuipen en onderzijde. Achter staat hij daar nog maar vóór niet meer. Merkwaardig want er is toch maar één anti-zinkbol in het systeem. "Something is Leaking in the State of Denmark".
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Afdekklepje trekhaak voor.
Kennelijk een moeilijke vraag, maar ik ga er van uit dat er iets mist in mijn voorbumper.
Ik bedacht me aangaande die trekvoorzieningen, dat vooruitgang niet altijd verbetering is. Het losse trekoog voorzijde van de T2 hebben ze zodanig verstopt dat je wel even tijd kwijt bent in geval van nood. En dan heb je meestal weinig tijd.
- Bedenk waar dat kreng is opgeborgen.
- Oh ja hij zit in het reservewiel
- Open achterklep
- Verwijder de (vakantie)bagage
- Open rechter opbergvak
- Pak reservewielophangslinger/wielmoersleutel
- Draai ophanging van reservewiel los. Is een waardeloos systeem en duurt eindeloos
- Ga door je knieën (meestal in de modder) en wip met veel kracht in een moeilijke hoek de reservewielbak uit de haak
- Trek reservewiel naar voren
- Open piepschuimen (of zoiets) opbergruimte voor krik en trekoog
- Hoop dat trekoog er niet donkerbruin uitziet
- Hoop dat schroefdraad achter luikje in voorbumper er niet donkerbruin uitziet
- Draai trekoog in schroefdraadgat
- Als het niet lukt draai dan een draadtap door het gat (heb je zeker weer niet bij je)
- Bel de WW
Vroegah waren er veel dingen beter. In mijn T1b zat het trekoog aan de voorzijde permanent vastgelast, net zoals nu nog aan de achterzijde.
En als je sneller was dan een koe kon je ook nog wel eens een haas vangen. 'k Weet het nog goed. Ong. '98, mijn zoon reed met zijn versbehaalde rijbewijs (snelcursus bij de ANWB) en we zagen iets oversteken in een flits en hoorden een tik. We dachten, als dat een konijn of haas is geweest dan heeft hij nu hoofdpijn.
Nou dat heeft hij hoogstwaarschijnlijk gehad, maar heel kort.
Adri
Kennelijk een moeilijke vraag, maar ik ga er van uit dat er iets mist in mijn voorbumper.
Ik bedacht me aangaande die trekvoorzieningen, dat vooruitgang niet altijd verbetering is. Het losse trekoog voorzijde van de T2 hebben ze zodanig verstopt dat je wel even tijd kwijt bent in geval van nood. En dan heb je meestal weinig tijd.
- Bedenk waar dat kreng is opgeborgen.
- Oh ja hij zit in het reservewiel
- Open achterklep
- Verwijder de (vakantie)bagage
- Open rechter opbergvak
- Pak reservewielophangslinger/wielmoersleutel
- Draai ophanging van reservewiel los. Is een waardeloos systeem en duurt eindeloos
- Ga door je knieën (meestal in de modder) en wip met veel kracht in een moeilijke hoek de reservewielbak uit de haak
- Trek reservewiel naar voren
- Open piepschuimen (of zoiets) opbergruimte voor krik en trekoog
- Hoop dat trekoog er niet donkerbruin uitziet
- Hoop dat schroefdraad achter luikje in voorbumper er niet donkerbruin uitziet
- Draai trekoog in schroefdraadgat
- Als het niet lukt draai dan een draadtap door het gat (heb je zeker weer niet bij je)
- Bel de WW
Vroegah waren er veel dingen beter. In mijn T1b zat het trekoog aan de voorzijde permanent vastgelast, net zoals nu nog aan de achterzijde.
En als je sneller was dan een koe kon je ook nog wel eens een haas vangen. 'k Weet het nog goed. Ong. '98, mijn zoon reed met zijn versbehaalde rijbewijs (snelcursus bij de ANWB) en we zagen iets oversteken in een flits en hoorden een tik. We dachten, als dat een konijn of haas is geweest dan heeft hij nu hoofdpijn.
Nou dat heeft hij hoogstwaarschijnlijk gehad, maar heel kort.
Adri
Last edited by Breeze on Mon Oct 18, 2021 2:00 pm, edited 1 time in total.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Arm beest, dat dan weer wel (maar hopelijk was het richting kerst want dan zou hij nog een mooi doel gehad kunnen hebben)
Dat van dat sleepoog is wel een goeie tip trouwens. Ik denk dan gewoon het oog zelf inpakken in een in olie gedrenkte doek en de opening waar hij in moet misschien voorzien van een in olie gedrenkte vod die er strak in blijft zitten.
Valt zo'n indraaibaar trekoog trouwens in de categorie bout of schroef? Of is dat dan weer een nieuwe categorie
Dat van dat sleepoog is wel een goeie tip trouwens. Ik denk dan gewoon het oog zelf inpakken in een in olie gedrenkte doek en de opening waar hij in moet misschien voorzien van een in olie gedrenkte vod die er strak in blijft zitten.
Valt zo'n indraaibaar trekoog trouwens in de categorie bout of schroef? Of is dat dan weer een nieuwe categorie
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Ja, wij hadden ook schransgedachten, maar er kwam een scherp veto van mw Breeze.
Na minstens 10 jaar niet-gebruik ging het sleepoog er gisteren nog redelijk gemakkelijk in, wel met een grote schroeve(n)draaier door het oog gestoken. Ik heb het nu zo opgelost, het oog met ingevette schroefdraad en een doekie er omheen in het reservewiel En in het chassisgat heb ik een M12 bout gedraaid, het einde flush met einde gat. Maar dat kan ook weer gaan vastzitten, dus een vettig lappie of een kurk, is nog niet zo’n slecht idee.
Ik stel voor schrout, of beter nog boef.
Adri
Na minstens 10 jaar niet-gebruik ging het sleepoog er gisteren nog redelijk gemakkelijk in, wel met een grote schroeve(n)draaier door het oog gestoken. Ik heb het nu zo opgelost, het oog met ingevette schroefdraad en een doekie er omheen in het reservewiel En in het chassisgat heb ik een M12 bout gedraaid, het einde flush met einde gat. Maar dat kan ook weer gaan vastzitten, dus een vettig lappie of een kurk, is nog niet zo’n slecht idee.
Ik stel voor schrout, of beter nog boef.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Om dat hele verhaal te voorkomen met eventueel nog een paar complicerende factoren zoals:
1.Auto moet afgesleept worden omdat het plastic stangetje van de hoogteregelaar verdwenen is en je dus never nooit dat reservewiel er onder vandaan krijgt.
2. Auto staat tot aan zijn assen in de modder en je bent in je driedelig pak op weg naar een bruiloft, zelfde verhaal.
Afsleepoog ligt bij mij dus in een zijvak van de kofferbak, schroefdraad is schoongemaakt met een draadtap en vervolgens is het hele gat volgespoten met vet.
1.Auto moet afgesleept worden omdat het plastic stangetje van de hoogteregelaar verdwenen is en je dus never nooit dat reservewiel er onder vandaan krijgt.
2. Auto staat tot aan zijn assen in de modder en je bent in je driedelig pak op weg naar een bruiloft, zelfde verhaal.
Afsleepoog ligt bij mij dus in een zijvak van de kofferbak, schroefdraad is schoongemaakt met een draadtap en vervolgens is het hele gat volgespoten met vet.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Weet je dat héél zeker? Bij mijn beide t1's is het een los trekoog dat tegen de motorkap aan, boven de paravan wordt opgeborgen. Je kunt hem wel altijd laten zitten in de schroefdraad, omdat hij onder de bumper uitkomt en er geen klepje of iets dergelijks voor zit. Desalniettemin is ook bij mijn Turbo CT de schroefdraad lekker bruin. Daar moet ik nog eens nieuwe draad in tappen, want hier heb je niks aan als je met pech langs de weg staat...