Yes! nog eentje van net voor de introductie 2CV4/2CV6 hoewel de AZAM er natuurlijk al wel was, die heeft behoorlijk geschiedenis geschreven, zowaar echte homokineten, wat een luxe!
"La meilleure voiture française jamais construite"
M'n zus had er eentje, daar diverse keren mee gereden.
En ook een vriend van me had er een, daar zijn we samen mee op vakantie geweest naar Tsjecho-Slowakije, in de zomer van 1968.
Enigen onder ons zal dat jaartal nog bekend voorkomen: de Praagse lente
Enigen onder ons zal dat jaartal nog bekend voorkomen
Jazeker!! toen werd ik geboren Dus ik kan niet met jullie wedijveren om het aantal jaren Citroen rijden. Hoewel een respectabele 31 jaar merktrouw op mijn leeftijd ook niet slecht is
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
JW-C5 wrote: ↑Tue Sep 29, 2020 9:24 pm
Enigen onder ons zal dat jaartal nog bekend voorkomen: de Praagse lente Groet,JW[/quote
Jazeker! toen kreeg ik mijn brommer! (Honda 4-takt) waarvan de teller 3 jaar later op 60.000 stond
Nou ja, de teller ging tot 10.000 dus 6x weer bij 0 begonnen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Wat een Citroën-ervaring allemaal, dan ben ik nog een jonkie. Ik rijd Citroën vanaf 1980, de eerste, net als velen een 2cv, een AK 400 om precies te zijn. Daarna enkele DS'en, Visa, wat AX'jes, BX, enkele ZX'en en 4 Xantia's. Het zou zo maar eens kunnen dat de Xant m'n laatste Citroën is, ik zou niet weten wat ik hierna moet rijden. C5?, ben ik niet kapot van, beetje te groot en te zwaar voor mij, een Cactus misschien? Ook daar gaat mijn hart niet echt sneller van kloppen. Misschien toch maar eens de betrouwbaarheid van een Japanner proberen? Dan wel één die je niet op elke hoek van de straat ziet staan, een Honda ofzo. Tja, het einde van een (mooi) tijdperk?