Humor en zo

User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

henkr wrote: Wed Dec 23, 2020 7:53 pmKlopt! en dan heeft die van Rossem zich ook ooit nog eens geprofileerd als autoliefhebber! :(
Klopt! En niet een gewone autoliefhebber, maar een fan van grote Citroëns. Hij heeft zelfs een C6 (gehad). Maar het blijft natuurlijk wel een Alpha (en geeneens een semi-Alpha). Om dit interview: https://www.youtube.com/watch?v=CNQOTk4ZzOo moest ik weer hard lachen.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Breeze wrote: Wed Dec 23, 2020 11:08 pmHij heeft zelfs een C6 (gehad).
Weet iemand of hij die nog heeft eigenlijk? Ik kwam erachter bij zijn review van de Cactus, maar dat moet in 2014 geweest zijn. Een opvolger is helaas nog altijd nergens te bekennen :cry:.

EDIT:
Breeze wrote: Wed Dec 23, 2020 11:08 pmOm dit interview: https://www.youtube.com/watch?v=CNQOTk4ZzOo moest ik weer hard lachen.
Het blijft een mooie spreker, die Van Rossem. Ik heb er ook veel om gelachen! Blijkbaar had hij zijn c6 ook in 2016 nog.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Emmy vindt dat ik op hem lijk, d.w.z. als chronische mopperkont! :lol:
edit: Vanmorgen passeerde er weer eentje, we zaten te kijken naar een "flashmob" ergens op een plein in Duitsland, het betrof een vertolking van "Alle Menschen werden Brüder" met koor en orkest en natuurlijk was een groot deel van het publiek dit met zo'n vermaledijde smartphone aan het filmen, waarop ik zei: "Niks nieuws, vroeger stonden ze ook allemaal met een arm omhoog", schijnt dus een typerende Henk-opmerking te zijn en ik ben me van geen kwaad bewust. :lol:

Groet Henk
Last edited by henkr on Thu Dec 24, 2020 11:25 am, edited 1 time in total.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Menno
Posts: 529
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: Humor en zo

Post by Menno »

Feije wrote: Wed Dec 23, 2020 11:25 pm Een opvolger is helaas nog altijd nergens te bekennen :cry:.
Die zal je bij PSA nu in de vorm van de DS9 moeten zoeken ....

Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Shine EAT6 2024 Noir Perla Nera & Blanc Opal
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Dat is niet helemaal waar: https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... aloon-2021

Er wordt wel degelijk aan een opvolger van Citroën gewerkt, alleen zoals inmiddels traditie is duurt het een eeuwigheid voordat die uitkomt. Als het maar niet net zo’n “succes” wordt als de vorige c6 :roll:.
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Humor en zo

Post by luk-asse »

henkr wrote: Wed Dec 23, 2020 7:53 pm
Bovendien heb ik bij mijn weten nog nooit een choke-handle gezien, was altijd gewoon een knop.
Leuk detail en voor sommigen verwarrend: bij mijn 2CV stond op de chokeknop een S en op de startknop een D, resp. Starter en Demarreur. :)
Blijkbaar waar gebeurd verhaal (en nogal seksistisch gekleurd vinden we vandaag): een dametje met een R4 klaagt over haar hoog verbruik. Garagist vindt niks en stelt voor een proefrit te maken. Gezwind trekt ze de chokeknop naar zich toe om er haar handtas aan op te hangen. Tja, de versnellingsparaplu (idem 2pk) was nogal onhandig voor hetzelfde doel :roll:
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Feije wrote: Thu Dec 24, 2020 2:30 pm Dat is niet helemaal waar: https://www.autocar.co.uk/car-news/new- ... aloon-2021

Er wordt wel degelijk aan een opvolger van Citroën gewerkt, alleen zoals inmiddels traditie is duurt het een eeuwigheid voordat die uitkomt. Als het maar niet net zo’n “succes” wordt als de vorige c6 :roll:.
Toch heeft de C6 een wezenlijk doel gediend namelijk de opkomst van de flatscreen TV, in de kofferbak van de C6 kon je onmogelijk een beeldbuis TV vervoeren! :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Humor en zo

Post by bthomas »

Ik heb net dat interview met van Rossem bekeken en vond het ook erg amusant. Mijn vader heeft ook een R20 gehad maar ik kan mij niet voorstellen dat die als ondergemotoriseerd werd beschouwd. Ik was toen nog erg jong dus ik heb er nooit zelf in een gereden.
Overigens was een TL dacht ik wel een goedkope uitvoering maar er zijn hier vast mensen die dat preciezer weten.

Met zijn slotconclusie ben ik het ook eens: ik heb ook het idee dat alpha mensen neer kijken op beta mensen. Alsof die niet intelligent kunnen zijn want die maken zichzelf vies en vermoeien zichzelf met (ook) fysieke arbeid. En ze vinden alle technische vooruitgang vanzelfsprekend zonder zich te realiseren hoeveel moeite het vaak heeft gekost om dergelijke doelen te halen.

Ik heb nooit geweten dat van Rossem in een C6 reed maar ik vond het altijd wel een auto die bij hem past.
User avatar
luk-asse
Posts: 50
Joined: Sat Oct 24, 2020 6:32 pm

Re: Humor en zo

Post by luk-asse »

bthomas wrote: Fri Dec 25, 2020 4:23 pm Ik heb nooit geweten dat van Rossem in een C6 reed maar ik vond het altijd wel een auto die bij hem past.
Zoals Jules Deelder bij een CX..
ex 2xAmi6,3xAmi8,LNA,Visa,GSA,BX,en XantiaHDi110; nu C3AC :-(
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

bthomas wrote: Fri Dec 25, 2020 4:23 pmMijn vader heeft ook een R20 gehad maar ik kan mij niet voorstellen dat die als ondergemotoriseerd werd beschouwd.
Los van diesels had je ze met 1.6, 2.0 en 2.2. Ik kan me best voorstellen dat een 1.6 niet zo pittig is.
Post Reply