Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dat er nog steeds olie in zit
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 947
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Dus ze lekken allebei nog steeds?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Valt mee hoor! ze zijn beide nog in de "goede tijd" gemaakt, de grote lekt helemaal niks en dat is maar goed ook want alleen in de achteras zit al 60 liter olie, de kleine lekt een klein beetje vermoedelijk via de achterste krukaskeerring maar wat mij betreft niet genoeg om daarvoor te trekker in tweeën te delen.
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

De goede tijd hebben de Britten verkregen door roof en moord, kijk maar naar het koloniale verleden van ze :x
Met het goud en grootgrond bezit van mijn voorouders, had ik een grote auto kunnen rijden, ik bedoel nog groter :D
Henk kun je die tractor verschepen naar India, dan gaan we daar goud zoeken, het zou er nog steeds moeten zijn :P
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Dan word ik toch nog een golddigger? :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: Het Café

Post by NdeJ »

Tja, wat koloniaal verleden betreft heeft Nederland ook zijn steentje bijgedragen. Wat er vroeger in "ons Insulinde" gebeurd is, is ook niet zo fraai. Wat Engelse auto's betreft, voor de 70er jaren maakten ze best mooie (sport)wagens. Een TR6, MG of een Healey zou ik best willen hebben. En hun humor is ook hilarisch.

Groet, Nico
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Bijvoorbeeld: "Don't mention the war" :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
NdeJ
Posts: 49
Joined: Fri Apr 19, 2019 11:43 am

Re: Het Café

Post by NdeJ »

Fawlty Towers! Geweldig idd! :lol:
slimenslecht
Posts: 84
Joined: Mon Apr 08, 2019 8:13 pm

Re: Het Café

Post by slimenslecht »

@C5hdi110

Verkeerde Allegro, ik had een type 3, laatste serie.
allegro.jpg
allegro.jpg (31.21 KiB) Viewed 2242 times
Precies zo eentje dus, was best een leuk karretje, zoop alleen op het einde meer olie dan Hazes Heineken :?
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Voor wie wil opzoeken hoeveel auto's van een bepaald type nog rondrijden, zie https://opendata.rdw.nl
Ging vroeger makkelijker via de RDW site, via opendata.rdw.nl kun je filteren en exporteren naar CSV voor Excel, dan heb je meer mogelijkheden om te filteren op kleur, cilinderinhoud, etc.

De statistieken voor Peugeot, er zijn 821988 auto's in NL, met de brommers en motorfietsen erbij is het 951959.
Speciaal voor Henk, er zijn 14388 Peugeot 106jes in NL, dat zijn er nog behoorlijk veel :D

Deze uitleg heb ik van een andere site geplukt en getest, werkt prima.
De bestanden zijn vrij groot zijn, voor Peugeot is het c.a. 500mb, je heb een snelle computer of geduld nodig.
En even hoe je er bij komt: "Basisregistratie Voertuigen" => " Open Data RDW: Gekentekende_voertuigen" => "Data bekijken" => "Filteren" => "Voeg een nieuwe filtervoorwaarde toe" => "Kenteken is" veranderen naar "Merk start met" en "MERCEDES" invullen. De dataset zal gefilterd worden op Mercedes. Vervolgens: "Exporteren" en "CSV for Excel (Europe)". De gefilterde database zal nu gedownload worden. In Excel kan je dan filtervoorwaarden toevoegen, sorteren, etc.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Post Reply