Het Café

User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Heerlijke loungeplek Adri! knap werk voor een automonteur :lol: (ik ben zelf van huis uit meubelmaker ;) )
Alleen moeten die hangmandjes wel een keer water hebben hoor! Geraniums staan er goed bij :mrgreen:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

We hebben de zaken hier strikt gescheiden, dus mw Breeze vult nooit de olie bij in de Xant en ook niet in haar Zoekzoekie wat dat betreft.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Uitgaan van de ondergaande zon heb je je tuin dus op het westen Adri?
Moet gelijk denken aan deze foto waarvan ik een vergroting op mijn werkplek had hangen:
Image
Als mensen vroegen waar die foto gemaakt was zei ik: "Als je goed kijkt kan je het zien"
Het is niemand gelukt en toch zo makkelijk, hier misschien iemand? :)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

'k Weet ook niet waarom, maar ik moet denken aan 'Nooit meer slapen' van W.F. Hermans, dat zich afspeelt in Noord Skandinavië boven de poolcirkel.

Adri
Last edited by Breeze on Fri Oct 01, 2021 5:34 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Da's niet correct :D, feitelijk staat er een dubbele hint op de foto,
Tipje van de sluier: Xantia en ik zijn nog nooit in Scandinavië geweest
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

Als die datum en tijd kloppen op die foto, is het naar ik denk geen ondergaande zon, maar een zonsopkomst.
En ook dan verbaas ik me, eind juli een zon die nog zo laag staat om half zeven in de ochtend. Dat moet dan niet in onze buurt maar ver naar het zuiden zijn.
Maar waar, ergens aan de zuid-oost kust van Spanje of Italië?

Groet,
JW
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Het is een zonsopkomst gezien de tijdsaanduiding en de tijd van het jaar. Het lijkt me aan zee te zijn dus dan valt de hele westkust al af aangezien daar de zon ondergaat boven zee.
Rest dus de noordkust of de waddeneilanden. Dat laatste lijkt me de meest voor de hand liggende. Welke? geen idee maar ik gok op Ameland...
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

Great minds think alike ;)
Je was me net voor
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Teletubbyland?
Is de kentekenplaat eraf of heb je hem zwart gemaakt?
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Zowel de tijdsaanduiding als de richting van de satellietschotel (die altijd op het zuiden gericht is) geven aan dat het een zonsopkomst is en je dus naar het oosten kijkt.
Het was de Noordzeekust van Engeland/Schotland. :D
edit: op de genoemde vergroting waren datum/tijd niet afgebeeld dus was de richting alleen af te leiden uit de stand van de schotel. :)
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply