Mijn V6 exclusive staat al sinds 3 januari bij de "garage van toen". Er mankeert nogal wat aan, onder andere lekt het stuurhuis en de uitlaat en de apk is intussen vervallen. Bart, de eigenaar, is er druk mee maar soms duurt het een tijdje voordat je de juiste spullen in huis hebt. Voor het eerst sinds weken kwam ik weer eens in Oldemarkt vandaag en ik ben even gaan kijken, met de rode 1.8 van hierboven. De APK van de rode zou vervallen op 12 februari en ik wilde van Bart weten of hij de auto zou goedkeuren met de schade. Hij vraagt: "heb je even tijd?" Ik zeg: "hoe bedoel je?" Hij: "nou dan zet ik hem even op de brug om te kijken." Ik had wel even tijd en voor ik er erg in had was Bart druk bezig met een APK keuring. Er mankeerde maar 1 ding aan: een van de koplampjes was kapot. Voor 45 euro en een nieuw lampje heb ik weer een jaar APK!
Voor Bart ook wel handig: nu heb ik de V6 minder snel nodig.
Op 9 januari kreeg Sue-Ann, mijn vriendin, plotseling hevige pijn. Via de huisartsenpost naar de spoedeisende hulp van het LUMC. Het gebeurde 's avonds laat maar de volgende ochtend werd ze meteen geopereerd. Het bleek dat ze een paar gaatjes in haar darm had en de darminhoud in haar buikholte terecht gekomen was. Na de operatie heeft ze nog 3 dagen op de IC gelegen en daarna nog een week in het ziekenhuis. Ze is nu alweer een paar weken thuis maar elke dag komt er thuiszorg langs om de wond schoon te spoelen. Op zich gaat het wel goed maar ze moet natuurlijk nog herstellen. Wat heeft dit met Xantia's te maken? Nou, hierdoor kon ik met de break rijden terwijl de V6 in Oldemarkt stond. Gewoonlijk rijdt Sue-Ann met de break. Nu de rode nieuwe APK heeft hebben we weer 2 bruikbare auto's!
Dit neemt niet weg dat ik mij erop verheug om weer met de V6 te kunnen rijden. De 1.8 is handgeschakeld en dat is natuurlijk volstrekt achterhaald. En op de snelweg maakt ie al 3800 toeren om 130 km/h te kunnen rijden.