Het Café

Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

:lol:

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

... en uiteraard :clap: :clap: ...... :lol:

Maar alle gekheid op een stokje, ik meen wel wat ik schreef.
Hoe fijn ik de DS23 Inj Pallas ook vond die ik gehad heb, de ID20 die ik daarvoor had, had geen opsmuk en vond ik mooier.

Dat gold ook voor de CX, zonder zijstrips was die mooier dan met.
Ik herinner me de discussie nog die we daarover gehad hebben, uiteindelijk heb jij ze ook weggelaten :thumbup:

Groet,
JW
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

henkr wrote: Mon Oct 11, 2021 6:10 am ...
Het was slechts een poging weer wat leven in de brouwerij te brengen vooral omdat weinigen ook maar iets te melden hebben over werkzaamheden aan Xantia's.

Groet Henk
Als ik zo'n geoutilleerde werkplaats had als jij zou ik ook wel vaker iets te melden hebben over werkzaamheden aan de Xant. De laatste werkzaamheden van mij waren beperkt tot het vervangen van wat retourslangen, een paar bollen, vervangen van de AL4 bakolie en het vervangen van een kapotte hogedrukregelaar. Niet heel spectaculair dus.
Oh ja en een uitlaat... En dat alles op twee oprijbokken in het grasveld. Ik zoek het niet meer zo dat gekruip over een nat grasveld om wat te klussen ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

H@ns wrote: Mon Oct 11, 2021 10:54 am
Als ik zo'n geoutilleerde werkplaats had als jij zou ik ook wel vaker iets te melden hebben over werkzaamheden aan de Xant.
Ik kan je de bouwtekening wel doen toekomen. :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Haha! Ja doe maar. Ik zag op diverse foto’s al dat de stroomvoorziening is aangelegd met inachtname van de regels dus ik heb er alle vertrouwen in!!
Maar serieus: dat gaat me in dit leven niet meer lukken. Zelfs niet als ik ooit mijn oh zo gewenste C6 bemachtig ;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

H@ns wrote: Tue Oct 12, 2021 1:20 am Haha! Ja doe maar. Ik zag op diverse foto’s al dat de stroomvoorziening is aangelegd met inachtname van de regels dus ik heb er alle vertrouwen in!!
Maar serieus: dat gaat me in dit leven niet meer lukken. Zelfs niet als ik ooit mijn oh zo gewenste C6 bemachtig ;)
Tja, bij die regels kan je vraagtekens zetten, als ik het goed heb is het zo dat er volgens de NEN 1 krachtstroomcontactdoos of apparaat per groep aangesloten mag worden.
Of je dan vervolgens een 5-voudige verdeelkast met allemaal losse kabels over de vloer laat slingeren mag je kennelijk zelf weten.
Ik heb dus voor hefbrug en kolomboor 2 contactdozen op 1 groep :shock: en je moet wel heel erg lenig zijn om die gelijktijdig te bedienen. :lol:
Vind het trouwens nog steeds verbijsterend dat het vermogen van de hydropomp/electromotor van de brug op 2.6 kW komt, de waterkoker die bij mdv op het aanrecht staat is 3kW. :D en die staat dan uiteraard ook nog eens op 1 fase.
De compressor heeft wel zijn eigen groep, die klapt er ook lekker in met zijn ster/driehoek, had destijds met de leverancier overlegd dat ik een compressor zocht waarbij 3x16A er nog niet uit zou klappen.
@H@ans: Naar wat ik in de wandelgangen hoor is een Xantia heel wat betrouwbaarder dan een C6 dus wellicht toch overwegen om de volgorde brug/auto te wijzigen? :D

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Bij de Cit-rally vorige week reed ik samen met der Thomas uit Keulen. Een goede Duitser dus. Hij bezit 2 CXen, een GS met 10 000 km op de klok en voor dagelijks gebruik een C6. Één van de laatst gebouwde exemplaren met een 3 liter op satanssap. Rijdt wekelijks een retour Neurenberg en hij vertelde dat dat technisch probleemloos gaat. Bij 160 000 keek de garage verbaasd naar nauwelijks gesleten remmen, maar dat is natuurlijk makkelijk met alleen fahren, fahren, fahren op de Autobahn. Er zijn ook verhalen over versleten blokjes na 20 000 km, maar dat is als je hem met zo'n zwaar blok voorin, veel en hard door bochtjes trekt.

Adri
Last edited by Breeze on Tue Oct 12, 2021 11:14 am, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Henkr schreef:
Vind het trouwens nog steeds verbijsterend dat het vermogen van de hydropomp/electromotor van de brug op 2.6 kW komt, de waterkoker die bij mdv op het aanrecht staat is 3kW. :D en die staat dan uiteraard ook nog eens op 1 fase.
Is die waterkoker echt 3 kW?
Ik heb er ook eentje, die trekt zo'n 10A. Dat is meer dan voldoende om heel snel een kop thee te kunnen maken.

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Het staat er inderdaad op (onbekend merk, Quigg of zoiets) de voorganger was van Bosch die was 2500W.
Ik trek minimaal 1 wenkbrauw op als ik de waterkoker en de koffiezetter (1200W) gelijktijdig aan zet en de stoppen er nog steeds niet uitvliegen.
Mogelijk moet je die aansluitwaarden met het bekende korreltje zout nemen.
Blijft wel het voor mij bijna onbegrijpelijke fenomeen dat een kopje thee zetten meer of in elk geval net zoveel energie kost als een auto (35 seconden) naar 1.90 m te heffen.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Potentiele energie: E=m.g.h=1800 * 9,8 * 1.9 = 33.5kJ
1 liter water opwarmen van 15 naar 100 gr: 4.2kJ * (100-15) = 357kJ
Dus dat klopt gewoon. :lol:
Post Reply