Het Café
Re: Het Café
Kijk! da's nog eens een goeie tip Sohail. ik ga het gelijk proberen!
"La meilleure voiture française jamais construite"
Goed dat je over DOT4 begint, ik ga de achterremmen volgende week doen en dan meteen het systeem goed doorspoelen.
Koppeling cylinder had ik al gedaan, de vloeistof in het potje en uit de cylinder was nodig aan verversing toe.
Kan ik het drukapparaat met eigen pompje en 2L reservoir gelijk aan een test onderwerpen waar deze voor gemaakt is, als je de ABS/ESP meepakt via de Lexia, dan jaag je er c.a. 2L remvloeistof doorheen.
Koppeling cylinder had ik al gedaan, de vloeistof in het potje en uit de cylinder was nodig aan verversing toe.
Kan ik het drukapparaat met eigen pompje en 2L reservoir gelijk aan een test onderwerpen waar deze voor gemaakt is, als je de ABS/ESP meepakt via de Lexia, dan jaag je er c.a. 2L remvloeistof doorheen.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Heb er ook net eentje binnen, met een elektrische pulspomp, (over de toegevoegde waarde daarvan lopen de meningen uiteen)
Om het nog even simpel te houden eerst maar eens op een 106 zonder ABS geprobeerd:
Ook hier is het Biltema sleuteltje een genot om mee te werken:
De vacuümontluchter blijft trouwens makkelijk om voor het doorspoelen alvast de bodem van het reservoir even te "stofzuigen" zodat je die eventueel daar aanwezige zwarte neerslag kwijt bent, ook als na verversen het niveau wat te hoog is kan je er daarmee makkelijk wat uit zuigen.
Om het nog even simpel te houden eerst maar eens op een 106 zonder ABS geprobeerd:
Ook hier is het Biltema sleuteltje een genot om mee te werken:
De vacuümontluchter blijft trouwens makkelijk om voor het doorspoelen alvast de bodem van het reservoir even te "stofzuigen" zodat je die eventueel daar aanwezige zwarte neerslag kwijt bent, ook als na verversen het niveau wat te hoog is kan je er daarmee makkelijk wat uit zuigen.
Wat de Lexia verloopkabel/stekker betreft zou die dus in de OBD2 jaargangen moeten staan, eerder was er geen behoefte aan.
Kunnen we dit niet in een apart draadje doen? Het is wel gerelateerd aan de Xantia. Als we het er hier over hebben, zal het uiteindelijk verzuipen in alle andere dingen die in het café gezegd worden.
Dat is waar, er kan heel nuttige info voorbijkomen die je graag later nog een keer opzoekt.
Ja vooral door de onzin die ik uitkraam
Om eerlijk te zijn, ik zie het probleem niet om in het "Xantia midden armsteun" topic te praten over OBD stekkers.
Bepaalde Citroen en Peugeot modellen hebben de OBD stekker in de armsteun zitten, dus er is een link
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Doet dit Covid-19 een beetje vergeten?
Adri
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen