Xantia YouTube filmpje(s)

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Xantia YouTube filmpje(s)

Post by TRSarno »

Ik kwam deze tegen, had ik zelf nog niet gezien. Wel natuurlijk al een tijdje geleden :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=IOqCCQ3D7LA
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
Runner24
Posts: 32
Joined: Sat Apr 20, 2019 11:20 am

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by Runner24 »

Dat was leuk om te zien zn test.
Ik kwam een tijdje geleden deze tegen van de productie van de xantia https://m.youtube.com/watch?v=hX8_XVmuU3c
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by henkr »

Leuk om weer eens te zien!
Voor wat betreft de tankinhoud van 70 liter en het laten zakken van het reservewiel met 1 druk op de knop: Was het maar waar! :D

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by Feije »

Tankinhoud van 70 liter klopt wel hoor. Dat heb ik er wel eens in gekregen. Vreemd genoeg zie je in vroege documentatie wel eens die 70 liter voorbij komen maar hielden ze het daarna op 65 (net als op het metertje van een t1).
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by henkr »

Helaas heb ik een keer mogen meemaken dat ie echt leeg was (langs een Duitse Autobahn), lopend een can met 10 liter sprit gekocht bij een tankstation aan de overkant (gelukkig was er een loopbrug) het volgende tankstation was 15km verderop, dus daarvoor zal ik ongeveer 2 liter verstookt hebben (met caravan). Eenmaal aangekomen daar ging er 54 liter in totdat ie aan de rand toe vol zat.
Als ik maar enigszins had kunnen vermoeden dat er over een afstand van 180km geen "Tankstelle" was had ik de snelweg al heel wat eerder verlaten.:(
Dit sterkte mij ook in de overtuiging dat er bij sommige tankstations meer liters op de meter staan dan dat je in je tank gekregen hebt dus dit was kennelijk een "eerlijk" station.
Toppunt van de andere kant: 70 liter diesel getankt bij de Makro in Groningen in 3 20liter jerrycans. :(

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by Feije »

Dan zou je tank 62 liter zijn. Ik tank echt regelmatig meer dan dat...misschien verschil tussen een t1 en t2 of berline en break?
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by Breeze »

Ooit 71,56 dm3 getankt bij Shell Autohof Mönchengladbach. Maar in hoeverre Shell valsspeelt... geen idee. Bij 65 dm3 sloeg de pomp af, maar dat varieert per pomp.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by henkr »

Wat een ingewikkelde eenheid Adri! Kan dat niet gewoon in Newtons? :lol:
Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by Alfred »

Bovendien zou je verwachten dat Adri zich aan het SI-stelsel zou houden.
Dan schrijf je 71,56 dm³ en niet dm3 :lol:

Grt. Alfred.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Xantia YouTube filmpje(s)

Post by henkr »

Het komt er op neer dat ik een twee liter Xantia-break heb en Adri een 3dm3 Xantia-break? :D

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply