TCT break project

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: TCT break project

Post by Breeze »

Dec '14 heb ik mijn gebutste rechterdorpel tussen A- en B stijl gerepareerd. Verslag geschreven op XCNL, maar dat is net niet meer zichtbaar op de WayBack machine.

Roest.jpg
Roest.jpg (73.41 KiB) Viewed 1217 times
Hier een foto van de reparatie met de roest binnenin de koker.
TRXke wrote: Mon Apr 13, 2020 1:15 pmDe pasvorm is best ok mits je wat ervaring in plaatwerken hebt kan je deze er toch mooi inlassen.
Voor het laswerk had ik een professionele beunhaas gevonden en die bezwoer mij om vooral een originele inzetdorpel te kopen omdat al het andere qua pasvorm crap is. Gelukkig was het nog verkrijgbaar.

TRXke wrote: Mon Apr 13, 2020 1:15 pmDe deuren moeten hier niet voor verwijderd worden, dat lukt zo ook wel.
Hij wilde dat ik beide rechterdeuren + spatbord verwijderde. Voor hem gemakkelijker, voor mij een crime. Je moet bij de deuren heel nauwkeurig documenteren waar en hoe alle aansluitingen zitten, anders ga je bij montage de mist in.

Dorpel inzetstuk.jpg
Dorpel inzetstuk.jpg (74.22 KiB) Viewed 1217 times
Dorpel inzetstuk ingelast.jpg
Dorpel inzetstuk ingelast.jpg (70.09 KiB) Viewed 1217 times

Uitgebreid en professioneel alles gespoten en afgewerkt en via de openingen onderin de dorpel de anti-roest ingespoten tot uit alle kieren en gaten het spul op de grond droop. Gelukkig was er geen hond in de buurt.

Jij veel succes met het vervolg.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

Na lange tijd nog een update ivm het TCT project.
Ondanks het feit dit dit voor mij nog steeds een geweldige auto is die ik wil houden in mijn collectie worstel ik al langer met het idee om de auto te verkopen.
Grootste probleem voor mij is de gewijzigde berekening voor het in verkeer brengen en daar aan gekoppeld de berekening voor de jaarlijkse verkeersbelasting hier in België.
Dit word berekend op euronorm/cilinderinhoud/uitstoot en fiscale pk, omdat het een Nederlandse wagen is en het chassisnummer niet bekend is in België kan er niet met zekerheid berekend worden wat het mij gaat kosten (ik krijg bedragen rond de 2000euro...)
Dat + het feit dat ik nog andere Citroëns in mijn collectie heb die ik wil houden en het feit dat mijn bedrijf te leiden heeft van de nasleep van de corrona crisis en geteisterd word door allerhande milieuverplichtingen die uit het niets opduiken en volledig belachelijk zijn maar mij wel handen vol geld kosten, zie ik op dit moment geen andere mogelijkheid om de auto toch te gaan verkopen.
De auto is nog niet af maar wat er aan te doen is zijn eigenlijk nog wat details zoals oa de deurstrips monteren (die opnieuw gespoten zijn) het interieur grondig reinigen en hier en daar een dingentje...

Bij interesse kan je terugkijken in dit topic en de meeste zullen het project ook gevolgd hebben op het oude forum, voor diegene die het project niet kennen en interesse hebben wil ik hier wel nog een verslag maken van in het begin en er foto's bij plaatsen.
Kort gezegd is er geen tijd en geld gespaard om deze Xantia weer helemaal mooi en goed te krijgen, bijgevolg maakt dit ook dat de auto een prijskaartje heeft en ik hem niet kan weg doen voor minder dan 5000 euro.

Interesse stuur een mailtje naar cx_mania at hotmail dot com, hier op het forum kom ik echter nog zeer zelden.
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: TCT break project

Post by H@ns »

Toch leuk om je hier weer te zien trxke!
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
TRXke
Posts: 83
Joined: Sat Apr 20, 2019 1:17 pm

Re: TCT break project

Post by TRXke »

Niemand interesse om deze wagen over te nemen?
Post Reply