Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Auto's, onderdelen, accessoires, ...
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Breeze »

GVW staat voor Gross Vehicle Weight, dus...

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Dat is mij genoegzaam bekend Adri en dat gaat dus over de solo-auto, heeft dus niks te maken met toegestaan trekgewicht en/of treingewicht.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Breeze »

Maar waarom zeg je dan:
henkr wrote: Mon Dec 07, 2020 11:34 ameen max. trekgewicht van 1960kg! daar kan een V6 nog niet aan tippen! :D
En het laatstste is natuurlijk het ergste.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Breeze »

Correctie. Lekker verwarrend, zowel trekgewicht max, als GVW noemen ze 1960 kg.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

Volgens de RDW is het maximale trekgewicht van die Xantia 1500kg, net als een v6 of een latere Turbo CT (en 2.1TD denk ik). Ze hebben zitten prutsen toen ze die gegevens invulden.

Die Xantia staat trouwens al jáááren te koop. Vermoedelijk stond hij daar al toen er nog nieuwe Xantia's geleverd werden :roll:. De APK verliep in 2001. Dat verklaart natuurlijk ook wel waarom de tellerstand nog zo laag is. Die auto heeft dan maar vier jaar gereden. Inmiddels kun je denk ik alles wat van rubber is wel vervangen voordat je er de weg mee op gaat.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Volgens mij mogen alle breaks 1500kg trekken, aanvankelijk was het 1200kg voor de T1, toen de break uitkwam kregen ze ineens allemaal 1500kg op kenteken.
Mijn vorige caravan woog 1230kg, dus strikt genomen mocht dat niet achter mijn toenmalige T1 berline.
Ik heb toen bij Trefina geïnformeerd of nou de trekhaak of de auto veranderd was, het antwoord was: de trekhaak.
"Als u zelf kans ziet de trekhaak te demonteren en u komt bij ons langs, lassen we er een verstevigingsstrip aan, monteren een gesmede kogel en dan mag u ook 1500kg trekken".
Aldus geschiedde, en nog helemaal gratis ook, toen ik later hoorde dat Trefina op de fles gegaan was voelde ik me enigszins schuldig. ;)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Breeze »

Mooi verhaal. Er is dus nog echte dienstverlening, af en toe.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Dat was rond 1995 dus valt onder "vroeger toen alles beter was" :lol:
Bijna niet te geloven dat ik over een paar maanden al 27 jaar een Xantia heb.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by Feije »

henkr wrote: Mon Dec 07, 2020 6:40 pmVolgens mij mogen alle breaks 1500kg trekken, aanvankelijk was het 1200kg voor de T1, toen de break uitkwam kregen ze ineens allemaal 1500kg op kenteken.
Mijn Turbo CT berline niet hoor. Dat veranderde ergens halverwege 1997 voor Tct's, vlak voordat de t2 uitkwam. Die auto's staan ook anders op kenteken dan de mijne en zijn 3 kg lichter. De mijne staat op kenteken als "XANTIA ACTIVA TURBO CT" terwijl de latere op kenteken staan als "XANTIA 20i TURBO CT ACTIVA".

Vreemd genoeg mag mijn v6, van januari '97, wél 1500 kg trekken. Mijn Turbo CT is van november '96 maar heeft een kenteken van oktober '97. De RDW heeft hierbij op het bouwjaar gelet en niet op het kenteken. Ik ken een Activa Turbo CT met één nummer verschil in het kenteken die dus ongeveer een even oud kenteken heeft, maar wel een organisatienummer uit september '97 heeft. Je raadt het al: die mag 1500 kg trekken.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia ( onderdelen ) op marktplaats/etc gespot.

Post by henkr »

Ja maar dat kan je dus laten veranderen, toen Trefina die wijziging doorgevoerd had kon ik mijn kentekenbewijs opsturen naar de RDW en werd de 1200 keurig gewijzigd naar 1500.
Die van mij was een 93'er, een van de eerste serie dus.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply