De xantiarode Xantia van Henk
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Mooi hoor !
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Het doet voor nieuw niets onder!
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Ondertussen even wat anders:
Omdat ik de kap over de ventilatoren er toch af had om buiten de auto te reinigen gelijk maar iets gemaakt wat ik al jaren van plan was:
Een noodvoorziening voor de motorkapvergrendeling:

Uit loeisterk en superglad ortho-draad een lusje gelegd in de slothefboom en die net achter de bumper laten uitkomen, vastgezet met een tiewrap:

Er stond me nog een verhaal voor de geest van een forumlid met een gebroken kabel waarvan de afloop redelijk dramatisch was.
Het is dus te vergelijken met de onvolprezen Adri-draad in de kofferklep.
Omdat ik de kap over de ventilatoren er toch af had om buiten de auto te reinigen gelijk maar iets gemaakt wat ik al jaren van plan was:
Een noodvoorziening voor de motorkapvergrendeling:

Uit loeisterk en superglad ortho-draad een lusje gelegd in de slothefboom en die net achter de bumper laten uitkomen, vastgezet met een tiewrap:

Er stond me nog een verhaal voor de geest van een forumlid met een gebroken kabel waarvan de afloop redelijk dramatisch was.
Het is dus te vergelijken met de onvolprezen Adri-draad in de kofferklep.

"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Goed bezig Henk.
Die Adri-draad (= stuk stafmateriaal vanaf gat van achterlicht (bereikbaar van binnenuit (dus met gesloten klep) naar achterklepslot), geeft een heel rustig gevoel.
Adri
Die Adri-draad (= stuk stafmateriaal vanaf gat van achterlicht (bereikbaar van binnenuit (dus met gesloten klep) naar achterklepslot), geeft een heel rustig gevoel.
Adri
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Weet het Adri!
Als je er patent op aangevraagd had zou ik nu een probleem hebben!
Groet Henk
Als je er patent op aangevraagd had zou ik nu een probleem hebben!

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Voor de duidelijkheid hier nog even een close-up van de Adri-draad:
Het kan je onnoemelijk veel leed besparen, zeker bij de Xantia's zonder sleutelslot in de achterklep.

Heb zelf een keer op de terugweg van vakantie te maken gehad met een plotseling weigerende servo, stom geluk dat ie weigerde op slot te gaan dus in de open-stand bleef staan.
Groet Henk
Het kan je onnoemelijk veel leed besparen, zeker bij de Xantia's zonder sleutelslot in de achterklep.

Heb zelf een keer op de terugweg van vakantie te maken gehad met een plotseling weigerende servo, stom geluk dat ie weigerde op slot te gaan dus in de open-stand bleef staan.
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Bestaat er een contra-wet van Murphy? Ofwel, als je iets goed hebt beveiligd tegen falen, dan heb je de noodoplossing nooit meer nodig.
Henk is natuurlijk een uitzondering op deze regel.
Hier de situatie, maar na 10 jaar ben ik de ragfijne finesses weer vergeten. Ik geloof dat het A-stangetje de Adri-draad is.
Henk kan binnenkort bezoek van mijn advocaat verwachten.
Adri
N.B. mijn achterklepslotservo (woordwaarde?) hapert al zolang ik deze X heb, dus al ruim 10 jaar. Meestal moet ik 2, soms 3 keer schakelen voordat de servo het slot (ont)koppelt. Ooit de servo opengemaakt (rotwerk!) en toen gesmeerd en zo en ook een keer vervangen door een sloper. allemaal tevergeefs. Ach, je leert er mee te leven.
Henk is natuurlijk een uitzondering op deze regel.
Hier de situatie, maar na 10 jaar ben ik de ragfijne finesses weer vergeten. Ik geloof dat het A-stangetje de Adri-draad is.
Henk kan binnenkort bezoek van mijn advocaat verwachten.
Adri
N.B. mijn achterklepslotservo (woordwaarde?) hapert al zolang ik deze X heb, dus al ruim 10 jaar. Meestal moet ik 2, soms 3 keer schakelen voordat de servo het slot (ont)koppelt. Ooit de servo opengemaakt (rotwerk!) en toen gesmeerd en zo en ook een keer vervangen door een sloper. allemaal tevergeefs. Ach, je leert er mee te leven.
Kia Ceed Break 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine
Alle toeters & bellen
Alle toeters & bellen
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Denk dat het verhaal wel klopt, de bedieningshevel heeft 3 bevestigingspunten, omdat ik geen handslot heb was het derde gaatje nog vrij, daar heb ik dus een stuk lasdraad in bevestigd.
De draad moet dus altijd naar de rechterkant van de auto wijzen (op foto links) om te kunnen trekken i.p.v. drukken.
@Adri: Wat de advocaat betreft: Ik zal vast koffie met appeltaart voor hem klaarzetten!
Groet Henk
De draad moet dus altijd naar de rechterkant van de auto wijzen (op foto links) om te kunnen trekken i.p.v. drukken.
@Adri: Wat de advocaat betreft: Ik zal vast koffie met appeltaart voor hem klaarzetten!

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Eindelijk aangekomen aan de achterkant:

Nu ben ik er ook helemaal klaar mee!

Nu ben ik er ook helemaal klaar mee!

"La meilleure voiture française jamais construite"
Re: De xantiarode Xantia van Henk
Je moet ook niet enkel poetsen maar rijden met die kar
.....
Zelf ga ik deze eens uitproberen, ( werkt net als bv die pad van de vorige pagina )
https://www.mothers.nl/product/speed-clay-2-0-2/

Zelf ga ik deze eens uitproberen, ( werkt net als bv die pad van de vorige pagina )
https://www.mothers.nl/product/speed-clay-2-0-2/
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera