Humor en zo
Re: Humor en zo
Ik heb even gegoogled op rijkswaterplaats. Ik verbaas me erover dat dat artikel in zoveel talen is vertaald. Zo boeiend is dat toch niet voor de rest van de wereld?
Ik heb ook zo'n afwijking waar ik me een beetje aan stoor: me in plaats van mijn zoals in "me auto" en "me vader".
Ik was alleen verrast dat in een boek van Lennaert Nijgh het ook voorkomt, een tekst die al is geschreven voor ik werd geboren. Dat is toch iemand die ik hoog inschat in taalvaardigheid.
Ik was alleen verrast dat in een boek van Lennaert Nijgh het ook voorkomt, een tekst die al is geschreven voor ik werd geboren. Dat is toch iemand die ik hoog inschat in taalvaardigheid.
Lennaert Nijgh was een woordkunstenaar, in optima forma.
Ik ken dat stukje tekst niet, maar het lijkt me denkbaar dat hij dat daar met opzet zo geschreven heeft.
Groet,
JW
Ik ken dat stukje tekst niet, maar het lijkt me denkbaar dat hij dat daar met opzet zo geschreven heeft.
Groet,
JW
@Bert: Ben er net zo eentje, bij zinnen als "Ik ben groter als jou" (en als het helemaal lekker gaat wordt het verschil tussen jou en jouw ook nog eens volledig genegeerd) lopen de rillingen me over de rug.
"La meilleure voiture française jamais construite"
-
Ja, Henk moet wel consequent/konsekwent blijven.
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Iets met bezittelijk voornaamwoord.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Zó is dat, jij weet hoe het hoort: De rillingen lopen me/mij over de rug, of ook: de rillingen lopen over m'n/mijn rug
Groet,
JW
Groet,
JW