Helemaal vergeten om ervaring en foto's te delen van mijn nieuwste speeltje, ik heb al foto's gedeeld in de app groep en C5club.
Na het oplossen van de probleempjes, werkt het goed, om eerlijk te zijn boven verwachting zelfs
Ik had verwacht dat het trager dan bekabeld zou zijn, het werkt net zo snel en de BT verbinding is snel gemaakt.
Alleen om te updaten word de kabel aanbevolen, dat is sneller en veiliger, bekabeld met een mini USB kabel heb ik nog niet getest.
Ik dacht dat de BT geen stroom van de Lexia kreeg, omdat alleen de middelste pin (zwarte draad in de BT), een verbinding maakt met de Lexia.
De binnenste pin in de BT is een rode draad, de binnenste pin in de Lexia lijkt nergens verbinding mee te maken.
De connector op de BT module heeft wat speling, en de pinnen in de Lexia zitten te hoog, waardoor ze over de connector schieten, na het bijbuigen van de pinnen en met de Lexia open, het geheel in elkaar geschoven zodat je kan zien of de pinnen contact maken.
En met succes, na het aansluiten in de auto, ging het groene ledje op de Lexia branden en heel even het blauwe ledje op de BT module.
Helaas was de BT verbinding instabiel, hier was ik al bang voor, in de documentatie word niet voor niets een losse BT dongle aangegeven.
In de laptop blijkt een Intel AC7265 BT/Wifi module te zitten, daar heb ik helaas ervaring mee
Dan maar een USB dongle bestellen van Trendnet, het merk wat in de documentatie word aangegeven, voor € 16 incl. verzending is dat geen geld, alleen is de levertijd vertraagd.
Toen schoot het mij binnen dat ik nog ergens een Asus BT-400 dongle heb liggen, die was snel gevonden, daarmee is het wel stabiel.
Na het voltooien van de nodige instellingen in Diagbox, heb ik mijn 407C met succes uitgelezen.
Blauw bolletje geeft aan dat er verbinding is, groen bolletje is communicatie met de auto.
Live uitlezen van data werkt ook goed.
Toen was de C4 van een sleutelmaatje aan de beurt, hij had net een trekhaak met originele bedrading en BSR gemonteerd.
Inleren/Telecoderen van de BSR via BT gaat ook goed, geen foutmeldingen en toch deed de verlichting op de aanhanger het niet
Waren we vergeten het massadraadje aan te sluiten, na het aansluiten werkt alles prima, alleen LED verlichting vind de BSR niet fijn, blijkbaar moet daar een extra module tussen.
Nog even een test met tot hoe ver kun je gaan met BT, een Xsara Picasso op ruim 5 meter afstand van de BT dongle uitgelezen.
Deze test is met een PC op de werkbank uitgevoerd, het idee is een PC onder de werkbank, groot scherm aan de muur en een draadloos toetsenbord met ingebouwd muispad.
De Picasso stond op ruim 10 meter van de werkbank, net buiten zijn loods, een 5 meter versterkte USB kabel komt tot halverwege.