Aiaiai! Wat doe je je Xantia toch aan Adri?!
Maar wel een mooi avontuur denk ik
Trouwens: heb je niet een -bekend- probleem met water in de achterbak? Al die beslagen ruiten daar achter….
Of was je peentjes aan het zweten
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Re: De V6 Break van Breeze
Nee geen vochtproblemen, alles kurkdroog. Zal wel kedens geweest zijn, want het had behoorlijk geregend.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
@ Breeze,
In SEDRE is wel het schema te vinden van het instrumentenpaneel. Maar niet hoe het aangesloten is, en waar 'ie z'n spanning vandaan haalt.
Het schema zal ik je sturen, aan de hand daarvan kun je wellicht verder zoeken.
Oftewel, je zult met een voltmeter aan de gang moeten en kijken hoe het zit. Ook of er wél spanning op de dimmer staat, en of die spanning dan nog wel doorkomt.
Groet,
JW
In SEDRE is wel het schema te vinden van het instrumentenpaneel. Maar niet hoe het aangesloten is, en waar 'ie z'n spanning vandaan haalt.
Het schema zal ik je sturen, aan de hand daarvan kun je wellicht verder zoeken.
Oftewel, je zult met een voltmeter aan de gang moeten en kijken hoe het zit. Ook of er wél spanning op de dimmer staat, en of die spanning dan nog wel doorkomt.
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Merci bien.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Soms zit het mee, soms zit het tegen.
Begon ik vanmorgen vol goede moed, met de JW info, aan de falende verlichting van de tellerbak, bedacht ik me ineens dat iemand me zaterdag had geattendeerd op 2 niet brandende achterlichten. Ook herinnerde ik me dat het “lichten aan” alarm, omstreeks dezelfde tijd als de tellerbak, het ook niet meer deed. En ja hoor zekering nr. 11 was wijlen. De artistieke, maar wel veilige parkeer/achterlichtschakeling is zodanig dat er één zekering is voor parkeerlicht linksvoor, achterlicht linksbinnen en achterlicht rechtsbuiten. Lang geleden had ik ontdekt dat het luchtalarm (volgens de automatische tekstcorrectie) ook op die zekering zit en dat had ik gelukkig gedocumenteerd. En ja hoor, na de zekeringvervanging was de tellerbak ook weer in volle glorie verlicht.
Wat mij verbaast en in hoge mate irriteert is, dat die 2 functies niet vermeld staan in de zekeringlijst. Die tellerbak is potverdorie hartstikke belangrijk. Toen ik zaterdagnacht uit Maastricht terugreed naar de polder moest ik zonder kerstboomverlichting voor m’n neus mijn weg zien te vinden in het donker. Met een zaklantaarn heb je dan nog enig licht en gelukkig deed Google Kaarten het ook nog, dus tempo 130 kon ik goed in de gaten houden.
Weer een ervaring rijker.
Adri
Begon ik vanmorgen vol goede moed, met de JW info, aan de falende verlichting van de tellerbak, bedacht ik me ineens dat iemand me zaterdag had geattendeerd op 2 niet brandende achterlichten. Ook herinnerde ik me dat het “lichten aan” alarm, omstreeks dezelfde tijd als de tellerbak, het ook niet meer deed. En ja hoor zekering nr. 11 was wijlen. De artistieke, maar wel veilige parkeer/achterlichtschakeling is zodanig dat er één zekering is voor parkeerlicht linksvoor, achterlicht linksbinnen en achterlicht rechtsbuiten. Lang geleden had ik ontdekt dat het luchtalarm (volgens de automatische tekstcorrectie) ook op die zekering zit en dat had ik gelukkig gedocumenteerd. En ja hoor, na de zekeringvervanging was de tellerbak ook weer in volle glorie verlicht.
Wat mij verbaast en in hoge mate irriteert is, dat die 2 functies niet vermeld staan in de zekeringlijst. Die tellerbak is potverdorie hartstikke belangrijk. Toen ik zaterdagnacht uit Maastricht terugreed naar de polder moest ik zonder kerstboomverlichting voor m’n neus mijn weg zien te vinden in het donker. Met een zaklantaarn heb je dan nog enig licht en gelukkig deed Google Kaarten het ook nog, dus tempo 130 kon ik goed in de gaten houden.
Weer een ervaring rijker.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Daar zijn van die handige testers voor, daarmee wandel je heel snel door/over de zekeringkast zonder demonteren.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Hoe werken die, is dat een lampje/ledje dat gaat branden als je 'm op de zekering drukt die kapot is?
En werkt dat dan ook als er geen enkele belasting hangt aan die zekering?
Groet,
JW
En werkt dat dan ook als er geen enkele belasting hangt aan die zekering?
Groet,
JW
Re: De V6 Break van Breeze
Ha! dat vroeg ik me in eerste instantie ook af, de tester heeft een klein knoopcelletje en genereert dus bij een intacte zekering zijn eigen circuitje.
Het maakt daarbij niet uit of de bewuste zekering spanningvoerend is of niet.
Het ding kan niet gedemonteerd worden maar toen ik die mogelijkheid nog had heb ik hem een keer onder het Rö-apparaat gelegd en werd er een en ander van de inhoud zichtbaar
Denk dus dat ik een nieuwe moet kopen als het batterijtje overleden is.
Groet Henk
Het maakt daarbij niet uit of de bewuste zekering spanningvoerend is of niet.
Het ding kan niet gedemonteerd worden maar toen ik die mogelijkheid nog had heb ik hem een keer onder het Rö-apparaat gelegd en werd er een en ander van de inhoud zichtbaar
Denk dus dat ik een nieuwe moet kopen als het batterijtje overleden is.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Best een handig ding. En zelfs met een verschuivend pinnetje zodat die kleine friemel zekeringentjes ook getest kunnen worden.
Waar heb je die vandaan Henk?
Waar heb je die vandaan Henk?
Grtz,
Maurice
Maurice
Re: De V6 Break van Breeze
https://www.xxl-automotive.de/spezialwe ... 3-in-1?c=0
En ze hebben nog veel meer leuke speeltjes.
Groet Henk
En ze hebben nog veel meer leuke speeltjes.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"