Mijn Xantia is van 8 jaar na dit document en heeft ook een 'plastic zakje' om de bekrachtigingscilinder.
Ik dacht toen dat het verpakking was wat ze vergeten waren weg te halen
Het zit er nog altijd, nu 19 jaar.
Die van mij heeft hem ook nog, ik vermoed dat het gewoon een bescherming tegen spat (pekel) water is.
Lijkt wel wat op de simpele plastic zak om de ruitenwissermotor van de 106.
Groet Henk.
"La meilleure voiture française jamais construite"
Is het net zoiets als de plastic zak om de pomp van de cruise control? Lijkt me dat die er inderdaad gewoon zit als bescherming tegen pekel. Het bericht is van april '93, ik kan me niet voorstellen dat er toen al problemen waren met de Xantia's waarbij ze hem weg hadden gehaald. Denk dat dit puur preventief was.
Ik denk als bescherming om binnendringen van vuil in de stuurbekrachtiging cilinder via de zuigerstang te voorkomen.
Waarom ze niet voor een elegante oplossing hebben gekozen zoals een rubberen harmonica, is mij een raadsel, denk besparing.
Echt nodig lijkt het niet, genoeg Xantia en XM's gezien waar deze zak niet meer aanwezig was, of in stukken gescheurd.
Als alternatief heb ik een keer 2 stevige diepvrieszakken gemonteerd bij een XM
Het ging mij niet zozeer waarom die bescherming aanwezig is, maar dat men een bericht heeft uitgezonden dat deze bescherming niet verwijderd mag worden. Je zou toch denken dat dealers die die auto's verkopen wel weten wat wel en wat geen bescherming is?
Er was er nog zo een. Ik weet het probleem niet meer maar de oplossing was dat je met de klant samen het instructieboekje moest doornemen voor wat betreft de bediening van automaaktbak.
En nog een: als je dit of dat vervangen hebt (weet niet meer precies wat) dan kan het zijn dat de auto niet meer wil starten. Oplossing: de botsschakelaar terugzetten, door het terugplaatsen van het wiel kan de schakelaar aangesproken zijn.
Ik stel mij zo voor dat er dus ergens mensen zijn geweest die dat verkeerd gedaan hebben en dat Citroën het nodig heeft gevonden om dat aan alle andere dealers bekend te maken. Terwijl ik juist zou denken dat een monteur voldoende kennis heeft om een storing te analyseren.