Het Café

henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Een injector?
Wat cassettedecks betreft: ook mensen die er verstand van zouden moeten hebben, hebben het niet. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Volgens mij is het een vlammenwerper.
Wat cassettedecks betreft: ook mensen die er verstand van zouden moeten hebben, hebben het niet. :(
Verklaar u nader?
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Een paar maand geleden had ik de audioinstallatie uit de praktijk thuis geïnstalleerd, daar hoorde ook een bijna nooit gebruikt cassettedeck bij.
Het ding gaf wel eens storing in die zin dat er geen signaal van de koppen kwam en de VU meters dus ook niet uitsloegen.
vaak als je er een tik op gaf deed ie het weer.
Nou is zo'n ding natuurlijk helemaal uit de mode maar mijn gedachte was: "hij hoort bij de installatie dus als ik hem op een simpele manier weer in orde kan krijgen prima, zo niet dan niet.
Dus naar een audiozaak gebracht met omschrijving van de klacht en na een week kon ik hem ophalen met de mededeling "niet te repareren, alle tandwielen versleten, aandrijfsnaren zijn gaar, condensatoren op de print zijn gezwollen dus advies weggooien dat ding"
25 euro onderzoekskosten betaald en naar huis, alwaar ik dacht: "toch nog een keertje proberen, stekker in 't stopcontact, cassettebandje er in en waarachtig, we hebben signaal, aangesloten op de versterker en ja hoor! muziek o.k.! geen gejank of gekraak, gewoon prima.
Conclusie: in plaats van een ferme tik wil een ritje in de kofferbak van een 106 ook nog wel eens vruchten afwerpen. :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Breeze wrote: Fri Apr 24, 2020 8:26 am Dat is een groen monster.

Adri
Ja maar niet het groene lekmonster uit een V6, deze heb ik vandaag vervangen in mijn 407, meer daarover in het topic over de 407C.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

niet te repareren, alle tandwielen versleten, aandrijfsnaren zijn gaar, condensatoren op de print zijn gezwollen dus advies weggooien dat ding
Dat aandrijfsnaren gaar zijn geworden kan ik me prima voorstellen. Dat de condensatoren opgezwollen zijn zou in theorie ook wel kunnen misschien. Maar versleten tandwielen voor een apparaat dat nauwelijks is gebruikt? Dat vind ik wel raar.

Ik vraag me af of er uberhaubt nog goed functionerende cassettedecks zijn uit de tijd dat die actueel waren die niet 'gaar' zijn geworden. Ik heb vroeger wel meegemaakt dat de snaren zo bros waren dat ze in stukken uiteen vielen. Van elasticiteit was geen sprake meer.

Waarom heb je dat spul eigenlijk meegenomen uit de praktijk? Moesten je opvolgers dat niet houden?
User avatar
Feije
Posts: 1019
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Die snaartjes gaan echt alle kanten op. Ik heb hier een paar cassettedecks uit ‘89 staan met zéér waarschijnlijk de originele snaartjes en die zijn nog wel goed. De rest van die decks is heel wisselend, elektronisch zijn de meeste niet top meer en ik weet zeker dat de koppen wel eens afgesteld zouden mogen worden. Dus je zou best kunnen stellen dat die cassettedecks als geheel gaar zijn ;).
Vreemd genoeg is het cassettedeck in mijn wekker er nog bijna het best aan toe (‘87). Daarvan is “alleen maar” het motortje verrot. Verder was dat ding al beroerd toen ‘ie nieuw was, het is een wekker van Supertech.
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Wat :shock: weet een jonge knul als jij wat een casettebandje is ? :shock:
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Feije
Posts: 1019
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

Ach man, ik heb hier wel vijftig van die dingen liggen :lol:. Ik ben volgens mij ook zo’n beetje de enige Xantiarijder die het nog belangrijk vindt dat het cassettedeck in zijn Xantia werkt ;). Gebruik het zo nu en dan. Mixtapes maken is best leuk. Het is veel meer een bewuste bezigheid dan ff een playlistje aanmaken. Cd’s branden is ook wel leuk trouwens, ik heb nu een mp3-cd in de tct zitten.
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Ik wil Dvd's met MP3 kunnen afspelen in de 407, hoewel de RT5 van een DVD loopwerk voorzien zou zijn, is mijn vroege RT5 dat niet blijkbaar.
Een DVD loopwerk van AliExpress is onderweg, hopelijk lukt het dan wel en eventueel een filmpje afspelen :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Hoeveel MP3 bestanden kan je ongeveer kwijt op een DVD?
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply