Het Café

User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Juist die tijd deed mij anders denken, meer naar het zuiden.
Dáár komt de zon later op, dat zou dan kunnen kloppen met die half zeven.

Ik bedenk me nu dat die tijd vermoedelijk niet juist is, je hebt de NL tijd nog in je camera staan, lokaal is het dan half zes. En dan kan het wel kloppen.
Zit dat zó?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ik heb vast de GMT er niet in gezet. :D

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Amper 3 minuten nadat de bezorger kwam met een nieuwe rotor liep ie al, deze keer op alle 4 cilinders :D
Image
Het is onderhand zo dat onderdelen voor een ID19 beter verkrijgbaar zijn dan voor een Xantia. :(
Hij kwam keurig op hoogte zoals het hoort en is zelfs al even buiten geweest, eerste indruk is dat de remmen weer goed aangrijpen (en ook weer loskomen :D )
Image
Vandaag de rest af- en ingebouwd, alles werkt weer.
Image
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Zo, dat moet een goed gevoel geven zeg, gefeliciteerd.

henkr wrote: Fri Oct 01, 2021 3:35 pmIk heb vast de GMT er niet in gezet. :D
Hier moet ik je toch even corrigeren en ik weet dat je dat niet erg vindt. Maar GMT is al 50 jaar geleden vervangen door UTC (universele tijd (ge)coördineerd). Weliswaar is alleen de naam en niet de tijd veranderd, maar toch, ik zet graag de puntjes op de i.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Mooie nummerplaat ook! Mijn initialen: H H
(Hans Heringa)
;)
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

henkr wrote: Fri Oct 01, 2021 3:54 pmHet is onderhand zo dat onderdelen voor een ID19 beter verkrijgbaar zijn dan voor een Xantia. :(
Daar loop ik ook tegenaan hoor. Ik heb twee voertuigen uit 1968 en 1975 (voor de duidelijkheid: eentje per bouwjaar), waarover ik later in een draadje nog wel wat meer zal uitwijden ;). Voor beide is de onderdelenvoorziening echt stukken beter dan voor de Xantia's.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@ Adri:Maar zo lang geleden is die HBS toch nog niet? :?
@ Feije: De X moet dus gewoon nog zeldzamer worden. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

@ Henk, je moet wel open staan voor de nieuwe tijd hè en niet blijven hangen in nostalgische zwijmelarijen (en verouderde eenheden).

Daar zat ik me te bedenken dat jouw geknutsel aan zo'n (echt) klassiek automobiel toch een eigen draadje verdient en niet moet verdrinken in die zouteloze en flauwe kletspraat van een Xantia-Café.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

:lol:

En mee eens dat die “dé esse” een eigen draadje verdient. Mooi project!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@ Adri: Heb nog aan je gedacht, het DS werkplaatshandboek staat nog vol met kgm's :D
@ H@ns: Het is maar een kort avontuur hoor, hij mag wat mij betreft wel weer even naar de stalling, hij heeft bijna 3 maanden de brug in beslag .
genomen.
Uiteindelijk verdient de rest van het "wagenpark" natuurlijk ook de nodige TLC.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply