De xantiarode Xantia van Henk
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Gewoon proberen
....

Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Als je wat siccatief aan de lijnolie toevoegt droogt het sneller. (Max. 5%)
Doeken die hebt gebruikt nooit in een vuilbak doen maar uithangen tot ze droog zijn, dan wegdoen. Dit vanwege zelfontbranding.
Doeken die hebt gebruikt nooit in een vuilbak doen maar uithangen tot ze droog zijn, dan wegdoen. Dit vanwege zelfontbranding.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Goed dat je het zegt Hans, zie het al gebeuren, weg garage!
Groet Henk

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Ben er even verder in gedoken en waarachtig maakt Owatrol iets speciaal voor dat doel, het heet Polytrol:
https://www.youtube.com/watch?v=gNYCoL-G3X8
https://www.youtube.com/watch?v=gNYCoL-G3X8
Lijnolie heb ik ook al eens geprobeerd, met matig resultaat. Ik heb verscheidene produkten geprobeerd, Meguiars, Turtle enz. Ik gebruik nu Plastishine van Valma voor de zwarte kunststof onderdelen en dat bevalt prima.
Groet, Nico
Groet, Nico
Het resultaat ( zeker als je het niet goed laat drogen ) is idd van veel kortere duur dan die ( relatief ) dure middeltjes ....
Ligt misschien ook aan hoe erg het verweerd is ? , Ik zelf ben altijd erg fanatiek in het bijhouden van die zwarte delen , het ziet er m.i. erg armoedig uit als dat verweerd , doet de Xantia ( en overige auto's ) zeer zeker geen goed , maakt ze gelijk " oud en onverzorgd " !
Ligt misschien ook aan hoe erg het verweerd is ? , Ik zelf ben altijd erg fanatiek in het bijhouden van die zwarte delen , het ziet er m.i. erg armoedig uit als dat verweerd , doet de Xantia ( en overige auto's ) zeer zeker geen goed , maakt ze gelijk " oud en onverzorgd " !
Die gebruik ik ook altijd. Werkt prima alleen niet heel langdurig
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Zo is ook mijn ervaring .....
Bumper en grille zijn aardig opgeknapt met Autoglym, de honingraat-automaat grille is een lastige object om te behandelen.
De motorkap heeft met blackhole aan aanmerkelijk diepere glans gekregen, de diepste krassen gaan er natuurlijk niet uit maar het effect is duidelijk zichtbaar.

De motorkap heeft met blackhole aan aanmerkelijk diepere glans gekregen, de diepste krassen gaan er natuurlijk niet uit maar het effect is duidelijk zichtbaar.

Mooi zo, glimt volgens mij weer uitstekend