Nou zeggen ze wel eens : us friezen,bin sunnig ! en dat gaat zeker op voor deze zekeringtester : 2 ledjes en een weerstand van 680 ohm.
Indien de zekering heel is zal de weerstand immers voorkomen dat één van de 2 leds oplicht. 2 leds omdat je (nagenoeg) nooit weet aan welke kant van de zekering de + zit.
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Dan werkt ie dus niet als er helemaal geen spanning is?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Dan werkt 'ie inderdaad niet.
Maar ook niet als er wel spanning staat op die zekering, maar er geen enkele belasting hangt aan de andere kant ervan. Dan is er immers geen "massaverbinding" en kan er geen stroom lopen.
Die weerstand van 680 Ohm heeft maar één doel, zorgen dat de LED voorzien wordt van de juiste stroom. Een LED wordt immers stroomgestuurd, niet op spanning.
Groet,
JW
Maar ook niet als er wel spanning staat op die zekering, maar er geen enkele belasting hangt aan de andere kant ervan. Dan is er immers geen "massaverbinding" en kan er geen stroom lopen.
Die weerstand van 680 Ohm heeft maar één doel, zorgen dat de LED voorzien wordt van de juiste stroom. Een LED wordt immers stroomgestuurd, niet op spanning.
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Gaarne het elek hobbyisme afsplitsen (geldt ook voor Henk).
Adri
Adri
Re: De V6 Break van Breeze
Wil je niet meer geholpen worden, als je zo'n probleem hebt?
Zeg het maar, dat scheelt me een hoop tijd ........
Groet,
JW
Zeg het maar, dat scheelt me een hoop tijd ........
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Gossie! Ben ik eindelijk een keertje enthousiast.
Ben bang dat er onderscheid gemaakt dient te gaan worden tussen de schijfrem en de schrijfrem, met de laatste word ik de laatste tijd steeds vaker geconfronteerd.
Ben bang dat er onderscheid gemaakt dient te gaan worden tussen de schijfrem en de schrijfrem, met de laatste word ik de laatste tijd steeds vaker geconfronteerd.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Dacht echt dat ik het heel netjes had verwoord. En het was alleen maar om mijn geliefde V6-draadje niet te vervuilen, hij is al vuil genoeg.
Adri
Adri
Re: De V6 Break van Breeze
En als mijn draadje dan zo nodig vervuild moet worden, dan doe ik het liever zelf.
Dit is de boer
En dit is zijn tractor.
Mijn navigator noemde hem een 'netter Bursche', want behalve dat hij mijn V6 op zeer deskundige wijze uit de shit had getrokken
produceerde hij zoveel melk dat hij zijn eerste melkrobot had aangeschaft. En... hij had C5 gereden.
'k Bedoel maar.
Adri
P.s. Ik hoop dat jullie snappen wie in de eerste foto de boer is.
Dit is de boer
En dit is zijn tractor.
Mijn navigator noemde hem een 'netter Bursche', want behalve dat hij mijn V6 op zeer deskundige wijze uit de shit had getrokken
produceerde hij zoveel melk dat hij zijn eerste melkrobot had aangeschaft. En... hij had C5 gereden.
'k Bedoel maar.
Adri
P.s. Ik hoop dat jullie snappen wie in de eerste foto de boer is.
Re: De V6 Break van Breeze
Tja, aan de kleurstelling te zien is het een Massey-Ferguson maar dat had wel even wat duidelijker in beeld mogen komen, dus als er een volgende keer is die voorlader omhoog!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Dat was het inderdaad. Wist niet zo gauw of MF nou Engels of Amerikaans was, maar lees op Wiki dat dat behoorlijk gecompliceerd ligt. Op weg naar de Xant heb ik in de cabine gezellig zitten kletsen, zoals over het brandende dinamolampje. Er zitten 2 alternateurs in waarvan er eentje probleemloos kapot kan zijn. Verder lijkt de cabine net een vliegtuigcockpit, zoveel elektronica zit er in. Zijn zoon zat in Zweden om de eerste melkrobot af te nemen en toevallig werkt mijn zoon bij de grote (NL) concurrent in robots, dus dat gaf weer extra gespreksstof
Bij het afscheid zei hij au revoir, plutôt pas was mijn antwoord.
Adri
Bij het afscheid zei hij au revoir, plutôt pas was mijn antwoord.
Adri