Leuk promotiefilmpje. Jammer dat mijn Spaans wat roestig is.
En er brandt inderdaad een riemenlampje, dus je mag er van uitgaan dat het ook uitgaat bij Anschnallen.
Rare jongens die Spanjaarden.
Adri
De V6 Break van Breeze
Re: De V6 Break van Breeze
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Ik gebruik die gordelspanners vrijwel nooit!
Is het heel crimineel gedacht dat zo'n spanner door geïnteresseerden ook wel eens voor minder vredelievende toepassingen gebruikt zou kunnen worden? Uiteindelijk zit er een elektrische ontsteker in.
Is het heel crimineel gedacht dat zo'n spanner door geïnteresseerden ook wel eens voor minder vredelievende toepassingen gebruikt zou kunnen worden? Uiteindelijk zit er een elektrische ontsteker in.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Volgens mij kun je op sommige momenten ook zien dat het lampje uit is tijdens het rijden, maar daar heb ik nu niet specifiek op gelet. Het is trouwens een Argentijnse Xantia. Ik heb nog nooit een Europese Xantia gezien waarbij het werkt. Ik weet eigenlijk ook niet uit welke fabriek de Argentijnse (en Japanse) Xantia's kwamen. Werden die gewoon geïmporteerd uit Europa of werden ze lokaal in elkaar gezet?
Re: De V6 Break van Breeze
Maar, maar, ik had het helemaal niet over gordelspanners. Dat was per ongeluk blijven staan in de vraag over het controlelampje autogordels.
Ben wel benieuwd hoe jij kans ziet om de gordelspanners vrijwel nooit te gebruiken, met andere woorden, hoe schakel jij ze uit?
Adri
Edit: zie nu pas dat "valslachendemannetjeikoontje"
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Door geen ongelukken te maken , ze worden à la airbag toch pas geactiveerd bij een aanrijding?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
Een handige plek voor een klokje is mijns inziens boven de achteruitkijkspiegel
Want dan kan de hele auto meekijken.
Hier staat de achtergrond van deze keuze.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Soms vraag ik me af hoelang ik nog met deze Xantia zal/kan rijden. Het zijn nu nog kleine ergernissen, maar ergernissen worden natuurlijk alleen maar erger. En de oorzaken... ouderdom, slijtage, humeurigheid, karakter? Wie het weet mag het zeggen.
Laatst 2 tegelijk. Tanken ging maar tot 1/3 vol en toen bleef de peutpomp afslaan. Dan denk je niet gelijk aan verstopping van het vulkanaal, maar hoop je dat de pompafslag te strak staat afgesteld. Zonet weer getankt bij hetzelfde tankstaion (SP98 E5) en probleemloos volgevuld. En het deurslot linksachter werkte ineens niet meer mee met de CV. Zonet deetie het weer, grrr. Nu alleen nog het kontrolelampie van de zijwaartse klapzak, die gaat branden tijdens een lange(re) rit. Na stoppen van de motor en weer wegrijden, blijftie in eerste instantie uit, grrr.
Trouwens, vorige maand een Bosch 76 Ah accu gemonteerd. Vier jaar lang getobd met een Bosch 60 Ah accu, die telkens leegliep, terwijl ik dacht dat er een lekstroom in het systeem was. De nieuwe accu gaat zuigend in de accubak/ruimte en volgens mij is 76 Ah ook de officiële capaciteit voor een Xantia V6. En hoera, het starten gaat (nog) vlotter, met meer toeren van de startmotor. Ook lijkt het wel of alle andere elektriek beter gaat, zoals b.v. het meewerken van de achterklepservo met de CV.
'k Snap sowieso/überhaupt niets van accucapaciteit, want vlak na aankoop van de Xantia in 2010 was ik gedwongen om in Italië de toen enig voorradige 50 Ah accu te installeren. En daar heb ik 7 (zeven) jaar naar volle tevredenheid mee gereden. Starten bij -10°, probleemloos.
Adri
Laatst 2 tegelijk. Tanken ging maar tot 1/3 vol en toen bleef de peutpomp afslaan. Dan denk je niet gelijk aan verstopping van het vulkanaal, maar hoop je dat de pompafslag te strak staat afgesteld. Zonet weer getankt bij hetzelfde tankstaion (SP98 E5) en probleemloos volgevuld. En het deurslot linksachter werkte ineens niet meer mee met de CV. Zonet deetie het weer, grrr. Nu alleen nog het kontrolelampie van de zijwaartse klapzak, die gaat branden tijdens een lange(re) rit. Na stoppen van de motor en weer wegrijden, blijftie in eerste instantie uit, grrr.
Trouwens, vorige maand een Bosch 76 Ah accu gemonteerd. Vier jaar lang getobd met een Bosch 60 Ah accu, die telkens leegliep, terwijl ik dacht dat er een lekstroom in het systeem was. De nieuwe accu gaat zuigend in de accubak/ruimte en volgens mij is 76 Ah ook de officiële capaciteit voor een Xantia V6. En hoera, het starten gaat (nog) vlotter, met meer toeren van de startmotor. Ook lijkt het wel of alle andere elektriek beter gaat, zoals b.v. het meewerken van de achterklepservo met de CV.
'k Snap sowieso/überhaupt niets van accucapaciteit, want vlak na aankoop van de Xantia in 2010 was ik gedwongen om in Italië de toen enig voorradige 50 Ah accu te installeren. En daar heb ik 7 (zeven) jaar naar volle tevredenheid mee gereden. Starten bij -10°, probleemloos.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Als het klapzaklampje gaat branden is dat vaak een kwestie van niet optimaal contact in de stekker onder de stoel, loshalen en inspuiten met contactspray doet wonderen, wel voor de zekerheid het boordnet spanningloos maken.
De CV op een portier kan geniepiger zijn, zoals een (bijna niet te vinden) draadbreuk.
Wat de accu betreft: Heb er zelf ook een zwaardere in, dacht een Varta E11?, hoor eigenlijk thuis in een HDi, beetje meer kan nooit kwaad
groet Henk
De CV op een portier kan geniepiger zijn, zoals een (bijna niet te vinden) draadbreuk.
Wat de accu betreft: Heb er zelf ook een zwaardere in, dacht een Varta E11?, hoor eigenlijk thuis in een HDi, beetje meer kan nooit kwaad
groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De V6 Break van Breeze
"Voor de zekerheid" om een klappende klapzak te voorkomen, neem ik aan
En spanning(s)loos betekent de hele 12 V santekraam er afhalen en niet alleen "van het contact af"?
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De V6 Break van Breeze
Ik heb ook al eens gehad dat het deurslot van m’n Xantia soms wel en soms niet meedeed. Bij mij was het slot zelf gewoon versleten. Ik heb die van een sloper gemonteerd, toen was het opgelost. Het hoeft dus niet zo spannend te zijn.