Humor en zo

Post Reply
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Not Amused! :D
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

koala.jpg
koala.jpg (120.39 KiB) Viewed 3227 times
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Een carnavalshit met de schone titel "Voorkomen is beter dan Chinezen" is aangeklaagd wegens discriminatie.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Er vanuit gaand dat zowel voorkomen als chinezen (eten in een Chinees restaurant) een werkwoord is kan men dat naar mijn idee niet hard maken.
Het zou pas discriminerend kunnen zijn als het Chinezen betreft en dus een zelfstandig naamwoord is.
M.a.w. gewoon chinezen zonder hoofdletter schrijven/zingen. :)

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1029
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Humor en zo

Post by Feije »

Ze bedoelen het ook als werkwoord, maar het gaat er meer om dat ze de link met het coronavirus leggen.
Een paar dagen geleden hadden ze het er in Eenvandaag over dat er een petitie was gestart door mensen met een Aziatisch uiterlijk die vaak opmerkingen over het coronavirus naar zich toe kregen. Ik weet niet of ze door hebben dat dit er in de praktijk vooral voor gaat zorgen dat veel mensen op straat nu juist meer van zulke opmerkingen zullen gaan maken :roll:. Maargoed, dit nummer zal daar ook wel onder vallen.
Je kunt twisten over of dat nummer nou wel zo smaakvol is, maar misschien ben ik te noordelijk om carnavalsnummers te begrijpen ;).
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

Carnaval is van oudsher een feest waarbij er gespot wordt met de actualiteiten van het afgelopen jaar. In dat opzicht is het niets vreemds. Maar dit komt uit de koker van een Radio 10 dj die het onder het pseudoniem "Rotterdamse Toon" heeft uitgebracht. Niet echt een kenner dus...
Nu ga ik niet beweren dat noorderlingen niets van carnaval begrijpen maar racisme of discriminatie is nooit echt onderdeel geweest van de "carnavalssatire" In dat opzicht vind ik het zelf nogal smakeloos.
Maarja; ik lees het woord carnavalshit meestal anders dan bedoeld is. Ik lees namelijk altijd: carnaval shit :lol:
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: Humor en zo

Post by H@ns »

Zo! de belastingaangifte is ook weer klaar

Image
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Sneeuwpop rokend.jpg
Sneeuwpop rokend.jpg (104.8 KiB) Viewed 3179 times
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Humor en zo

Post by henkr »

Heb zo'n akelig vermoeden dat gevoel voor humor bij de fiscus ver te zoeken is met zo'n aangifte waarbij de zaken omgedraaid worden.
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Breeze
Posts: 950
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Humor en zo

Post by Breeze »

Dikkerd.jpg
Dikkerd.jpg (145.12 KiB) Viewed 3154 times
Volgens mw. Breeze is dit vrouwonvriendelijk... ik vind het juist hartstikke vrouwvriendelijk.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply