Ik heb altijd geleerd bij ontluchten het pedaal niet tot de bodem door te trappen, gewoon halverwege trappen tot je druk hebt.
Was een wijze raad van mijn vader.
Bij de Clio die wij hadden heeft ene oetlul wel tot de bodem doorgejekkerd, resultaat dat de hoofdremcilinder gewoon door de eerste trap heen ging (dan ga je een soort van omgekeerd druk opbouwen). Vreemd genoeg bij de APK was de remkracht ruim voldoende. Nooit aan revisie toegekomen, was al snel vervangen door de Yaris
De Xantia´s was er een zonder en een met ABS, altijd gewoon conventioneel ontlucht voor zover je daarbij van conventioneel kon spreken...
Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
In principe heb je geen Diagbox nodig, als er niet te veel remvloeistof uit loopt, als dat wel zo is dan krijg je het systeem niet goed ontlucht.H@ns wrote: ↑Fri Jun 05, 2020 5:38 pmIk zei toen dat ik op het forum weleens had gelezen dat je daarvoor met de diagbox een speciale procedure zou moeten volgen ivm ESP en ABS.
Toen moest hij een beetje lachen en zei "ach ja op het forum zitten heel veel deskundigen maar je kunt gewoon ontluchten zoals normaal dus met twee personen, eentje in de auto die de rem intrapt en eentje bij het wiel die af en toe een keertje ho! roept. fluitje van een cent"
Blijkbaar is niet elke procedure die PSA beschrijft in zijn documentatie heilig
Bij het vervangen van de klauwen van mijn C5 is dat wel gebeurd, er stroomde heel veel uit door niet op te letten, je kent het wel bakkie koffie en nog eentje en nog eentje en gezellig praten, terwijl de vloeistof bleef druppelen.
Ik kreeg het op de normale manier niet goed ontlucht, het pedaal bleef sponzig en slecht remmen, ik heb de auto toen laten staan en de volgende dag met de Lexia ontlucht, toen was het goed.
Eergisteren liep er ook teveel vloeistof uit de rechterkant, omdat het haakje van de remslang bijgebogen moest worden, dit was even klooien aangezien ik hier niet op voorbereid was, er stroomde c.a. 0,5L uit het systeem.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
De nodige kilometers verder met de 407C, het olie verbruik is sterk gedaald, van 1L op 600 naar 0,5L op 3500 volgens de laatste meting.
Minder goed nieuws is dat de AC pomp niet heel gezond is, stroom koude lucht is 12°C, dat hoort minimaal 7°C te zijn, de AC specialist heeft vastgesteld dat de pomp te weinig druk levert.
Een nieuwe pomp en condensor van Nissens is besteld, de condensor omdat er nu een Valeo in zit, waarvan bekend is dat ze sneuvelen.
Mooi ritje naar Luxemburg gehad en naar FR (Thionville) afgelopen weekend, c.a. 900km totaal met een gemiddeld verbruik van 1:12.
Op hellingen heeft de 2.2-16V genoeg kracht, zolang de motor maar genoeg toeren maakt, bij 100 in zijn 6 is het nodig om 1 a 2 versnellingen terug te schakelen om te versnellen op een helling.
Ook in de bochten doet de 407C het voortreffelijk, helt nauwelijks over en plakt aan de weg, net een Activa
Uiteraard viel er wat onverwachts te sleutelen aan een Audi A8 met V6 2.5 TDI motor.
Op het forum van de C5club heb ik daar een topic over geopend, zie Audi A8 2.5 V6 TDI / 2000
Te koop bij de plaatste Nissan dealer, 2x 508, de blauwe heeft een 225PK motor
Minder goed nieuws is dat de AC pomp niet heel gezond is, stroom koude lucht is 12°C, dat hoort minimaal 7°C te zijn, de AC specialist heeft vastgesteld dat de pomp te weinig druk levert.
Een nieuwe pomp en condensor van Nissens is besteld, de condensor omdat er nu een Valeo in zit, waarvan bekend is dat ze sneuvelen.
Mooi ritje naar Luxemburg gehad en naar FR (Thionville) afgelopen weekend, c.a. 900km totaal met een gemiddeld verbruik van 1:12.
Op hellingen heeft de 2.2-16V genoeg kracht, zolang de motor maar genoeg toeren maakt, bij 100 in zijn 6 is het nodig om 1 a 2 versnellingen terug te schakelen om te versnellen op een helling.
Ook in de bochten doet de 407C het voortreffelijk, helt nauwelijks over en plakt aan de weg, net een Activa
Uiteraard viel er wat onverwachts te sleutelen aan een Audi A8 met V6 2.5 TDI motor.
Op het forum van de C5club heb ik daar een topic over geopend, zie Audi A8 2.5 V6 TDI / 2000
Te koop bij de plaatste Nissan dealer, 2x 508, de blauwe heeft een 225PK motor
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
De nieuwe pomp en condensor zijn binnen, originele O-ringen van de Peugeot dealer zijn ook binnen, er kan a.s. zaterdag gesleuteld worden
Een sticker op de pomp geeft aan dat deze gevuld is met PAG 46 olie, geen idee of er nog bij moet, dat laat ik aan de AC specialist over als ik morgen het AC systeem leeg laat trekken.
Vreemd genoeg deed de AC het vandaag perfect met 30°C buiten, zou het iets met de variabele opbrengst zijn ?
Per ongeluk een verkeerde straat ingereden, en dan sta je oog in oog met een soortgenoot
Volgens het kenteken een benzine V6 en al 6 jaar in bezit van dezelfde eigenaar, blijkbaar ook een liefhebber.
Aan het interieur te zien, is deze zwarte 407C, ook een pack uitvoering.
Een sticker op de pomp geeft aan dat deze gevuld is met PAG 46 olie, geen idee of er nog bij moet, dat laat ik aan de AC specialist over als ik morgen het AC systeem leeg laat trekken.
Vreemd genoeg deed de AC het vandaag perfect met 30°C buiten, zou het iets met de variabele opbrengst zijn ?
Per ongeluk een verkeerde straat ingereden, en dan sta je oog in oog met een soortgenoot
Volgens het kenteken een benzine V6 en al 6 jaar in bezit van dezelfde eigenaar, blijkbaar ook een liefhebber.
Aan het interieur te zien, is deze zwarte 407C, ook een pack uitvoering.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Het klusje ging voorspoedig, alleen de onderste aansluiting (voorkant) op de condensor zat erg vast, door het tapeind eruit te draaien, werd de aansluiting losgedrukt.
Het gedeelte waar de o-ring overheen gaat, was vast gecorrodeerd, de corrosie heb ik met fijn schuurpapier, Scotch-Brite en geduld kunnen verwijderen.
Voor de zekerheid heb ik na montage van de o-ring, met Loctite 5910 gemonteerd, uiteraard op hoop van zegen
Het vervangen van de condensor was geen overbodige luxe, deze had het niet lang meer uitgehouden.
De AC-specialist heeft het systeem eerst afgeperst met formeergas, gelukkig ging de lekdetector nergens af, het vacumeren ging ook goed.
Hierna afgevuld met 650 gram gas en 40ml olie voor de condensor, volgens de Peugeot documentatie.
De LD is nu lager en zit in het werkgebied wat normaal is.
De HD is iets aan de hoge kant, mogelijk is de 650 gram te veel volgens de AC specialist.
In de Peugeot documentatie staat:
650 gram Euro-4 Behalve DT17, DW12B
525 gram Euro-4 DT17 / DW12B
525 gram Eyro-5 alle typen
Op een grote poster in de werkplaats van de specialist, staat 625 gram.
Een beetje een raadsel wat het nu moet zijn
De AC koelt prima, gemeten uitstroomtemperatuur is nu 8,8°C, tijdens het rijden is de koeling nu ook merkbaar beter.
Het gedeelte waar de o-ring overheen gaat, was vast gecorrodeerd, de corrosie heb ik met fijn schuurpapier, Scotch-Brite en geduld kunnen verwijderen.
Voor de zekerheid heb ik na montage van de o-ring, met Loctite 5910 gemonteerd, uiteraard op hoop van zegen
Het vervangen van de condensor was geen overbodige luxe, deze had het niet lang meer uitgehouden.
De AC-specialist heeft het systeem eerst afgeperst met formeergas, gelukkig ging de lekdetector nergens af, het vacumeren ging ook goed.
Hierna afgevuld met 650 gram gas en 40ml olie voor de condensor, volgens de Peugeot documentatie.
De LD is nu lager en zit in het werkgebied wat normaal is.
De HD is iets aan de hoge kant, mogelijk is de 650 gram te veel volgens de AC specialist.
In de Peugeot documentatie staat:
650 gram Euro-4 Behalve DT17, DW12B
525 gram Euro-4 DT17 / DW12B
525 gram Eyro-5 alle typen
Op een grote poster in de werkplaats van de specialist, staat 625 gram.
Een beetje een raadsel wat het nu moet zijn
De AC koelt prima, gemeten uitstroomtemperatuur is nu 8,8°C, tijdens het rijden is de koeling nu ook merkbaar beter.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Mooi (nacht)werk. Wat staat er nu nog op het programma? En als alles perfect is, wat is dan het volgende project?
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Geen nachtwerk gelukkig, was vrij snel klaar en het was gezellig, je kent het wel, bakkie koffie en nog een koffie en ouwehoeren
Volgend project zal wel iets met de distributie worden, hoor soms een vreemd geluid bij koude start.
Binnenkort maar eens de bovenste kap er af en inspecteren.
Volgend project zal wel iets met de distributie worden, hoor soms een vreemd geluid bij koude start.
Binnenkort maar eens de bovenste kap er af en inspecteren.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Helemaal vergeten om ervaring en foto's te delen van mijn nieuwste speeltje, ik heb al foto's gedeeld in de app groep en C5club.
Na het oplossen van de probleempjes, werkt het goed, om eerlijk te zijn boven verwachting zelfs
Ik had verwacht dat het trager dan bekabeld zou zijn, het werkt net zo snel en de BT verbinding is snel gemaakt.
Alleen om te updaten word de kabel aanbevolen, dat is sneller en veiliger, bekabeld met een mini USB kabel heb ik nog niet getest.
Ik dacht dat de BT geen stroom van de Lexia kreeg, omdat alleen de middelste pin (zwarte draad in de BT), een verbinding maakt met de Lexia.
De binnenste pin in de BT is een rode draad, de binnenste pin in de Lexia lijkt nergens verbinding mee te maken.
De connector op de BT module heeft wat speling, en de pinnen in de Lexia zitten te hoog, waardoor ze over de connector schieten, na het bijbuigen van de pinnen en met de Lexia open, het geheel in elkaar geschoven zodat je kan zien of de pinnen contact maken.
En met succes, na het aansluiten in de auto, ging het groene ledje op de Lexia branden en heel even het blauwe ledje op de BT module.
Helaas was de BT verbinding instabiel, hier was ik al bang voor, in de documentatie word niet voor niets een losse BT dongle aangegeven.
In de laptop blijkt een Intel AC7265 BT/Wifi module te zitten, daar heb ik helaas ervaring mee
Dan maar een USB dongle bestellen van Trendnet, het merk wat in de documentatie word aangegeven, voor € 16 incl. verzending is dat geen geld, alleen is de levertijd vertraagd.
Toen schoot het mij binnen dat ik nog ergens een Asus BT-400 dongle heb liggen, die was snel gevonden, daarmee is het wel stabiel.
Na het voltooien van de nodige instellingen in Diagbox, heb ik mijn 407C met succes uitgelezen.
Blauw bolletje geeft aan dat er verbinding is, groen bolletje is communicatie met de auto.
Live uitlezen van data werkt ook goed.
Toen was de C4 van een sleutelmaatje aan de beurt, hij had net een trekhaak met originele bedrading en BSR gemonteerd.
Inleren/Telecoderen van de BSR via BT gaat ook goed, geen foutmeldingen en toch deed de verlichting op de aanhanger het niet
Waren we vergeten het massadraadje aan te sluiten, na het aansluiten werkt alles prima, alleen LED verlichting vind de BSR niet fijn, blijkbaar moet daar een extra module tussen.
Nog even een test met tot hoe ver kun je gaan met BT, een Xsara Picasso op ruim 5 meter afstand van de BT dongle uitgelezen.
Deze test is met een PC op de werkbank uitgevoerd, het idee is een PC onder de werkbank, groot scherm aan de muur en een draadloos toetsenbord met ingebouwd muispad.
De Picasso stond op ruim 10 meter van de werkbank, net buiten zijn loods, een 5 meter versterkte USB kabel komt tot halverwege.
Na het oplossen van de probleempjes, werkt het goed, om eerlijk te zijn boven verwachting zelfs
Ik had verwacht dat het trager dan bekabeld zou zijn, het werkt net zo snel en de BT verbinding is snel gemaakt.
Alleen om te updaten word de kabel aanbevolen, dat is sneller en veiliger, bekabeld met een mini USB kabel heb ik nog niet getest.
Ik dacht dat de BT geen stroom van de Lexia kreeg, omdat alleen de middelste pin (zwarte draad in de BT), een verbinding maakt met de Lexia.
De binnenste pin in de BT is een rode draad, de binnenste pin in de Lexia lijkt nergens verbinding mee te maken.
De connector op de BT module heeft wat speling, en de pinnen in de Lexia zitten te hoog, waardoor ze over de connector schieten, na het bijbuigen van de pinnen en met de Lexia open, het geheel in elkaar geschoven zodat je kan zien of de pinnen contact maken.
En met succes, na het aansluiten in de auto, ging het groene ledje op de Lexia branden en heel even het blauwe ledje op de BT module.
Helaas was de BT verbinding instabiel, hier was ik al bang voor, in de documentatie word niet voor niets een losse BT dongle aangegeven.
In de laptop blijkt een Intel AC7265 BT/Wifi module te zitten, daar heb ik helaas ervaring mee
Dan maar een USB dongle bestellen van Trendnet, het merk wat in de documentatie word aangegeven, voor € 16 incl. verzending is dat geen geld, alleen is de levertijd vertraagd.
Toen schoot het mij binnen dat ik nog ergens een Asus BT-400 dongle heb liggen, die was snel gevonden, daarmee is het wel stabiel.
Na het voltooien van de nodige instellingen in Diagbox, heb ik mijn 407C met succes uitgelezen.
Blauw bolletje geeft aan dat er verbinding is, groen bolletje is communicatie met de auto.
Live uitlezen van data werkt ook goed.
Toen was de C4 van een sleutelmaatje aan de beurt, hij had net een trekhaak met originele bedrading en BSR gemonteerd.
Inleren/Telecoderen van de BSR via BT gaat ook goed, geen foutmeldingen en toch deed de verlichting op de aanhanger het niet
Waren we vergeten het massadraadje aan te sluiten, na het aansluiten werkt alles prima, alleen LED verlichting vind de BSR niet fijn, blijkbaar moet daar een extra module tussen.
Nog even een test met tot hoe ver kun je gaan met BT, een Xsara Picasso op ruim 5 meter afstand van de BT dongle uitgelezen.
Deze test is met een PC op de werkbank uitgevoerd, het idee is een PC onder de werkbank, groot scherm aan de muur en een draadloos toetsenbord met ingebouwd muispad.
De Picasso stond op ruim 10 meter van de werkbank, net buiten zijn loods, een 5 meter versterkte USB kabel komt tot halverwege.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Misschien komt er nog eens een tijd dat ik het allemaal begrijp Sohail.
Die BT? kan daar ook gewoon 5W30 in?
Die BT? kan daar ook gewoon 5W30 in?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: Peugeot 407 Coupe 2.2-16V "Pack"
Ja 5W30 of 69W50, als het blauwe lampje gaat branden op de BT module, dan zit er genoeg in
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI