I am the new one

LorenzaO
Posts: 1
Joined: Sat Sep 14, 2019 9:44 pm

I am the new one

Post by LorenzaO »

Wow plenty of excellent material!
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: I am the new one

Post by Breeze »

LorenzaO ben je serieus of een Trol?

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: I am the new one

Post by H@ns »

Waarschijnlijk een robot via algoritme. Gebeurt vaker op forums
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: I am the new one

Post by Menno »

Net als de nieuwste aanmelding , er zitten er meerdere ....

;-)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: I am the new one

Post by TRSarno »

Diverse rare gebruikers al verwijderd, en zag dat hij een yandex.com email adres had (Rusland). Mocht er niets zinvols meer komen dan moet hij zich maar weer aanmelden :lol: Het is niet anders met wazige figuren.....
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
User avatar
H@ns
Posts: 652
Joined: Tue Jun 25, 2019 12:52 pm
Location: Meuse FR (55)

Re: I am the new one

Post by H@ns »

Het zijn geen fysieke personen maar scriptjes die gebruikmaken van de automatische aanmelding. Dus een stukje code wat via internet verstuurd wordt door zgn robots.
Er zijn allerlei oplossingen te vinden op het web, hier een paar opties die redelijk eenvoudig zijn:
een ander forum met dit probleem wrote:Een hele goede op de nep registraties tegen te houden is de volgende optie waarvoor je wel even in de coude van het forum moet duiken.

Voeg een extra e-mail invul kader toe aan de aanmeld pagina, maar maak deze onzichtbaar.
De "spambots" zullen hem ondanks dat toch zien en automatisch invullen, vervolgens zet je iedereen die dit veldje ingevuld heeft automatisch op de ban lijst en klaar is klara.. :wink:
internet wrote:Om het echt op te lossen is het raadzaam dat je forum de laatst recente phpBB-versie heeft, dat is op dit moment van schrijven 3.0.10
Vervolgens moet je wel een captcha ingeschakeld hebben, ik zelf adviseer de Q&A-captcha met een goede vraag zoals ik dat hier heb beschreven. Het is dan wel van belang dat je regelmatig (minstens een keer per maand) van vraag wisselt.
En deze gaat wat meer de diepte in, voor de meer ervaren phpBB Admins: https://www.phpbb.com/community/viewtopic.php?t=435702

Verder moet je je denk ik altijd afvragen wat het doel is van deze spambots met hun valse accounts. Voor hetzelfde geld plunderen ze de emailgegevens van de leden en worden die vervolgens misbruikt door louche Russische hackers... Dus zonder enige beschuldiging of kritiek te willen uiten; het is natuurlijk wel een beetje de verantwoordelijkheid van de forumbeheerders om dit zo veel mogelijk te voorkomen.
In het verleden (bijna) alles gereden wat >> op de neus had Nu: XANTIA 1.8 16V 1999 en C5 Tourer 2.7 HDi V6 2008
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: I am the new one

Post by Menno »

Daarom zou ik dus de ts van dit draadje ook verwijderen, ....
Lief zijn en gokken dat iemand serieus is met zo'n draadje moet je m.i. gewoon niet doen.
Ik heb mijn e-mail hier niet beschikbaar voor leden, juist om die reden.

Helaas moet je resoluut zijn, mocht het iemand zijn met goede bedoelingen trekken ze heus aan de bel. ;)
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
TRSarno
Posts: 108
Joined: Sun Apr 21, 2019 12:51 pm

Re: I am the new one

Post by TRSarno »

Dat van het captcha gebeuren dat ken ik wel. had ik ook in het motorforum ingesteld, maar dat kan Bert alleen... Ik ben mod en geen administrator ;)

Als het gerealiseerd is dan verwijderen we dit draadje.
Xantia 2.0i Aut. Exclusive + winterpakket (koplampsproeiers + verw. stoelen) Image
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: I am the new one

Post by Menno »

Jullie zijn goed bezig hoor, .... :clap: :thumbup:
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: I am the new one

Post by Breeze »

Waartoe nieuwsgierigheid naar zo'n oud draadje al niet kan leiden.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply