Die bewuste balk waarvan ik me toen afvroeg of ie de ketel kon dragen heeft er nog een functie bij!

Ik had nog een takeltje liggen waar ik verder niks mee deed en bedacht dat het wel handig zou zijn om die boven de deur te plaatsen om zware dingen van een aanhanger te kunnen tillen zelfs als er een auto op de brug staat.
Er was dus geen loopkat te vinden met de wieltjes zodanig klein dat ze onder de steunen van de luchtketel kunnen door rollen.
Ik vond uiteindelijk flenswieltjes van nylon (polyamide) die precies de goede buitenmaat hadden.
De gatmaat is 15mm dus ik bedacht dat dit mooi zou moeten draaien om een stukje 15mm CV pijp, de wanddikte van die pijp is 1,5mm m.a.w. daar moet precies een M12 bout in passen, had dus mazzel, het paste allenmaal precies, wieltjes zijn 29mm dik dus 4 stukjes 30mm afgezaagd, boutkoppen aan de buitenzijde vastgelast en aan de binnenzijde een platte ring met zelfborgende moer.

edit: Een ander verhaal: Een pessimist als ik bestelt natuurlijk 5 wieltjes als ie er 4 nodig heeft, 1 op reserve, om dat laatste wieltje niet kwijt te raken hing ik die maar aan een bout waar de bewuste balk mee aan de kolom geschroefd zit, op dat moment zag ik die bout bewegen! de moer kon ik zo met mijn vingers los draaien! Ik heb dus gelijk ook alle andere bouten gecheckt, allemaal los!
De hele constructie is destijds met een kraan op zijn plaats gehesen:

Waarschijnlijk heeft meegespeeld dat dit plaatsvond op de vrijdagochtend voordat de bouwvak begon.

Alle bouten waar ik bij kon heb ik inmiddels aangedraaid maar er blijven een aantal over waar nu de achterkant onbereikbaar is voor een sleutel.

De ideale situatie zou naar mijn idee betekenen dat onder elke boutkop en moer een sluitring zou liggen (is niet gebeurd) en dat vervolgens alle moeren met hetzelfde moment vastgezet zouden zijn, dit is helaas niet meer te herstellen.

groet Henk