spambot

Regels, conventies, alles wat met het forum zelf te maken heeft
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: spambot

Post by Feije »

Kun je het niet zo instellen dat ook een moderator een nieuwe gebruiker kan goedkeuren?
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: spambot

Post by JW-C5 »

Op het oude forum was dat zó geregeld, inderdaad.

Daar heb ik heel wat keren gebruik van gemaakt 8-)

Groet,
JW
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: spambot

Post by Menno »

Met het aantal aanmeldingen loopt het m.i wel los , 1x per dag even kijken ...

Mooi dat het nu zo gedaan wordt , anders blijf je die aanmeldingen houden :D
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: spambot

Post by bthomas »

Eh Menno, je snapt toch wel dat ik niet serieus was he?

Ik denk dat ik maar moet doen wat Feije zegt. Dan kan ik de ene maand die ene goedkeuren en de moderator de andere maand.

Maar serieus: ik heb net 60 aanmeldingen weggegooid. De kans is wel levensgroot aanwezig dat die ene serieuze tussen al die fakes onopgemerkt blijft.
User avatar
JW-C5
Posts: 348
Joined: Mon Jun 17, 2019 11:06 am

Re: spambot

Post by JW-C5 »

Op het oude forum hadden we alles wat niet op .nl of .be eindigde geblokkeerd.

Als er dan toch iemand een .com account wilde aanmaken, moest hij zich via een omweg aanmelden bij de beheerder of moderator.
Dan kon dat alsnog geregeld worden.

Dat werkte prima ;)

Groet,
JW
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: spambot

Post by Feije »

Ik vind dat een wat gedateerde methode. Een jaar of tien geleden gebruikten velen misschien nog een account van de internetprovider - of natuurlijk hotmail.nl - maar inmiddels gebruikt bijna iedereen die ik ken Gmail of Outlook. Op die manier werp je wel een drempel op voor mensen om zich aan te melden voor het forum. Uiteindelijk heb ik destijds voor het oude forum geloof ik mijn e-mailadres van school gebruikt, maar zelfs die accounts eindigen inmiddels op .com omdat ook die vaak Outlook gebruiken.

Eerlijk gezegd kunnen we zo'n drempel m.i. niet echt gebruiken. Het forum is zo groot als je zou mogen verwachten, maar wat mij betreft mogen er best wat meer leden bij.

Kunnen we geen beveiligingsvraag of iets dergelijks instellen bij het aanmelden? Iets in de trant van Door welk automerk werd de Xantia gemaakt? Ieder serieus lid zou dat prima kunnen beantwoorden, maar de meeste bots zullen er voorlopig denk ik niet doorheen komen.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: spambot

Post by henkr »

En ik dacht nog wel aan: "Wat is de sleutelmaat van de voornaafmoer van de Xantia? " :lol:
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: spambot

Post by Menno »

Aanmelden en goedkeuren door een admin werkt uitstekend en staat daarmee niets in de weg om je aan te melden ... ;-)

Bij “ mijn “ clubje hebben we inmiddels dik 9000 leden en dat werkt al jaren prima zo !
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
de_skileraar
Posts: 24
Joined: Fri Dec 06, 2019 4:16 pm

Re: spambot

Post by de_skileraar »

henkr wrote: Thu Nov 26, 2020 7:35 am En ik dacht nog wel aan: "Wat is de sleutelmaat van de voornaafmoer van de Xantia? " :lol:
Dop 32 toch?
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: spambot

Post by henkr »

Dat is voor veel auto's correct, bij de Xantia is ie 35mm, heb er destijds speciaal een ¾" krachtdop bij moeten kopen want die maat zat niet in mijn verzameling.
https://www.winparts.nl/onderstel-aandr ... 79575.html
"La meilleure voiture française jamais construite"
Post Reply