Films die de moeite waard zijn

User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Films die de moeite waard zijn

Post by Breeze »

Apollo 11
Vond hem zeer de moeite waard. Een combinatie van film- en TV-beelden plus wat animaties. Een aantal filmfragmenten zijn kortgeleden opgedoken uit de NASA archieven. Als je bedenkt dat de computer-ondersteuning nog met zeer beperkte rekenkracht was, dan moet je bewondering hebben voor het vernuft en het improvisatievermogen van die ruimtehelden en het giga leger aan grondondersteuning.

Adri

PS, haast u, de laatste voorstellingen.
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by vintage »

Om verder te gaan in de ruimte, letterlijk dan :

CAPRICORN ONE

De film vertelt de eerste (fictieve) bemande vlucht naar Mars.
Net voor de lancering ontdekt men een probleem met de zuurstof, en worden de astronauten uit de raket gehaald.
De raket vertrekt zonder bemanning, en die wordt naar een oude, verlaten legerbasis gebracht.
Het project afblazen zou politiek slecht uitkomen . . .
De bemanning doet alsof ze op Mars zijn, speelt in een decor, ...
Een journalist ontdekt het bedrog, en bekoopt het met z'n leven.
Bij de terugkeer naar de aarde gaat het mis met de onbemande capsule.
Het laat zich raden hoe het verhaal vanaf dat moment verder gaat.

Vermakelijke film, met enkele grote namen (Telly Savales 'Kojak' en OJ Simpson !).
Speelt uiteraard ook in op de myte dat ook de missies naar de maan geënsceneerd zouden zijn.

https://www.netflixmovies.com/capricorn-one-1978

Ik heb een DVD-versie zonder Nederlandstalige ondertiteling.

groeten,

Bart
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by Alfred »

Jij weet het in de beknopte beschrijving al spannend te maken... :D
Goede tip!

Mvg. Alfred.
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by henkr »

Ik zie een nieuw filmscenario voor me!
Een blauwe Xantia-V6-break vertrekt met een vouwwagen aan de trekhaak naar Italië, vlak voor de "lancering" wordt ontdekt dat de thermostaat niet goed werkt door een gezwollen rubber afdichting.
Over de rest van het verhaal ga ik nog even zitten broeden! :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by Feije »

Thermostaat is wel een leuk klusje bij een v6 :roll:. Volgens mij wel redelijk te doen (moet het zelf nog doen), maar zeker niet het klusje van vijf minuten dat het meestal is.
Alfred
Posts: 294
Joined: Sat Apr 06, 2019 11:30 pm
Location: Kempen

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by Alfred »

@Henk, Pssst, en de reis werd stiekem voortgezet in een 3 cil. Golf? :P

Mvg. Alfred
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by Feije »

Neee! Films hebben altijd een happy end!
vintage
Posts: 12
Joined: Tue Jul 02, 2019 9:33 pm

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by vintage »

meer films .... starring Xantia

https://www.imcdb.org/movies.php

leuke internet stek waar je merk en type auto kan ingeven. Je bekomt dan een lijst van films waarin die auto voorkomt, in een (toevallig) bijrolletje, of aan de zijde van de hoofdrolspeler.

Voor de Xantia levert dat zo een 450 filmen en series op, je krijgt een fragmentje cadeau. :ugeek:
Er zit heel wat Hollands materiaal in, zoals 'Baantjer' of 'Flodder'
Maar ook pakweg 'Harry Potter', of 'TAXI 3'.

Meest prominente rol voor een Xant is in de film 'sous le sable', uit 2000, film speelt zich gedeeltelijk af in een dorpje aan de Atlantische kust, vlakbij Bordeaux, mijn favoriete bestemming in La Douce France.

Je kan ook zoeken naar subcategorieën, zoals break, ambulance of (in het Engels) estate

Ik denk dan altijd : wie in godsnaam heeft tijd om al dat soort info op het internet te smijten . . .
Maar wel leuk. :roll:

groeten, Bart
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by Breeze »

Midway
Niet het gebruikelijke Amerikaanse gebral, maar een redelijk historisch correcte weergave van een heel belangrijke zeeslag. De digitale technieken zorgen ervoor dat zelfs het uiterlijk van de vliegtuigen de historische werkelijkheid geen geweld aandoen.

Donderdag naar Le Mans '66. Lijkt me prachtig om te zien hoe een Yank met teveel geld (Henry Ford II) besluit om een stel arrogante Italianen te vernederen, nadat hij door Enzo is beledigd.
'k Ben benieuwd.

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
User avatar
Breeze
Posts: 944
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: Films die de moeite waard zijn

Post by Breeze »

Nou, waarom moet je hem niet zien:
- Gladde Hollywoodfilm met flinterdun verhaal.
- Erg veel race-scenes met overdonderend motorisch geweld en in Dolby Surround (of zoiets) tuiten dan je oren.
En waarom moet je hem wel zien:
- Prachtige race-scenes.
- Als je van auto's houdt is het genieten, want wat is zo'n rode Ferrari 275 toch mooi.
- Met onbeperkt geld kan je dus snelheid en een overwinning kopen.
- Als brute kracht (Ford) het wint van verfijnde techniek (Ferrari) geeft dat toch een goed gevoel. Of is dat de slinkse overtuigingskracht van Hollywood.

Het was een genoeglijke avond in een gloednieuwe megabioscoop in Schiedam met 11 zalen. Denk dat de zaal voor 10% bezet was. Hoe krijgen ze al die zalen toch rendabel?
Vooraf een hapje geprikt bij De Beren een hippe (soort van) voedselketen in R'dam e.o.
Deze reclameposter hing er en wie de fout/grap ziet mag het zeggen.
Stuk vlees.jpg
Stuk vlees.jpg (183.79 KiB) Viewed 3301 times
N.B. het gaat dus niet om ambachtelijke frites, (die hadden wij vroeger niet).

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
Post Reply