Accu laden

Dat met die draadjes...
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Accu laden

Post by C5hdi110 »

Als je het zo bekijkt, dan had mijn Spartamet ook een start/stop systeem, voor het rode stoplicht, viel de motor altijd uit :D
Gelukkig was dat vrij makkelijk op te lossen door de verstopte uitlaat te vervangen door een nieuwe.
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Accu laden

Post by Breeze »

Maar de hamvraag is, had de auto waarin jij hebt gelest ook een Start/Stopsysteem?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Accu laden

Post by C5hdi110 »

Heel soms als de ik de koppeling te snel op liet opkomen :D
In 1999 bestond er geen start/stop, tenminste niet op een Golf-3, vond ik toen al een hondehok, gelukkig was mijn 1e auto een Peugeot 309, wat een verademing was dat, je voelt je lekkerder in een Peugeot dacht ik meteen :lol:
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Accu laden

Post by Feije »

C5hdi110 wrote: Tue Nov 19, 2019 12:28 pmIn 1999 bestond er geen start/stop, tenminste niet op een Golf-3
Daar noem je eentje...want juist op de Golf 3 bestond het wel! ;) Ik geloof niet dat ze dit systeem op de Golf 4 ook doorgezet hebben.
https://www.autoweek.nl/autotests/artik ... o-cl-1994/
C5hdi110
Posts: 227
Joined: Fri Apr 05, 2019 4:02 pm
Location: 010

Re: Accu laden

Post by C5hdi110 »

Gelukkig had de les golf-3 waar ik in reed dat niet, schijt syteem net als de auto :D
C5 1.6HDI Caractere / Peugeot 106 1.6-16V GTI
User avatar
Breeze
Posts: 945
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Accu laden

Post by Breeze »

Op het C5 forum is een interessante discussie gaande over de levensduur van een accu: JW-C5's Break V6
Ik vraag mij af of die mooie accutester van Henk ook de in het AMT artikel beschreven conductance (=weerstand) test heeft.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Accu laden

Post by henkr »

Helaas kan ik die discussie niet volgen omdat ik geen C5 account heb maar de bedoelde tester is een Argus AA500PWP
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: Accu laden

Post by JW-C5 »

Jouw tester geeft het percentage aan, herinner ik me.

Maar geeft hij ook aan: "vervangen" , als hij onder een bepaald percentage komt?
If so, bij welk percentage is dat het geval?

Groet,
JW
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Accu laden

Post by henkr »

Klopt! hij geeft een "battery-life" aan van zoveel %
Zo uit mijn hoofd dacht ik dat bij 40% (of minder) er "direct vervangen" in beeld komt, de ervaring leert me dat je bij "binnenkort vervangen" nog wel zeker een jaar kan doorrijden m.a.w. het apparaat is bijkans nog pessimistischer dan ik. :lol:
Zolang Emmy nog in het ziekenhuis werkt vervang ik de Varta accu (goed of slecht) van de 106-aut. elke 4 jaar voor de winter.
Als ik ergens geen zin in heb is het wel om te proberen een automaat met lege accu daar de parkeergarage uit te slepen :(
En met de oude accu die dan eigenlijk altijd nog goed is kan ik meestal nog wel iemand anders blij maken.
"La meilleure voiture française jamais construite"
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Accu laden

Post by bthomas »

Heb jij geen booster?
Post Reply