Het Café

C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Het Café

Post by C5hdi110 »

Het profiel van die tandwielen komt terug in de Michelin Crossclimate banden :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Kreeg net dit onder ogen:
Image
Ronduit stuitend! met name voor wat betreft regel 2 en 4 Ik maak er uit op dat de overheid dus mag gaan bepalen wie er straks na besmetting met het coronavirus wel of niet voor behandeling in aanmerking komt.
Ben ik nou zo cynisch gelijk te veronderstellen dat de belastingdienst en eventuele pensioenfondsen in de besluitvorming betrokken gaan worden?
Wat mij betreft zijn nu dus alle gevolgde colleges over beroepsethiek van nul en generlei waarde gebleken. :cry:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

De regels zijn dubieus zoals ze daar staan, maar ik denk dat de bedoeling erachter meer zoiets is als vrouwen en kinderen eerst. Of misschien risicogroepen eerst. Het lijkt me best cynisch om te stellen dat de overheid hiermee gaat proberen om wat aan de vergrijzing te doen, hoewel dat niet meteen wil zeggen dat het daar in de praktijk niet op uit kan draaien. Ouderen zitten daarentegen wel in de risicogroep, dus wellicht worden die juist eerder in een ziekenhuis opgenomen.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

Denk eerder dat leeftijd niet per se op de eerste plaats komt, eerder wie er "economisch rendabel" is. :(
Wel is het zo dat als ouderen aan de gevolgen overlijden duidelijk de leeftijd vermeld wordt. wat met zoveel woorden betekent: "maakt niet uit, was toch al oud"
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 948
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Het Café

Post by Breeze »

C5hdi110 wrote: Thu Mar 12, 2020 12:48 amHet profiel van die tandwielen komt terug in de Michelin Crossclimate banden :D
Alpin 5 band.png
Alpin 5 band.png (168.77 KiB) Viewed 2927 times

Die Michelin broertjes blijven ook maar doorkeperen. Zouden ze wel octrooirechten betalen aan de erven van ome André?

Ik heb nu 's winters door een tragisch incident vóór 2x Alpin 5 en achter 2x Alpin A4. Opvallend is een ietsje verschil in profiel.
Alpin A4 band.png
Alpin A4 band.png (174.18 KiB) Viewed 2927 times

Ik mocht ook geen 2 verschillende types Alpin op 1 as hebben. Sterker nog de garage in Frankrijk, mocht wettelijk alleen maar 2 banden tegelijk verkopen, zeiden ze.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Het Café

Post by Feije »

henkr wrote: Thu Mar 12, 2020 4:21 pm"maakt niet uit, was toch al oud"
Dat zou een kromme redenatie zijn, want iemand van 67 gaat nog veel meer geld kosten dan iemand van bijvoorbeeld 87 ;).
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Het Café

Post by henkr »

@Adri: Nu zijn wij natuurlijk voornamelijk benieuwd naar dat "tragisch incident" :D
@ Feije: Iemand van 67 kan ook nog heel veel genereren voor de staatskas zeker als de vermogensrendementheffing de AOW overstijgt. :idea:
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Iemand van 67 kan ook nog heel veel genereren voor de staatskas zeker als de vermogensrendementheffing de AOW overstijgt.
Ja maar dat is een luxe probleem ;-)
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Het Café

Post by bthomas »

Nu zijn wij natuurlijk voornamelijk benieuwd naar dat "tragisch incident"
Adri heeft ooit op het oude forum gezegd dat ie terugkijkend kon vaststellen dat hij gemiddeld eens in de twee jaar betrokken was bij een aanrijding. Dat is vast al twee jaar geleden dus statistisch gezien ...
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Het Café

Post by H@ns »

@Henk:
Het is inderdaad afschuwelijk maar helaas is dit in Italië al realiteit. Uit interne bronnen weet ik dat het daar nu feitelijk een oorlogsgebied is waarbij in ziekenhuizen navenant protocol wordt nageleefd.
Vooral verschrikkelijk voor de zorgverleners aldaar die toch al op hun tandvlees lopen en nu ook nog eens moeten kiezen -vanuit het protocol- wie er wel en niet de gepaste zorg krijgt omdat mensen, middelen en capaciteit gewoonweg niet meer voorhanden is/zijn.

Daar waar de boot op zinken ligt gaat de ethiek als eerste overboord...
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
Post Reply