Het Café

User avatar
JW-C5
Posts: 349
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Het Café

Post by JW-C5 »

C5hdi110 wrote: Tue Mar 17, 2020 10:23 am Een jaarabonnement bij PSA kost c.a. € 2000 excl. Btw :?

Op C5Club schreef ik:
Mercedes bied een dergelijke service, niet gratis maar het jaarabonnement is een heel stuk goedkoper dan bij PSA.
Ik dacht iets van € 150 incl. Btw per jaar, bij PSA is een jaarabonnement ruim € 2000 excl. Btw.
Een bedrag van rond de € 150 heb ik er best voor over.
Op datzelfde C5Club forum schreef ik daarop:
De toegang kost nu € 150/jr ex BTW als je de Citroën onderdelen catalogus wilt raadplegen.
Voorheen was dat gratis.

Wil je ook toegang tot de technische documentatie, dan kost dat € 2200/jr ex. Ook voorheen was dat niet gratis.
Het ligt dus wat genuanceerder, gelukkig ;)

Groet,
JW
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Bij Mercedes is het nog wat genuanceerder hoor ik net van een maatje met een Mercedes.
Iets van € 40 incl. btw per jaar, voor onderdelen catalogus en technische info voor reparaties, de service bulletins zitten er niet bij.

Bij de meeste merken is de onderdelen catalogus niet toegankelijk of niet gratis, we zijn de afgelopen 10 jaar verwend door PSA.
Ik kan mij voorstellen dat ze van de account welke alleen gebruik maakten van de gratis info, af willen.
Ze verdienen er niets op en hebben wel de kosten voor het onderhoud van deze accounts/data.
Neemt niet weg dat € 150 ex. btw per merk, best wel een bedrag is, als je een Peugeot en Citroen heb, ben je € 363 incl. BTW kwijt.

Ik heb met wat vrienden contact gehad en voorgesteld om de kosten van € 363 te delen, met 7 man zit je op € 51,86 per persoon.
Zelf heb ik mijn groepje rond, het staat anderen uiteraard vrij om ook op die manier een account en kosten te delen.
Zojuist getest met tegelijk inloggen op mijn eigen account, vanaf 2 verschillende NL IP-adressen, te weten de PC via ADSL en mobiel.
Dat werkt, PC beeldscherm laat mijn vaste XS4ALL IP adres zien en op het schermje van mijn telefoon een ander IP (T-Mobile).
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

C5hdi110 wrote: Wed Mar 18, 2020 3:02 am Bij de meeste merken is de onderdelen catalogus niet toegankelijk of niet gratis, we zijn de afgelopen 10 jaar verwend door PSA.
Ik kan mij voorstellen dat ze van de account welke alleen gebruik maakten van de gratis info, af willen.
Weet je misschien ook hoe dat bij Volvo gaat? leuk item om te bedingen bij een nieuwe auto. :lol:
nu serieus: juist in deze Coronatijd lijkt het me wenselijk dat klanten niet aan de balie hoeven te hangen bij de dealer en op die manier ook nog eens zorgen voor een besparing op arbeidstijd.
Wat dat betreft kon deze beslissing niet op een ongelukkiger moment genomen worden.

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Zou zomaar kunnen dat auto bedrijven en garages ook dicht gaan uit eigen beweging of vanuit de regering.
Kijk maar naar T-Mobile, KPN en Ikea, ze hebben hun winkels gesloten.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Daar zeg je zowat, volgende maand moet de X voor de APK, heb hier de luxe om hele dagen niemand te ontmoeten (de X en de 106jes zijn absoluut virusvrij)en dan voor een auto die sowieso goedgekeurd wordt je in een "gezelschap" te begeven klinkt niet erg aanlokkelijk.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Ccinq
Posts: 44
Joined: Sun Apr 21, 2019 2:43 pm
Location: 035

Re: Het Café

Post by Ccinq »

Het zou misschien een idee zijn om voorlopig alle APK-keuringen 3 maanden op te schuiven.
Xantia 2, 1999, Gris Quartz, 2.0i 16V automaat, cruisecontrol
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

Via deze link kom je nog wel bij onderdeelnummers en tekeningen...
http://cats.plentycar.ru/citroen/?lang=en
Maar mijn VIN werkt niet.

Gepikt van C5 forum.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Ben bang dat we er over 3 maanden nog beroerder voor staan. :(
Dit is nog slechts het begin.
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Mijn VIN werkt daar ook niet! :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Welke auto biedt de mogelijkheid om de inzittenden anderhalve meter afstand tot elkaar te laten houden? :idea:
Zelfs met een Matra Bagheera red je dat nog niet. :(
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply