Veerschotelsrubbers vernieuwen

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
citroen23
Posts: 251
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by citroen23 »

Veerschotels vernieuwen 2.0

Ook mijn schotels zijn niet fris meer. Een tijdje geleden heb ik dit adres gevonden https://www.facebook.com/elastomer.eu en
wil ze daar na opsturen. Nou weet ik uit een eerdere mail dan je ze zo'n 2 a 3 weken kwijt bent dat was voor mijn geen oplossing
vandaar dat ik bij onze oosterburen een 2e hands setje hebt gekocht welke ik wil opsturen. De mail is net de deur uit voor
opvragen van het adres. https://www.facebook.com/elastomer.eu/p ... 4877525243

ZIjn er nog meerdere mensen geïnteresseerd in het (opnieuw laten) vulkaniseren van hun schotels ??
Ter indicatie: XM strut mount repair costs 90 EUR + VAT(21%)/unit. Shipping LT>PL any quantity 20 EUR + VAT.

In nederland (ergens bij Gouda) is ook een mannetje maar deze wil zich alleen bezig houden met Xm veerschotels (is mij bekend)
Contact mee gehad maar de de xantia schotel was volgens hem anders en te kleinschalig om deze te repareren.

Image
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by Feije »

Ze hebben ook een eigen website: https://www.elastomer.eu/index.php/en/c ... rut-mounts
Ik heb ergens wel interesse voor mijn v6, maar ben bang dat ik die binnen drie weken nodig ga hebben (komt op zich aardig uit: de schorsing verloopt ook). Ik sla deze ronde dus over. Wel weet ik dat iemand anders interesse had. Stuur je wel via FB wie dat was, want om zoiemand op een openbaar forum bij naam en toenaam te noemen is ook zoiets...
User avatar
citroen23
Posts: 251
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by citroen23 »

Feije wrote: Fri Jul 26, 2019 7:18 pm Stuur je wel via FB wie dat was, want om zoiemand op een openbaar forum bij naam en toenaam te noemen is ook zoiets...
Ik zie het wel tegemoet ;)

Ik zie op die site dat ze ook poelie's doen. Het is dat ik de 0515S2 poelie een jaartje geleden vervangen heb door eentje bij de dealer
aan te schaffen a 125 euro en deze nog geen NFP is anders had ik 'm bij het pakket gedaan van de veerschotels.
User avatar
citroen23
Posts: 251
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by citroen23 »

Een setje gebruikte veerschotels (aangeschaft bij onze oosterburen) voor een V6 is onderweg naar litouwen 8-)
Nu kan ik de komende drie weken tenminste blijven doorrijden. Nou maar hopen dat de huidige,roestige schotels het nog een
maandje volhouden: fingers crossed :!:
Last edited by citroen23 on Sat Sep 07, 2019 4:32 pm, edited 1 time in total.
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by Albert »

Ben benieuwd naar jouw ervaringen met het bedrijf uit Litouwen Johan.
User avatar
citroen23
Posts: 251
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by citroen23 »

Vandaag hebben ze mijn veerschotels ontvangen. Het bleek dat ze nog een gereviseerd schotels hydractive 20mm hadden liggen: Ze vergelijken de set die ze ontvangen met hetgeen ze nog hebben liggen cq welke reeds gereviseerd zijn. Mocht er een dergelijke set liggen dan sturen ze die naar je op zodat je niet hoeft te wachten. Het geluk is nou eens een keer aan mijn zijde 8-) Ik verwacht ze over 2 weken op de deurmat !!! Hou jullie op de hoogte ;)
User avatar
citroen23
Posts: 251
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by citroen23 »

Image

Ze zijn gisteren binnengekomen. Ziet er goed uit uit. Voelt goed. Nou nog fff tijd vrijmaken om ze te vervangen.

Image

Image

Image

Image

Image

zodat onderstaande foto's mijn xantia bespaart blijven.................

Image

Image

Image
User avatar
TRXke
Posts: 84
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by TRXke »

Die zien er goed uit!
Is het veel werk om ze te vernieuwen?
Ik had begrepen dat de X2 aangepaste veerschotels heeft waardoor doorschieten niet meer kan, klopt dat?
User avatar
Feije
Posts: 1020
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by Feije »

De XM had dat vanaf ergens in ‘96, het ligt voor de hand dat dat bij de Xantia ook zo is.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Veerschotelsrubbers vernieuwen

Post by Alfred »

Afgaande op het plaatje, en de C6 heeft er wel weer problemen mee? :shock:

Mvg. Alfred.
Post Reply