Stuurwielbediening aansluiten

Dat met die draadjes...
User avatar
juul89
Posts: 20
Joined: Fri Jun 14, 2019 9:43 pm

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by juul89 »

Ik ben vandaag terug geweest naar het bedrijfje waar de interface vandaan komt (navishop in Bleiswijk). Ook hen is het niet gelukt om de stuurbediening aan te sluiten. Ze vertelde me dat er geen signaal vanuit het stuur komt naar de radio.
Zeer waarschijnlijk is er eerder gesjoemeld met de bedrading in het dashboard vanwege een Parrot systeem...

Is er misschien iemand die een schema heeft van de bedrading of weet waar ik die kan vinden? Morgen ben ik van plan wat door te meten.
Citroen Xantia Millésime bj2000
User avatar
citroen23
Posts: 250
Joined: Sat Apr 13, 2019 6:33 pm

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by citroen23 »

Dus een weerstandsmeter tussen pen 2 en de massa. Dan de knoppen op het stuur bedienen en zien of de waarden overeenkomen.
Veel plezier d'r mee ;)

Image
bthomas
Posts: 521
Joined: Thu Apr 04, 2019 6:33 pm

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by bthomas »

X2:

Image

Image

Bij de X1 zijn de weerstanden verdeeld over 3 draden ipv 2, waarvan 1 gemeenschappelijk.
User avatar
juul89
Posts: 20
Joined: Fri Jun 14, 2019 9:43 pm

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by juul89 »

Het is nog niet opgelost maar het mysterie is wel achterhaalt.
Heb het stekkertje van de stuurbediening achter de radio doorgemeten en kwam niks uit. Dus weer airbag eruit en ook daar is meten...
De sleepring blijkt maar 2 polig te zijn ipv 5... Oftewel, de signalen vanuit het stuur zijn verbonden met de lucht....

De sleepring voor een stuur met stuurbediening is toch echt anders dan die van een standaard stuur.
Vorig eigenaar beweert de juiste mee gegeven te hebben....
Citroen Xantia Millésime bj2000
henkr
Posts: 1526
Joined: Sun Apr 07, 2019 12:45 am

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by henkr »

In zo'n geval gebruik ik in een reactie naar de leverancier meestal bewoordingen als: "Uw bewering in dezen was niet conform de waarheid" :lol:

Groet Henk
"La meilleure voiture française jamais construite"
Lbarré
Posts: 159
Joined: Tue Jun 18, 2019 8:56 pm
Location: België

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by Lbarré »

Ik heb nu al net iets meer dan 20 jaar mijn Xantia en het stuur begint nu echt te verslijten. :oops:
Ik heb de 4035 RDS radio en CD in koffer, al jaren geleden ingebouwd, maar er waren toen ook al wel problemen met de bekabeling
doordat de bedrading in alle Xantia's einde 1999 werd gewijzigd. ;) Maar radio en CD werken nu wel nog steeds perfect.
Mijn Xantia heeft Orga 8502 ( 18.02.2000 ) en heeft dus bedrading voor radio RD1.
Nu heb ik wel, al geruime tijd, een mooi lederen stuur met radiobediening liggen, maar zag dat daarop Orga 8019 ( 23.10.1998) staat :roll:
Zal dan vermoedelijk wel problemen geven als ik dat stuur wil omzetten / aansluiten in mijn Xantia.
Voor de radio/CD-bediening ben ik zeker, maar voor de stuurairbag vrees ik wel dat dit dan ook niet correct meer zal werken...
Iemand idee hoe dit best aan te pakken?
Alleszins dank. 8-)
User avatar
Feije
Posts: 1014
Joined: Thu Apr 04, 2019 10:05 pm

Re: Stuurwielbediening aansluiten

Post by Feije »

Tsja, gewoon kijken of het past? Als dat zo is zal het ook wel werken. In de airbag zelf zit voor zover ik weet geen elektronica.
Post Reply