Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Vandaag een voorzichtig rondje gereden van zo'n 10km en niet harder dan 80.
Eerste indrukken zijn goed, loopt mooi en er lekt niks.
Ook de keerring voor de trillingsdemper waar het verhaal zo'n 3 maanden geleden mee begon blijft kurkdroog. :D
Image

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Eer van je werk dus :thumbup:

En zo hoort het ook, eigenlijk hadden we niet anders verwacht van je :lol:

Groet,
JW
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: Het Café

Post by NdeJ »

Ben een tijdje hier niet geweest wegens familieomstandigheden, maar Henk, goed bezig hoor! De laatste keer dat ik foto's van de DS gezien heb, stond ie op een autoambulance. Er zit dus schot in de restauratie/renovatie.

Groet, Nico
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

En hij staat weer in zijn "hok"":
Ben er ook letterlijk wel even klaar mee :D
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Wanneer gaat er een "oud kenteken" op komen?
Dit kán gewoon niet, in mijn beleving :(

Groet,
JW
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Haha, dat had ik ook al eens gevraagd ;-)
viewtopic.php?p=5114#p5114

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Je kan hier nooit een 64'er kenteken voor krijgen, de enige mogelijkheid is zo'n kenteken die allemaal dezelfde letters hebben, dat is pas echt walgelijk.
Bovendien:
1. Dan kloppen onze trouwfoto's uit 1982 niet meer.
Image
2. Ik heb al een 64'er met origineel NL kenteken.
3. Sowieso lijkt de achterkant met gele platen meer op het origineel dan met blauw.
Image
4. Het huidige kenteken geeft exact het moment aan wanneer hij in NL op de weg gekomen is, niks mis mee toch? :D
5. De later uitgegeven lettercombinaties op blauwe platen zijn historisch onjuist, ze hebben nooit bestaan in de betreffende jaren.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Die foto van je trouwauto laat zien hoe de plaat gemonteerd hoort te zijn op een tweede neus.
Zó kan het nog wel, wat mij betreft.

Waarom doe je het niet meer zó?
APK gekeurd hoeft je ID niet meer te worden, dus wat is het probleem om dat weer zó te doen?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Die plaat was op mijn verzoek gemaakt met extra ruimte tussen de 0 en de 1, daar deed men toen nog niet moeilijk over
Er stond alleen in de regels dat de plaat niet door buigen of knippen aan het voertuig aangepast mocht worden.
Ik had de passende smoes al bedacht, "Heb niet geknipt, heb hem gezaagd" :lol:
Dat krijg je bij een moderne plaat niet meer gedaan, de RDW weet exact wie de plaat gemaakt heeft en als ik deze plaat doormidden zou knippen zou ik dwars door de 0 heen gaan en dat geeft geheid gelazer.
Het stoort me trouwens niet in het minst, er zijn belangrijkere dingen.
Op de nieuwe neus is het probleem erger, daar zit de plaat recht voor de slingeropening.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Het Café

Post by Menno »

Historisch correct is die NL gele plaat ook niet daar is dit bouwjaar per slot ook nooit mee op de weg gekomen …
Ik zou altijd voor esthetisch gaan ;-)

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
Post Reply