(orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Alles wat niet in de andere categorieen past.
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by Feije »

Neeee geen t3! Dan zijn er weer onderdelen zó anders dat ik er niks aan heb voor mijn t1's :lol:.
OT: Ik ga er hier toch even over zeuren: persoonlijk zou ik nog steeds voor het expansievaatje van een Up gaan. Daarbij heb ik er zelf meer vertrouwen in dat het heel blijft. Het zou kunnen dat ze het ontwerp van het expansievat iets hebben verstevigd, maar omdat het in opdracht van PSA is gemaakt betwijfel ik dat.
Ik denk ook dat het expansievat van een Up ook goedkoper kan zijn. Heb ze zelf wel eens gevonden voor rond de €20, al heb ik daar ook al een ander verhaal over gehoord. Bovendien moet je dan wel met de bedrading klooien als je een waarschuwing wilt krijgen bij de laag niveau (vind ik zelf wel handig). Ik weet ook niet of het vaatje van een Up bij een 2.1TD wel zou passen. Kan me zo voorstellen dat er bij die motor misschien turboslangen of iets dergelijks in de weg zitten.
Overigens vind ik die €72 geen gekke prijs voor een nieuw expansievat hoor. Het is sowieso al mooi dat de optie er nu weer is.
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by citroen23 »

Er zit orgineel een radiateurdop op van 1,4 bar !! vervang hem door eentje van 1.0 bar en je nieuwe vaatje kan er weer even tegenaan ;)
User avatar
Feije
Posts: 1018
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by Feije »

Bij mij spuit de radiateur het er voor die tijd al uit :lol:
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by bthomas »

Sowieso beter duur dan niet te koop.

Gingen die expansievaatjes ook al steeds stuk toen de auto's nog jong waren? Ik kan me voorstellen dat ze het nu vooral begeven omdat ze oud zijn.
User avatar
Menno
Posts: 527
Joined: Sat Apr 20, 2019 8:47 am
Location: 033

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by Menno »

Ja helaas wel .....
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Bleu Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien
Albert
Posts: 68
Joined: Thu Apr 18, 2019 8:10 pm
Location: Veluwezoom

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by Albert »

Idd, de originele expansie vaatjes gingen van het begin af aan al stuk! :x
Hij zit nogal kort gemonteerd op de motor (warm) en wat ik dan bij de Duitse club heb gezien dat zei er zilver folie tegen aan plakken.
Je kunt idd een andere dop van 1 bar plaatsen, maar voor intensief gebruik weer minder geschikt..........rond tuffen wel! :)
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by citroen23 »

Mijn vaatje is van de week binnen gekomen via activaclub france :) €60 all in 8-)

Image
User avatar
Breeze
Posts: 946
Joined: Sat Apr 06, 2019 7:00 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by Breeze »

Image

Adri
Xantia Break 3,0 V6 Exclusive Manuelle, Leer, Winterpakket en smurfenolie. ORGA 8646-U7-KPKD
Navigatie: Aaifoon met Google Maps en Waze
Spritmonitor: Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by bthomas »

citroen23 wrote: Sun Oct 27, 2019 10:14 am Mijn vaatje is van de week binnen gekomen via activaclub france :) €60 all in 8-)
Heb je voor mij een link waar je het besteld hebt?
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: (orgineel) expansievaatje V6 weer leverbaar

Post by citroen23 »

Ik hoop dat je lid bent van FaceBook: Daar zoeken naar de groep "Xantia Activa" In die groep de zoekfunctie gebruiken en intikken: 1307HT.
Dan krijg je een topic met 73 opmerkingen. Vervolgens contact opnemen met Thomas Beligné. kan gewoon in het engels, hij is lid van de activa club France. (activa-club.fr) Hij geeft je verder wel tekst en uitleg. Thomas heeft meerdere ingekocht vandaar de prijs van 60 euro i.p.v. 82 euro.

Geen lid van FaceBook dan kan je 'm krijgen voor 82 euro:
https://www.pieces-de-rechange-classic. ... ur-v6.html

Succes
Post Reply