Het Café

User avatar
JW-C5
Posts: 350
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

De MB3 bak in de 107 heeft een koppelomvormer zonder overbrugging.
Dat betekent dat er altijd veel slip is, die warmte genereert. En dat wordt er met een zware aanhanger aan de haak niet beter op.

Het zou dus zó kunnen zijn dat dáár de beperking zit.

Groet,
JW
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Mon Apr 26, 2021 10:58 am Ik ben opgelicht! :oops:
Betaalde 11 gulden per les!
Dat noemen ze inflatie.
Bedacht me nog dat mijn rijinstructeur duidelijk liet merken dat hij teleurgesteld was met mijn slagen. Waarna hij de opwekkende opmerking maakte: met jouw rijstijl rijd je je binnen het jaar te pletter.
Toch ben ik wel rustiger gaan rijden, want mw Breeze maakt tegenwoordig niet meer zoveel opmerkingen over mijn rijstijl als vroeger.

Adri
Last edited by Breeze on Tue Apr 27, 2021 2:00 pm, edited 1 time in total.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@JW: Dat heeft bij de fabrikant uiteraard meegespeeld maar is op een vlakke weg gewoon niet van toepassing, hij schakelt net zo braaf bij 20 naar de 2 en bij 50 naar de 3 als zonder aanhanger, voor dat manoeuvreerwerk hoef je zelfs helemaal geen gas te geven, m.a.w. dan is er minder slip dan met stilstaande auto in de D.

@Breeze: Mijn instructeur was een echte Groninger :D
De eerste les begon met: "Hest wel eens voaker in een auto reeden nait? Rie moar vort!
Tijdens een les bij het naderen van een zebrapad waar net een voetganger begon over te steken: "Loat dei moar loop'n mienjong"
Na het examen: "Zo! nou hest dien riebewies en nou most nog ried'n leren" :lol:
Indien gewenst kan ik de vertaling naleveren. :D

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Hm, mijn instructeur was in het begin enthousiast over mij, maar de dag voor mijn examen zei hij "Ik zie het somber in voor je examen, Feije." :think: Heb het vervolgens toch in één keer gehaald gelukkig.
Breeze wrote: Mon Apr 26, 2021 1:37 pm...mw Breeze maakt tegenwoordig niet meer zoveel opmerkingen over mijn rijstijl als vroeger.
Is dat niet gewoon een kwestie van gewenning? :P
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Of ze weet inmiddels net als wij dat ie toch niet luistert! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

henkr wrote: Mon Apr 26, 2021 1:40 pm"Zo! nou hest dien riebewies en nou most nog ried'n leren" :lol:
En... is dat gelukt?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Nee, ik leer nog steeds! een soort eeuwige student! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Mijn zoon heeft een vriend die door wat financiële en andere problemen van zijn mooie DS af moest. Ik heb een beetje geholpen door een advertentie te plaatsen in AMK, waarop ik ben geabonneerd:

DS Pallas van Gjalt, Ad.jpg
DS Pallas van Gjalt, Ad.jpg (53.78 KiB) Viewed 2752 times

De betrokken vriendengroep had speciaal voor dit doel een mooie website gemaakt (het bezoeken waard) en ziet, binnen een week was de Pallas verkocht.

DS Pallas van Gjalt.jpg
DS Pallas van Gjalt.jpg (225.43 KiB) Viewed 2752 times

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Prachtig!
Ik denk dat binnen de hele DS-reeks de 21-injectie de fijnste auto is en veel betrouwbaarder dan de 23. :thumbup:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
web
Posts: 215
Joined: Sun May 31, 2020 11:04 pm
Location: Amsterdam Noord

Re: Het Café

Post by web »

Feije wrote: Mon Apr 26, 2021 1:55 pm Hm, mijn instructeur was in het begin enthousiast over mij, maar de dag voor mijn examen zei hij "Ik zie het somber in voor je examen, Feije." :think: Heb het vervolgens toch in één keer gehaald gelukkig.
Misschien om je op scherp te zetten?

Ik heb op de dag van mijn examen ruzie gemaakt met de instructeur. Die was me zodanig aan het afkraken tijdens de voorafgaande les, opeens deugde er helemaal niets meer. Ik was het op een gegeven moment zó zat, dat ik alle aanwijzingen negerend linea recta naar het examencentrum gereden ben. Daar hebben we de rest van de tijd in een soort wapenstilstand aan de koffie uitgezeten.

Natuurlijk had ik toen wat te bewijzen. En nee meneer de instructeur, blijf jij maar hier. Niet mee. Mocht ie zich nog een tijdje gaan zitten vervelen daar :lol:

Ondanks het gebeurde reed ik heel relaxt het examen omdat ik dacht dat ik al gezakt was, nadat de examinator na twee straten al een tikje op de rem gaf, omdat ik iets te hard reed. Ik had gehoord ingreep = per definitie gezakt. Maar de examinator bedoelde het slechts als waarschuwing en gooide het op de zenuwen. Geslaagd! Zijn letterlijke tekst was "Iemand met jouw voertuigbeheersing kan ik niet laten zakken. Maar blijf wel op je snelheid letten."

Kwáád dat m'n instructeur was. Als door de duivel achterna gezeten werd ik naar huis gebracht, ik mocht niét zelf de terugweg rijden. Thuis was men wél blij met het resultaat :lol:
Post Reply